FinExpert.e15.cz

Raiffeisenbank: Dobrá provázanost textu

Raiffeisenbank je nejenom rozvíjející se instituce zaměřující se na retailové bankovnictví, ale může se pochlubit i dobrou internetovou prezentací. A víte, že emblémem a tradiční ochrannou známkou finanční skupiny Raiffeisenbank jsou dvě zkřížené koňské hlavy?
Raiffeisenbank: Dobrá provázanost textu

Již vyšlo: HVB Bank

Návštěvníka sice potěší obsahově stručná úvodní stránka, ale zvolené odkazy by si zasloužily lepší výběr, a to podle jejich důležitosti a užitečnosti pro potenciálního či stávajícího zákazníka. Tiskové zprávy a další novinky zabírají celý výrazný levý sloupec, aniž by uživateli nabízely konkrétní řešení jeho finančních záležitostí. Tomu se věnuje střední, klíčový sloupec, rozlišující privátní a firemní klientelu. Stejná nabídka umožňuje vstup do ostré, respektive demoverze online bankovnictví. Pravý sloupec pak obsahuje upoutávku na různé služby a novinky. Je také škoda, že pole pro vyhledávání je oproti zvyklostem až v zápatí stránky a nebylo pro něj použito jiné místo, např. v záhlaví pravého sloupce.

Text je všude

Jakmile návštěvník stránek zvolí patřičnou oblast, kterou má zájem (privátní nebo firemní klientela), načte se stránka se výborně řešenou nabídkou všech produktů v levém sloupci. Pomocí rozbalovací nabídky se tak rychle dostanete k cíli. Za zmínku stojí i rámeček nazvaný Toolbox, který „zastřešuje“ důležité odkazy jako sazebník, pobočky, úrokové sazby nebo finanční kalkulačky. Toolbox naleznete na každé zobrazené stránce a usnadňuje tak rychlejší nalezení doplňujících informací.

Naopak jako chybu hodnotíme, že většina produktových stránek je vizuálně nepříjemná a obsahuje hutný text, který není nijak provázán pomocí odkazů. Místo stručných bodů, které by zdůrazňovaly hlavní výhody, uživatele čeká přelouskání přibližně sedmi set znaků v jednom textovém bloku (týká se například stránky s Kontem Komfort). Nemluvě o dalších, podobně zpracovaných odstavcích, které jsou pro čtení obsahu na monitoru naprosto nevhodné.

Vyhledávání

Po zadání pojmu „osobní účet“ nám robot nejdříve nabídl sazebník. Těžko říct, zda jde jen o nedostatek ve fulltextu, nebo jsou banky věrny mottu „peníze (rozuměj naše) až na prvním místě“. Lepšího výsledku jsme dosáhli s heslem „spotřebitelský úvěr“. Odkaz na rozdíl od osobního účtu nebyl pohřben na konci výpisu výsledku vyhledávání, ale zobrazil se na prvním místě.

Když si chcete půjčit

Pochvalu si zaslouží zpracování spotřebitelských úvěrů. Z nabízených podproduktů jsme zvolili Rychlý hotovostní úvěr. Celkem přijatelně strukturovaný text poskytuje dostatek informací a pravá nabídka, tzv. Infobox uvádí číslo na infolinku a odkaz na interaktivní kalkulačku. Po vyplnění několika údajů (např. čistý příjem domácnosti a počet lidí v ní žijících, lokalita apod.) zjistíte, zda vám banka peníze poskytne. Stránka ale obsahuje technickou chybu javascriptu, když po kliknutí na šipku „splátkový kalendář“ prohlížeč nahlásí chybu.

Interaktivitu doplňuje sekce Zeptejte se nás, v níž lze pomocí formuláře odeslat dotaz či připomínku. Z hlediska objektivní zpětné vazby je možná zbytečné požadovat vyplnění jména a příjmení.

Grafické zpracování

Grafika má na první pohled netradiční a moderní vzhled v příjemně sladěných pastelových tónech. Bohužel při bližším zkoumání zjistíte, že moderní neznamená vždy čitelné a přehledné. To způsobuje i dnes častý webdesignerský neduh – příliš malá písmenka. Na podstránkách se nabídky v levém sloupci musí ovládat pomocí doslova titěrných šipek, což není zrovna šťastným řešením. Barevné plochy dobře člení prostor, škoda, že chybí nějaké výraznější grafické prvky, které by upozorňovaly na odkazy do jiných sekcí a související informace.

Při posuzování technického zpracování se musíme zmínit o závažné chybě. Za tu považujeme ignorování návštěvníků, kteří mají z nějakého důvodu v prohlížeči vypnutý Javascript. Mnoho odkazů včetně vyhledávacího formuláře je totiž otevíráno pomocí Javascriptu, čímž se pro uživatele s vypnutou podporou této technologie stávají nedostupnými. Totéž platí i o odkazech, které jsou přítomny v tmavě zeleném levém menu na stránkách druhé a nižších úrovní.
Poznámka: Ke snazší navigaci by přispěla úprava loga banky tak, aby se po kliknutí na něj zákazník dostal na domovskou stránku.

Praktický test

Na závěr jsem opět provedli praktický test. Jak již bylo zmíněno, přehledně řešená úvodní stránka respektive rozbalovací nabídka se všemi produkty nabízí uživateli snadnou cestu k nalezení informací o běžném účtu nebo bankovních balíčcích. Doba hledání? Méně než jedna minuta. Užitečnou pomůckou v doplňujícím úkolu je Toolbox. Kliknete na odkaz Sazebník, vyberete Privátní klientelu, zvolíte produkt a ihned znáte aktuální ceny nabízených služeb.

Druhý úkol – nalezení produktové stránky termínovaného vkladu a aktuálních úrokových sazeb je téměř identické jako u prvního úkolu.

Kontaktovat pobočku respektive nalézt to správné telefonní číslo zvládnete rychle (odkaz Kontakty v horní liště stránek). Čísla bezplatných infolinek by ale mohla být zveřejněna na úvodní stránce. Uživatel by se tak nemusel proklikávat k cíli tak dlouho.

Odkaz na finanční propočty je řešen skvěle. Pomocí Toolboxu a položky Modelové výpočty si můžete rychle vypočítat splátky spotřebitelského úvěru nebo výši vyplacené částky za dobu trvání termínovaného vkladu.

HVB Bank
web:
www.hvb.cz

+ jednoduchá navigace
+ toolbox
+ finanční propočty
- nepříjemné ovládání
- malé písmo
- nevýrazné grafické ztvárnění

Předchozí kapitola Další kapitola
 

Související články


 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená