FinExpert.e15.cz

Raiffeisen International plánuje otevřít v roce 2010 internetovou banku


xls  |  07. 12. 2009 17:00

Ach jo, zase tam v rámci lákání klientů založit účet, spořicí účet, kartu, nalít tam peníze a pak to zase rušit, až se to za pár měsíců zmrví.

 | 
cml11  |  11. 12. 2009 14:36

Žejim to ale trvalo. RB už před pár lety, ve chvíli koupě eBanky, měla v ruce prakticky vše potřebné pro rozjetí tohoto projektu. Akorát se tehdy nedokázala chopit příležitosti ve správný čas a namísto toho aby byla na trhu první, bude vstupovat do konkurenčního boje z druhé pozice. Přesto věřím, že pokud se podaří vytvořit obchodní model vycházející z eKonta nastaveného na striktně bezplatné služby bez jakýchkoli limitů obratů apod., může se brzy stát jedničkou na trhu. Škoda jen že to bankéřům myslí tak pomalu...

 | 
Petr  |  14. 12. 2009 08:01

To je bohužel pouze zbožné přání lidí, kteří si neuvědomují, že hlavním cílem skupiny Raiffeisen je maximalizovat zisk za každou cenu, takže možná na začátku nalákají na dobré podmínky, ale jakmile naberou nějaké zákazníky, tak přibudou nové poplatky za věci, které byly doposud zdarma a stávající poplatky se zvýší. Mám s touto bankou osobní zkušenosti a používá/používalo jí i několik dalších lidí v rodině, takže vím jak vypadá politika této firmy. Za 10 let postupně zpoplatnili většinu toho, co bylo zdarma a za zbytek se platí několikanásobek toho, co to stálo dřív. Každá změna v ceníku RB znamená zdražení (zlevnění typu levnější platba do jižní ameriky mě nezajímají a 99% zákazníků na tom bude podobně). Mezi námi 19 Kč za výběr z vlastního bankomatu je fakt služba pro lidi..

 | 
cml11  |  16. 12. 2009 12:18

Nevím jaké účty v RB máte Vy a Vaše rodina. Já se do téhle banky dostal odkoupením eBanky, kde jsem měl účet prakticky od jejího zřízení. Přes poměrně značný strach trhu z toho co RB s eBankou udělá to dopadlo nad očekávání dobře. Špičkové elektronické bankovnictví bylo zachováno, běžný provoz účtu zlevnil (pokud splňujete poměrně jednoduché podmínky), bylo doplněno několik produktů.

Je pravda, že jsou tu i změny k horšímu. Největší mínus u mě sklidilo zavedení poplatků u úvěrů, které v době eBanky vůbec neexistovaly. Také oficiální zrušení osobních bankéřů pro řadového klienta není zcela kladně hodnotitelné. Ale i tak bych si dovolil říct, že za posledních deset let nedošlo k celkovému zhoršení služeb. Spíše se tak nějak stagnuje na místě.

Co se týče výběrů z vlastního bankomatu, na eKontu mám dva měsíčně zdarma a další, stejně jako výběry z bankomatů ostatních bank, za 9,90 Kč. Obvykle mi ty dva měsíčně zcela stačí.

 | 
pr  |  30. 12. 2009 16:04

...aha, takže RB si koupila eBanku (internetovou banku), aby pak s pompou v Rakousku otevřela mezinárodní internetovou banku, která s eBankou nebude mít nic společného - dle všeho půjde o zcela jiné zázemí, procesy, zaměstnance, web se systémem, atd.. Panečku, to je ale geniální skupina... V Praze utopí miliardy implementací bizarního slibotechna nesmyslu s Indama, programově zabijí to, co už dávno díky eBance mají, ačkoliv na tom kupodivu staví celý obchod a marketing, a vedle toho budou teď skupinově dělat zas něco dalšího ve Vídni... No, dokud se jejich klienti nechaji na tyto jejich hrátky patřičně ždímat na poplatcích, aby to bylo všechno pořád z čeho platit, asi se vlastně nic neděje (teda když něco velkýho nepopadá, žeano...). Nepochybně bylo záslužnější všechny ty prachy, co už díky moudrému řízení strategie natekly do kanálu, raději nasypat Herbertovi do nadace. Ale i cesta může být cíl...

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená