FinExpert.e15.cz

Prvních 100 dní v šéfovském křesle

Být šéfem není jednoduchá věc. Možná, že vám pomůže praktická přírůčka z kuchyně nakladatelství Computer Press.
Prvních 100 dní v šéfovském křesle

Klepněte pro větší obrázekChopit se "žezla" může být velice lákavé, ale nejeden ambiciozní šéf narazil narazil dříve, než se stačil v pomyslném šéfovském křesle ohřát, obzvláště, je-li to jeho první počin vedení. Pokud ovšem překonáte prvních 100 dní bez nehody, újmy na zdraví, ztráty respektu ze strany podřízených i nadřízených a dokonce bez pošramocení pověsti či rozhozeného nervového systému, máte velikou šanci, že svou novou roli dlouhodobě ustojíte. Ale proč se neporadit s odborníkem v podobě praktické přírůčky, která vám napoví, jak se chovat v krizových situacích, jak stanovovat priority, jak pracovat se svým časem, jak předcházet chybám apod.

Kniha Prvních 100 dní v šéfovském křesle vás provede sedmi základními stavebními kameny úspěšné výměny vedení. Problémy při výměně vedení jsou na všech úrovních stejné. Podaří se nováčkovi rychle navrhnout strategii? Bude disponovat stejnými integračními schopnostmi při vedení zaměstnanců jako jeho předchůdce? Jak naloží s očekávanými tržními turbulencemi? Dokáže spolupracovníky nově motivovat a naladit je na společnou strategii? Tyto a mnoho dalších otázek je kladeno na nového šéfa, který jde do neznámého prostředí, musí čelit neznámé loajalitě zaměstnanců vůči svému předchůci, konkurenci mezi spolupracovníky, často nesplnitelným nebo velmi negativním očekáváním ze strany podřízených i nadřízených. Ne každý obstojí a většina nových šéfů nevydrží ani rok.

Kniha je rozdělena do dvou částí. Obsah první části je zaměřen na teoretický výklad sedmi stavebních kamenů výměny vedení s podrobnými návody, jak se v určitých situacích chovat.

Prvním kamenem jsou očekávání. Šikovné zacházení s očekáváními patří k prvním kompetencím, kterými úspěšní šéfové musí disponovat. První kapitola vám ukáže, jak to řídící pracovníci zvládají, pohybovat se zdánlivě odhodlaně mořem často přehnaně vysokých očekávání a rozvíjet svůj vlastní směr. Která očekávání má cenu brát vážně, a která ne? Z jakých směrů přicházejí očekávání a jak s nimi lze zacházet efektivně?

Umění rozvíjet klíčové vztahy je druhým stavebním kamenem úspěšného vedení. vztahy s akcionáři, nadřízenými a zaměstnanci, ale také se zákazníky a kolegy rozhodují v mnoha případech o úspěchu výměny vedení. Poněvadž nejasnosti a nedorozumění v důležitých vztazích vedou snadno ke ztrátám v důsledku třenic, které lze právě v obtížné počáteční fázi přebírání pozice stěží překlenout.

Můžete se relativně jistě dostat do obtíží, pokud se co nejprudčeji vrhnete na problémy, které se vám nabízí. Když pak ještě opomenete vyptat se na to, co už se všechno podniklo, aby se dospělo k řešení problému, můžete mít rychle celou hromadu práce, aniž byste byli bezpodmíněčně úspěšní. Proto nezapomínejte na konstruktivní analýzu výchozí situace.

Bez motivující oblasti cílů těžko dosáhnete úspěchu. Musíte motivovat nejen své podřízené ale i sami sebe.

Úspěšným řídícím pracovníkům se od počátku daří něco zdela rozhodujícího: rozvíjet pozitivní klima změny. Jak to dělají? Jak se jim daří emocionálně naladit spolupracovníky na příslušné změny a překonat téměř vždy přítomnou skepsi? Jak to vůbec dělají, že rozvinou chuť na nové a tím vytvoří základ i pro ambiciózní projekty? Jak to dělají, že umějí efektivně iniciovat změny?

Zavádějte symboly a rituály. Ty vytvářejí věrohodnost a podtrhují důležitá poselství a podporují proces změny.

Druhá část knihy vás provede prakticky konkrétními problémy a situacemi. To co jste se naučili v prní části, si může prakticky osahat a vštípit ve druhé části. Nestačí být dobrým vedoucím z pohledu podřízených a okolí, ale je třeba také trvale dosahovat cílů, dodržovat vytyčené termíny a mety svého vedení. Pokud se chcete vyvarovat chyb nebo si osvěžit již nabyté znalosti a zkušenosti, přečtěte si tuto knihu, určitě neprohloupíte.

Knihu můžete zakoupit v internetovém knihkupectví nakladatelství Computer Press.

 

Další článek


 

Související články


 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená