Komora daňových poradců ČR představila QR Fakturu, která by měla zjednodušit přenos a sdílení základních účetních dat z papírových faktur do účetních systémů.
Výhodou QR Faktur je především fakt, že přenos údajů probíhá bez zásahu člověka. Díky tomu je vše pohodlnější a jednodušší, ale také jistější, protože se sníží počet špatně zadaných údajů. Rovněž budou nižší náklady na jejich dohledání, popřípadě vymáhání. Pokud budete vlastníkem čtečky QR kódu a účetního programu s podporou QR Faktury, naskenujete z papírové faktury QR kód a tím se vám předvyplní konkrétní políčko účetního záznamu v účetním programu. Údaje můžete samozřejmě zkontrolovat, a pokud bude potřeba, opravit.
Tento nový standard bude užitečný především v souvislostech s kontrolním hlášením. „Využití QR Faktury významně přispěje k tomu, aby odběratel reportoval do kontrolního hlášení stejné údaje jako jeho dodavatel. Dojde tak k podstatnému snížení počtu vad kontrolního hlášení jen z důvodu nepřesného přepisu dat a také snížení nákladů na vydávání výzev oběma stranám obchodu k odstranění těchto vad,“ říká prezidentka Komory Petra Pospíšilová. Pro používání QR Faktury není třeba žádná registrace, ani žádná licence.
Při přípravě QR Faktury se počítalo s již známou QR Platbou. Na faktuře díky tomu naleznete stále jenom jeden QR kód. Ten obsahuje jak platební údaje pro zadání bankovního platebního příkazu, tak účetní údaje pro účetní programy.