Zpráva kromě jiného uvádí, že oblast bytové výstavby tradičně dosáhla vyšších marží než trh jako celek. Celková stavební činnosti v České republice v oboru bytové výstavby v roce 2006 prudce stoupla – o více než 15 procent. V Praze se zvýšily prodejní ceny novostaveb v průměru o více než 10 %.
Co se týče České republiky, v roce 2006 pokračoval zdravý ekonomický růst, reálný hrubý domácí produkt se zvýšil o 6,1 %. Domácí poptávka byla nadále hlavním zdrojem růstu ekonomiky, a to díky silnému růstu reálných mezd, snižování nezaměstnanosti a růstu kupní síly v důsledku pokračujícího posilování české koruny.
Ačkoli počet bytových jednotek dokončených během roku dosáhl výše 30 187, což je o 8 % méně oproti roku 2005, počet započatých jednotek představoval 43 700, tedy o 8 % více než v roce 2005. Jelikož se kupní síla obyvatelstva zvýšila a objem hypotečních úvěrů rostl, poptávka po bydlení se zvýšila taktéž. Odhady ukazují, že v příštích deseti letech by se počet dokončených bytových jednotek měl zvýšit o téměř 500 000. Také nebytová výstavba zaznamenala v roce 2006 růst o více než 10 %, podpořený silným přílivem přímých zahraničních investic. Nejvýznamnějšími oblastmi nebytové výstavby jsou průmyslové a komerční stavby. Oběma oblastem se během roku dařilo, nejvýraznější růst v nebytové výstavbě připadl na skladištní budovy.
Stavební inženýrství zaznamenalo v roce 2006 pokles o téměř 1 %, zejména z důvodu zpoždění způsobeného ekologickým hnutím a administrativními problémy spojenými s přístupem k fondům EU. Oblast dopravní infrastruktury se zvýšila o 3 %, zatímco oblast energetické a vodohospodářské výstavby zaznamenala velký pokles o více než 10 %. Hlavní investice do silniční sítě se plánují na ose Brno – Ostrava – Karlovy Vary. Do roku 2010 by mělo být vybudováno dalších 930 km dálnic a 1 160 km silnic.