„Emblémem a tradiční ochrannou známkou této finanční skupiny je zvláštní architektonický prvek: dvě zkřížené koňské hlavy (německy Giebelkreuz). Giebelkreuz, který již po staletí zdobí štíty mnoha budov v Evropě, je symbolem ochrany rodin shromážděných pod společnou střechou před zlem a životním ohrožením“, tolik informace o bance uveřejněné na stránkách Raiffeisenbank.
Na internetové stránky můžete zabrousit dvěma způsoby – složitější a na překlep náchylnější první způsob počítá s vyťukáním adresy www.raiffeisenbank.cz. Druhý způsob je jednoduší a spočívá v zadání www.rb.cz. Celá koncepce grafického designu spočívá v rozdělení informací do pěti záložek, jejichž označení jasně dává najevo, co po kliknutí naleznete. V levé části každé záložky pak naleznete podrobnější odkazy směřující na další záplavu konkrétních informací o produktech nebo službách. Důležité odkazy vedoucí na info o bance, o bance nebo servis pro média naleznete v černém pruhu umístěném v horní částí stránky.
Rychlost a kompatibilita
Stránky tradičně nejlépe nabíhají v prohlížeči Internet Explorer. U vytáčeného připojení doba načítání narůstá, i tak je ale náběh stránek poměrně dynamický a rychlý. Zajímalo nás, jak si web povede v případě spuštění v jiných internetových prohlížečích. Stejně jako Netscape verze 7.0, tak i Mozilla načtou stránky v podstatě dobře, jen malý šedý pruh v levé horní části obrazovky dává tušit určitou nekompatibilitu (spíše chybu v navrhování tabulkové struktury stránek).
Hledáš? Snad najdeš
Jestliže chcete rychle nalézt informace o produktu nebo službě, může se jako dobrý nápad jevit fulltextové vyhledávání. Formulářové okno k zadání dotazu je umístěno v levé části stránky. Zadali jsme tedy termín „spotřebitelský úvěr“, ale systém našel jediný odkaz, a to na koupi družstevního bytu na úvěr. S termínem „běžný účet“ jsme byli o poznání úspěšnější – systém nalezl sice jediný, ale správný odkaz. Kromě textů, můžete hledat v souborech, ve slovníčku nebo v otázkách a odpovědích.
Chybičky…
Úroveň zpracovaných informací je vysoká a troufám si tvrdit, že vždy naleznete, co hledáte. Pokud se neorientujete v pojmech týkajících se financí, můžete zkusit nastudovat pěkně zpracovaný slovníček, přičemž odkaz na něj je umístěn opět v levé části stránky. Mezi doplňkové informace patří kurzovní lístek, který jednoduše graficky zachycuje pokles či naopak vzestup dané měny.
I když vyhledávací systém umožňuje hledat v otázkách a odpovědích, odkaz vedoucí přímo na tuto sekci stránek je velmi dobře skryt. Dokonce tak dokonale, že ho nikdo nenajde. Určité otázky a odpovědi naleznete pouze na produktových stránkách.
Jste-li uživatelem internetového bankovnictví Raiffeisenbank (WebKonto), můžete se přihlásit do systému pomocí odkazu v levé části úvodní stránky. Přihlašovací sekce by si ale zasloužila lepší umístění. Takto se jakoby ztrácí v záplavě další informací.
Praktický test
- Potenciální klient, který si chce založit běžný účet nebo bankovní baliček, má cestu k cíli velmi snadnou. Pomocí levého menu záložky Osobní bankovnictví získá vyčerpávající informace během chvíle. Odkazová provázanost textu je vynikající, a tak se aktuální úrokové sazby respektive sazebník zobrazí jedním kliknutím.
- Stejné je to i v případě hledání informací o termínovaných vkladech. Jednoduchá navigace, odkazová provázanost a šup s úsporami na "termíňák".
- Číslo na infolinku je umístěno sice na hlavní stránce, ale v levém menu je utopeno poměrně dole. K nalezení kontaktů lze využít i horního černého pruhu, konkrétně odkazů O bance -> Kontakt respektive Pobočky. V tomto případě musíme kontaktovat, že tuto oblast by šlo zpracovat lépe (ne každý se umí vcítit do myšlení tvůrce webu…)
- Finanční kalkulačky jsou problém. „Moc si toho totiž nespočítáte, protože jsem žádnou nenašel“, říká náš tester. Když už nic jiného, tak alespoň produktová stránka tolik propagované Rychlé půjčky by mohla jednoduché finanční propočty uživatelům nabídnout
Raiffeisenbank web: www.rb.cz
+ kvalita informací + slovníček pojmů + provázanost textu - vyhledávání - finanční kalkulátory |