Služba přímého bankovnictví Servis 24 České spořitelny má po čtyřech letech existence svého miliontého klienta. Za uplynulý rok počet uživatelů služby Servis 24 vzrostl o 20 % (o 165 000). Jen v roce 2005 si tuto službu aktivovalo u České spořitelny denně 703 klientů. Přesně před čtyřmi roky 2. února 2002 oslavilo přímé bankovnictví České spořitelny příchod 100 000. klienta. Miliontý klient si službu Servis 24 sjednal 23. ledna 2006. Přímé bankovnictví tak využívá více než třetina majitelů sporožirových účtů.
Hlavně zadávání plateb
Nejčastější funkcí, kterou klienti služby Servis 24 využívají, je zadávaní plateb – především prostřednictvím internetového bankovnictví. Majitelé sporožirových účtů však nevyužívají pouze možnosti obsluhovat svůj běžný účet přes elektronické bankovnictví, ale také nakupují produkty dceřiných společností. Zvyšuje se zájem prostřednictvím služby Servis 24 investovat do podílových fondů, sjednávat si úvěrové produkty nebo sledovat stav úvěru či penzijního připojištění.
Služby se rozšíří
Spořitelna do budoucna plánujee další rozšíření služeb. Přes Servis 24 například bude možné zjistit stav účtu kreditních karet nebo realizovat platby e-commerce.
Trocha statistiky
V roce 2005 klienti České spořitelny realizovali 30 milionů transakcí prostřednictvím přímého bankovnictví ČS, v porovnání s předešlým rokem šlo o 58% meziroční nárůst. Z toho bylo zadáno 13 milionů jednorázových příkazů, tedy o 63 % více než v roce 2004. Klienti si oblíbili i možnost zasílání SMS o stavu účtu.
Servis 24 |
Za rok 2001 |
Za rok 2002 |
Za rok 2003 |
Za rok 2004 |
Za rok 2005 |
Počet transakcí Servis 24 – Telebanking |
N/A |
N/A |
1 987 819 |
2 293 907 |
2 609 432 |
Počet transakcí Servis 24 – Internetbanking |
N/A |
N/A |
3 504 175 |
6 789 191 |
11 895 864 |
Počet transakcí GSM Banking |
N/A |
N/A |
842 352 |
1 223 993 |
1 250 267 |
Počet transakcí celkem |
N/A |
N/A |
6 334 346 |
10 307 091 |
15 755 563 |
Počet klientů služby Servisu 24 celkem |
83270 |
377154 |
681752 |
828 826 |
993 892 |
V uplynulém roce si tak například nechali poslat 41 milionů SMS se zůstatkem účtu, v roce 2004 to bylo 30 milionů (tzn. meziroční nárůst 37 %). Servis 24 uvedla Česká spořitelna na trh v září 2001. Služba nahradila nejstarší přímé bankovnictví v České republice, službu Sporotel, která byla v nabídce České spořitelny od roku 1996. Umožňovala obsluhovat účet po telefonu k zajištění nejjednodušších transakcí.
