Prodej nových osobních automobilů vzrostl v České republice za tři čtvrtletí letošního roku meziročně o více než deset procent na 109 000 vozidel. Zvýšila se také poptávka po lehkých užitkových vozech, kterých se prodalo 46 000. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Nejprodávanější značkou osobních vozů byla Škoda s 34 000 prodanými automobily. Na druhém místě je americký Ford, který prodal 8200 aut, třetí místo patří francouzskému Renaultu se 7000 prodanými vozy. Na čtvrtém místě skončil německý Volkswagen, který prodal 6800 aut, na páté místo se dostal jihokorejský Hyundai s 5300 prodanými vozy.
Největší zájem (48 %) je o minivozy a malé automobily, dále pak o nižší střední třídu (16 %) a střední třídu (13 %).
Za zvyšováním prodejů stojí podle odborníků rostoucí životní úroveň a klesající ceny, které se u nejlevnějších modelů dostávají ke 150 000 korun.