FinExpert.e15.cz

Průzkum: Klienti online bank jsou spokojenější, než klienti kamenných bank

Praha, 30. července 2012

Podle průzkumu, který pro online banku Zuno realizovala agentura GfK, ohodnotili Češi velmi pozitivně banky, které fungují přes internet. Z výsledků vyplynulo, že právě klienti online bank doporučují svou banku přátelům, známým a rodinným příslušníkům mnohem častěji, než klienti kamenných bank. 

Mezi online bankami v České republice získala nejvyšší NPS skóre 39 online banka Zuno. „Výsledky byli dokonce ještě lepší mezi klienty, kteří využívají ZUNO jako primární banku,“ říká Oyvind Oanes, člen představenstva Zuno zodpovědný za marketing. „V Čechách jsme dosáhli skóre 83 NPS, což jen potvrzuje, že klienti oceňují naší nabídku – jednoduchý a intuitivní online banking v duchu kréda „less bank, more life.“

NPS (Net Promoter Score) je průzkum spokojenosti mezi klienty. Na základě úrovně jejich spokojenosti s bankovními službami a pravděpodobnosti doporučení banky dalším lidem rozděluje NPS klienty do 3 kategorií  podporovatelů, pasivních klientů a odpůrců. Výsledkem průzkumu je skóre mezi -100 a 100, získané odečtením počtu odpůrců od počtu podporovatelů v celkovém vzorku klientů příslušné banky.

V případě průzkumu pro Zuno analýza ukázala, že všechny banky, které dosáhly pozitivního NPS skóre a mají tedy více příznivců, než odpůrců, byly online banky. Všechny kamenné banky dosáhly v rámci analýzy podstatně horších výsledků. 

Pozitivní vnímání online bank dokládá také poslední průzkum diskuzí na sociálních médiích, který realizovala Brand Embassy, agentura monitorující sociální media v České republice. „Více než 30 procent všech diskuzí o bankách na českém trhu je pozitivních,“ říká Petra Pšánská, manažerka Zuno pro komunikaci na sociálních sítích. „Ačkoli se o online bankách na internetu mluví celkově méně, jsou chváleny více, než banky tradiční. Pozitivně o online bankách debatuje až 40 procent lidí na sociálních sítích. Zuno v tomto směru dosáhlo dokonce nejvyššího skóre, 55 procent pozitivně debatujících.“

Další článek



Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  5

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více