FinExpert.e15.cz

Průzkum k FIFA 2006: utrácí se nejen za fotbal

Celosvětový průzkum společnosti MasterCard o Světovém poháru FIFA 2006 odhaluje země s nejvyšší mírou fanouškovské vášně a plánovaných výdajů. Největší ochotu utrácet při sledování svých týmů vykazují fanoušci z tradičních fotbalových mocností – Brazílie, Itálie a Mexika.

Společnost MasterCard International, oficiální sponzor Světového poháru FIFA 2006 v Německu, zveřejnila výsledky svého celosvětového průzkumu „Světový pohár FIFA 2006: Vášeň a výdaje“, který jasně poukazuje na vzájemný vztah mezi mírou vášně fotbalových fanoušků pro tuto největší světovou sportovní událost a jejich ochotou utrácet při sledování svých týmů. Průzkum, který byl proveden v deseti zemích celého světa, nabízí srovnání fanoušků z těchto zemí a jejich projevů fotbalové vášně, a uvádí komerční sféry, které by mohly mít v daných zemích z této vášně největší prospěch.

Mezi zeměmi zahrnutými do průzkumu je Austrálie, Brazílie, Francie, Německo, Itálie, Japonsko, Mexiko, Španělsko, Velká Británie a USA.  Při určování míry současných a plánovaných fanouškovských aktivit spojených se Světovým pohárem FIFA 2006 průzkum ukázal, že nejvyšší míra výdajů se vyskytuje v zemích, které za sebou mají v tomto sportovním odvětví dlouhou historii. Jsou to Brazílie, Itálie a Mexiko, které jsou také mezi prvními čtyřmi zeměmi s nejvyšším počtem odehraných zápasů (včetně kvalifikací) v dějinách Světového poháru FIFA. Z toho vyplývá, že fanoušci z těchto zemí během Světového poháru pravděpodobně utratí přinejmenším 100 $, nehledě na to, zda jsou fanoušky náruživými (velmi až neobyčejně se zajímají o fotbal) nebo příležitostnými (tak trochu se zajímají o fotbal).

Velká část náruživých fanoušků, dotazovaných v ostatních sedmi zemích, například v Německu, Španělsku nebo Velké Británii, také plánuje utratit přinejmenším 100 $, ale potenciální výdajové vzorce příležitostných fanoušků jsou značně nižší. Celosvětový průzkum „Vášeň a výdaje“ provedený společností MasterCard každopádně jasně ukazuje, že fanoušci se všeobecně domnívají, že možný úspěch jejich země na Světovém poháru FIFA 2006 ovlivní míru jejich výdajů, přičemž fanoušci z Brazílie (77 % horlivých a 68 % příležitostných), Japonska (68 % a 40 %), Itálie (61 % a 50 %), Španělska (53 % a 38 %) a Mexika (52 % a 38 %) pravděpodobně utratí víc než ostatní.

Při posuzování obecné sledovanosti a návštěvnosti domácího fotbalu dosahují Brazílie, Itálie a Mexiko opět nejvyšší úrovně, v protikladu k Japonsku a Austrálii, jež stojí nejníže v obou těchto kategoriích, a k Francii, kde je nízká úroveň sledovanosti. V případě Světového poháru FIFA 2006 však přibližně dva ze tří (63 %) japonských a jeden ze dvou (49 %) francouzských fotbalových fanoušků o sobě uvedli, že mají „fotbalovou pohárovou horečku“, která byla definována jako obrovské vzrušení a jízda na „emoční horské dráze“ při sledování jejich týmu. Japonsko se tak ocitlo mezi prvními třemi společně s Mexikem (79 %) a Brazílií (77 %), následované Itálií (52 %) a Francií.

Tep výdajů za Světovým pohárem FIFA 2006

Celosvětový průzkum společnosti MasterCard „Světový pohár FIFA 2006: Vášeň a výdaje“ se dotazoval fanoušků ve všech deseti zemích na jejich současné a případné plánované výdaje v různých komerčních sférách, zahrnujících cestování a ubytování, oblečení, bary/ restaurace, elektroniku, supermarkety a Internet.

      Cestování a ubytování: U fanoušků z Itálie (12 %), Brazílie (11 %), Mexika (11 %) a USA (11 %) existuje nejvyšší pravděpodobnost, že během Světového poháru FIFA utratí přinejmenším 100 $ za cestování a ubytování, na rozdíl od fanoušků z Velké Británie (2 %) a Francie (4 %). Nízké procento u posledně uvedených zemí je pravděpodobně dáno blízkostí těchto zemí k Německu. 

      Oblečení: Brazilští (50 %) a mexičtí (40 %) fanoušci opět dávají najevo národní hrdost na své týmy, když právě u nich je největší pravděpodobnost, že během Světového poháru FIFA utratí alespoň 50 $ za oblečení vztahující se k týmu. Američtí (25 %) a italští (23 %) fanoušci se v této komerční sféře také chystají dát najevo svou hrdost, na rozdíl od fanoušků z Velké Británie, Francie a Španělska, z nichž si národní dres nebo šálu pravděpodobně nezakoupí více než 15 %. 

      Bary/ restaurace: Mezi osmi různými aktivitami spojenými se Světovým pohárem FIFA 2006 a zahrnutými do průzkumu, existuje u fanoušků z Brazílie, Španělska a Velké Británie největší pravděpodobnost, že půjdou zápasy Světového poháru FIFA 2006 sledovat do baru či restaurace – asi proto, aby si vychutnali atmosféru s fanoušky ostatních národních týmů – a tím této komerční sféře nabídnou značné obchodní příležitosti.

      Elektronika: U fanoušků z Brazílie (33 %) a Mexika (20 %) existuje největší pravděpodobnost, že utratí alespoň 100 $ v obchodech s elektronikou, následováni italskými (16 %), americkými (11 %) a německými (10 %) fanoušky. Vysoké procento u Brazílie můžeme přičítat optimismu brazilských fanoušků ohledně potenciálního úspěchu jejich týmu na mistrovství.  

      Supermarkety: U fanoušků z Brazílie (65 %), Itálie (56 %) a Mexika (54 %) existuje největší pravděpodobnost, že utratí alespoň 50 $ v supermarketech a menších obchodech, aby pak mohli uspořádat nebo navštívit večírek, na kterém se budou sledovat zápasy Světového poháru. Také velké procento španělských (44 %) a německých (39 %) fanoušků plánuje sledovat zápasy na večírcích s rodinou a přáteli.

      Internet: Alespoň 94 % fanoušků z osmi z deseti zemí uvedlo, že pro sledování zápasů Světového poháru dávají přednost televizi před ostatními médii. Nižší čísla v případě USA (81 %) a Austrálie (87 %) se dají odůvodnit časy zápasů. 12 % amerických a 5 % australských fanoušků pak plánuje sledovat zápasy přes Internet, přičemž u amerických fanoušků je největší pravděpodobnost, že během Světového poháru utratí alespoň 100 $ za online připojení.

Metodologie průzkumu  

Společnost MasterCard International pověřila společnost Octagon, aby mezi 5. a 20. dubnem 2006 provedla online průzkum mezi více než 7000 fotbalovými fanoušky po celém světě na deseti různých trzích (přibližně 700 účastníků v každé zemi). Hlavním záměrem bylo zanalyzovat a porovnat fanouškovskou vášeň pro Světový pohár FIFA 2006 a její případný dopad na ochotu fanoušků během této události utrácet. Kvantitativní online dotazník o dvaceti položkách byl určený lidem starším 18 let, kteří se považovali za fotbalové fanoušky.
Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  5

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více