FinExpert.e15.cz

Provoz auta nemusí vysávat váš rozpočet


asdf  |  26. 08. 2013 11:32

"Nepoužívejte v autě ani spotřebiče, pokud to není nutné. Topení, vyhřívání zrcátek, oken nebo sedadel, to vše spotřebu zvyšuje."

Vždyť je to úplný nesmysl!! Autor článku evidentně vůbec nechápe, jak auto funguje. Topení využívá jen zbytkového tepla motoru, které by tak jako tak vznikalo, takže nemůže v žádném případě jakkoliv zvýšit spotřebu. Stejně tak provoz jakéhokoliv spotřebiče. Jediné, co to zvyšuje, je odběr proudu z akumulátoru, ale ten se stejně neustále dobíjí přes alternátor, který je poháněn přes řemen od klikové hřídele a jedná se i tak jen o využití volnoběhu motoru. Takže samozřejmě vytápění, vyhřívání, autorádio a pod. vůbec nijak spotřebu nezvyšuje.

 | 
Michal2  |  26. 08. 2013 13:54

Alternátor zabírá tím víc, čím větší je odběr potažmo čim níže klesne napěti aku. Rozdíl je dramatický, alternátor, který se snaží dobít vyšťavený aku si pápne klidně 1 kW mechanické energie (podle kapacity aku), oproti tomu alternátor na prázdno nemá skoro žádnou ztrátu.

K tomu vyhřívaní - nemůžeš to generalizovat. Řada aut má přidavný bufík.

 | 
asdf  |  26. 08. 2013 14:15

OK, při větším odběru opravdu alternátor více zabírá, ale kolik opravdu činí rozdíl ve spotřebě? Asi něco jiného to bude u nějakého slabého motoru a něco jiného u silného, kde rozdíl ve spotřebě bude skoro zanedbatelný. To je podobné jako u klimy. Když se zapne kompresor klimatizace, tak u slabých motorů ubere opravdu hodně výkonu, jelikož si standardně vezme takových 2 - 3 kW, ale u silných motorů ten rozdíl je oprvdu malý. Říká se, že to zvedne spotřebu kolem 0,3 l, ale já mám 150 kW rozdíl není žádný. A samozřejmě, pakliže má auto nezávislé topení, tak je to jiná, ale v naprosté většině ho nemá a pak je to opravdu jen využívání v podstatě odpadního tepla.

 | 
gor  |  26. 08. 2013 14:31

něco jiného to bude u nějakého slabého motoru a něco jiného u silného

Pokud mají motory zhruba stejnou účinnost, bude nárůst spotřeby paliva v absolutní hodnotě zhruba stejný.

 | 
xxx  |  27. 08. 2013 06:54

Jenže v zimě při startu studeného motoru pokud je hned puštěno na plný ceres topení, tak se doba ohřevu motoru prodlouží až na několika násobek, zejméne diesely a auta vyšší třídy to rády dělají...výsledek auto topí mizerně a ještě trvá dlouho než se ohřeje, takže pracuje v režimu "sytiče" = žere.. spíš mi na článku vadí, že v jednu chvíli auto je dobré jet na volnoběh a za chvíli je to skoro hřích...autor článku evidentně netuší, jak auto funguje (v tom souhlasím) a myslí si, že když při ubrání plynu auto ukazuje na displeji 0.0 l, tak je spokojen, jenže ono taky klidně ukazuje 3.9 l/100km a jede i za 5.5 l/100km (např Mišivbuši ASX je v téhle disciplíně takřka nepřekonatelným borcem)

 | 
Sasakr  |  26. 08. 2013 15:46

"Opravdu musíte jet všude autem? Zkuste využít i hromadnou dopravu... pomůžete své peněžence." Oproti autu? To myslíte vážně?

 | 
czhunter  |  26. 08. 2013 19:18

Většina delších tras (> 50 km) je pro jednu osobu levnější busem/vlakem než autem. Brno Praha nebo Praha Ostrava dokonce výrazně.

Můžete to zkusit i pěšky, ale slušné boty stojí kolem 2000 a taky mají amortizaci ...

 | 
Sasakr  |  27. 08. 2013 15:44

Měl jsem na mysli hlavně cestování po městě. Pokud nespěchám, chodím pěšky, když spěchám, jedu autem. Ale abych dával dvacku za lístek, to autem v životě neprojedu. Co jsem tak počítal trasy, co jezdím, tak meziměsto se povětšinou vyplatí auto od dvou pasažérů.

 | 
Marv-CZ  |  02. 09. 2013 12:57

Pravda je, že když mám třeba auto na plyn, tak mě většinou cesta stojí méně, než to předražené MHD. Ale je třeba počítat i s jinými faktory, např. že v centru velkého města něco stojí i parkování a čas, který člověk vynaloží na vyhledání volného parkovacího místa.

 | 
Fil  |  26. 08. 2013 20:34

Plná nádrž? Zbytečná zátěž..Tankuji neustále jen půlku nádrže, jsem tak vždy minimálně o půlnádrže lehčí

 | 
Marta  |  27. 08. 2013 09:07

hlavně si najít levnou pojistku na auto ať už povinné ručení viz: http://www.povinnerucenikalkulacka.cz... nebo havárko: viz: http://www.pojisteni-havarijni.info...

 | 
Tomáš Konrád  |  27. 08. 2013 11:19

Co kdybyste si dělali reklamu jinde? Kromě toho s tou levnější pojistkou (zejména HAV) je to nesmysl. Nejdříve je nutno hledět na kvalitu krytí, cena je až na druhém místě. Potvrdí to lidé, co auto rozbili.

 | 
Posleda  |  27. 08. 2013 23:09

Na volnoběh dojedete dál, než při brždění motorem... Jistě, ale při brždění motorem je spotřeba 0 (pokud nepoužíváte ještě auto s karburátorem). Takže optimální je kombinovat volnoběh a brždění motorem. Pokud to jen trochu jde, snažím se vůbec na brzdový pedál nešlapat. Klimatizaci používám bez omezení, protže u dvoulitrového motoru jsem ani po téměř 10 letech měřitelný vliv na spotřebu nezaregistroval.

 | 
moron  |  28. 08. 2013 15:23

ano, tech co neslapou na brzdovy pedal jsem si zaregistroval cim dal vetsi pocet. zvlaste na kruhovem objezdu misto aby zabrzdili a dali prednost, tak vjedou mi klidne pul metru od auta - setri si evidentne brzdove desticky a kotouce a hlavne asi i benzin/naftu za cenu vlastniho zivota a zivota ostatnich - plechy na aute asi pro ne je to nejmensi a nejlevnejsi. to nemluvim o autech ktere nedavaji blinkr pri odbocovani bud setri zarovky nebo proste v audi/bmw je to necastejsi zavada.

 | 
Posleda  |  30. 08. 2013 00:25

I při vjezdu na krouhák lze často vystačít s včasným bržděním motorem. Někdy samozřejmě ne. Rozhodně ale nikomu neskáču před kapotu. Blikač používám raději více,než méně, chci, aby ostatní věděli, co se chystám udělat. Jsem "ze staré školy". Audista je diagnóza. Nejhorší je, když se zvrtne do audiota. Auta téhle značky mají na své řidiče zjevně neblahý vliv.

 | 
Mr. M.  |  02. 09. 2013 13:03

Jak jste přišel na takovou kravinu, že při brždění motorem je spotřeba 0? Motor musí vyvíjet energii působící proti té setrvačné auta. Jedině, že máte hybrid/elektromobil, kde ji dokáže pomocí rekuperace měnit v elektřinu (a tu ukládat do baterie).

 | 
Sasakr  |  02. 09. 2013 13:43

"Motor musí vyvíjet energii působící proti té setrvačné auta." Člověče, jak by asi motor vyvíjel energii proti?! Leda tak se zařazenou zpátečkou. Konec konců stačí mít auto, co ukazuje okamžitou spotřebu

 | 
Mr. M.  |  03. 09. 2013 10:17

Polopatě: Motor má na hřídeli určité otáčky, rozjeté auto s kinetickou energií se mu zpětně přes převody bude snažit vnutit otáčky jiné. Aby motor vyhrát, musí na to vydat energii.

 | 
Kovař  |  04. 02. 2015 00:24

prominte, ale větši blbost jsem neslyšel.Motor nekoná práci(ve smyslu spalovacího motoru), jediné co koná je , že stlačuje trochu vzduchu, co se do něj dostane skrz sání(tzn. jako kompresor).Dá se řici, že práci koná auto(setrvačnost a "nutí" se motor točit nad volnoběžné otáčky)Jiná věc je, jestli řidicí jednotka malé množství benzínu nevstřikuje, ale rozhodně nelze zápalama brzdit auto(nepřidávám plyn proto abych více brzdil)

 | 
Posleda  |  03. 09. 2013 00:54

Motor se otáčí, protože je k tomu nucen pohybem kol. Pokud má ale auto vstřikování, palivo vstřikováno není a motor stlačuje jen samotný vzduch. Tím se převádí energie vozu. Karburátor vždy nějaké palivo pustí, takže úspora není taková. To lze nepřímo ověřit u vozů, které mají měřič okamžité spotřeby. Ten ukazuje 0,0.

 | 
Mr. M.  |  03. 09. 2013 10:26

Kdyby ten motor nejel, tak ho neuslyšíš. Pokud brzdíš motorem z hodně rozdílné rychlosti, tak ti to 0 rozhodně neukazuje. Až se rychlost ustálí, je spotřeba minimální, a při vhodmém sklonu kopce, může být opravdu dokonce nižší, než na volnoběh. A pak to klidně 0 ukazovat může, protože při hodně malém průtoku průtokoměry pořádně nefungují. Ale pokud motor běží (je slyšet), tak v žádném případě není reálná spotřeba 0.

 | 
MilanV  |  07. 10. 2015 20:50

Člověče, kam ty na ty bludy chodíš? Když jede auto z kopce a nešlapeš na plyn, tak motorem otáčí kinetická energie způsobená hmotností a rychlostí auta, zkrátka kola otáčejí motorem. Přívod paliva může být úplně uzavřený a přece se točí. Část té kinetické energie se dokonce ukládá do akumulátoru, takže spotřeba je vlastně mínusová. A nemusí jít o žádný hybridní pohon.

 | 
Honza  |  29. 08. 2013 10:36

Variací na tenhle článek jsem jen v tomhle roce musel vidět alespoň pět. A nikdy nic novýho. No když už si dal autor práci s opsáním dokola omílaných informací, mohl si dát čas zamyslet se nad zjevnými rozpory v doporučeních. Sice se mám snažit o každé kilo vůz odlehčit, ale současně mi doporučuje brát plnou nádrž (kvůli kondenzaci). Můj diesel má nádrž na 69litrů, takže co s tím?

 | 
Rostislav  |  12. 09. 2013 09:02

Já jsem našel vzhledem k cenám dobré weby pro pneu - http://pneu.extralevne-pneu.cz/... a pro autodíly http://www.pietro-eshop.cz/... kde mají dobré ceny a doporučuji.

 | 
Rosťa  |  28. 09. 2013 21:38

Já teď třeba hledal dobré pneumatiky a narazil jsem na http://pneu.extralevne-pneu.cz/... kde se dá za dobré ceny vybrat.

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená