FinExpert.e15.cz

Příběh: eBanku už nemusím


Tomáš Peterka  |  01. 08. 2005 07:18

Milý autore,

nedivte se, nevím jaký máte příjem, ale pokud nestačí ani na úvěrovou linku ve výši 20 000 Kč, tak nečekejte, že vás bude banka rozmazlovat a zvát na koncerty.

To je jako přijít do trafiky jednou za 2 měsíce, koupit si lízátko a chtít za odměnu každý den noviny zdarma.

Zkuste mít v bance několik milionů a uvidíte, jak se k vám budou chovat.

 | 
autor  |  01. 08. 2005 07:30

Příjem mám kolem 30 000, ale 3 děti ho umí výrazně snížit... A taky je to o tom, že každá banka toto posuzuje jinak. Jak píšu: v HVB mám kontokorent na 50 000 bez mrknutí oka (nabízeli mi 60 000), v ČSOB mi nabídli 40 000 a Raiffeisenbank by mi automaticky nabídla dvojnásobek příjmu na účet (takže taky kolem 60 000)

 | 
Pavel  |  01. 08. 2005 10:20

S tim kontokorentem mam stejnou zkusenost jako Vy. Drive jsem mel OUL (kterou jsem stejne jako kontokorent moc nevyuzival, mam to spis pro zalohu, kdyby neco ...), nikde jsem uplne nepochopil "uroky z nevycerpaneho uveru", ale byla to mala castka, tak jsem to nijak neresil. Pote co ovsem zmenili podminky a za vyuzivani OUL chteli mesicne asi 50 Kc (dobre, chapu to tak, ze je to pro ne asi zastaraly produkt a chteji zakazniky dotlacit, aby presli na kontokorent), tak jsem se rozhodl zmenit to na kontokorent (ve stejne vysi t.j. 20000 Kc). Sel jsem tudiz do banky s tim, ze proste OUL zrusim a podepisu smlouvu o kontokorentu, na ucet mi chodi pravidelny prijem, tudiz jsem neocekaval problemy (navic OUL mam jiz nekolik roku a zadne problemy z me strany nikdy nebyly). Prekvapeni ale nastalo, kdyz mi "osobni banker" oznamil, ze musim prvni podat zadost o zruseni OUL a pote podat zadost o kontokorent stejne jako novy klient, bud ze muzu pockat asi mesic na nejaky pravidelny scoring, kde muzu byt kladne vyhodnocen a banka mi sama kontokorent nabidne (bez potvrzeni o vyse platu , nebo, ze mam prinest potvrzeni o vysi platu a banka na zaklade toho udela vyhodnoceni. Zvolil jsem prvni moznost (myslel jsem, ze castka, ktera mi chodi na ucet, staci na kladne vyhodnoceni pri scoringu), jelikoz jsem na to nijak nepospichal. Po mesici jsem do banky volal a bylo mi oznameno, ze jsem scoringem neprosel a mam si podat standartni zadost vcetne potrzeni o prijmu (kdyz jsem se ptal, proc chteji potvrzeni, kdyz mi vyplata chodi na ucet, tak mi rekli, ze to tak proste chteji . V tu chvili jsem byl rozhodnuty pro zmenu uctu, ale par dni nato mi volal volal osobni banker, ze jsem ve scoringu prece jenom "vypadl" a mam prijit podepsat smlouvu.

p.s. co se tyka jedne z odpovedi, kdy nekdo pise, ze banka si klienta bude vsimat, az kdyz bude mit na uctu miliony, tak nevim, nevim, v pripade ebanky. Ja osobne, kdyz mi na ucet prisly vetsi castky (bohuzel ne vyplata , tak jsem je hned presunul do jine banky, jelikoz u ebanky si nejsem jisty, zda jeste zitra bude existovat

 | 
palman_drive  |  01. 08. 2005 07:27

Já jsem nakonec odešel taky, jsem teď u spořky a jsem maximálně spokojený. Navíc, inetbanking má dnes téměř každá banka a je to jen o tom zvyknout si na něj a netrvat na maličkostech. A spořka má elektronický klíč za jednorázový poplatek. Má sice na houby výběry z jiných bankomatů, ale to se dá přežít. Sokojenost.

 | 
kos  |  01. 08. 2005 09:38

Klíč už není třeba, ČS má autorizaci by SMS, a co navíc? Zdarma je vlastně veškerá SMS komunikace. eBanka má zenit dávno za sebou, jsou to vyděrači.

 | 
x  |  03. 08. 2005 15:12

..a čs má zenit velmi daleko před sebou... Když až NYNÍ zavádí něco (a to jen polovičatě), co eBanka má již skoro deset let !

 | 
Patrik Chrz  |  01. 08. 2005 08:18

Nevím, já nemám s HVB tak dobré zkušennosti. Nechal jsem se nachytat jejich reklamou a zřídil jsem si tam nějaký podílový fond. Výnosnost zdaleka není taková jak jsem si představoval (na druhou stranu oni nic konkrétního nezaručovali). Navíc mi bylo sděleno, že účet je "zdarma" - jaksi zapomněli sdělit, že se platí za výpis.

Přání, ani žádné lísky na konzerty mi nechodí, jediná korespondence se omezuje za výpis (který si nechají zaplatit) a potom na sdělení, že ta a ta paní není již mým osobním bankéřem (mám už asi třetí - ty dvě jsem ještě ani neviděl).

 | 
joshik  |  01. 08. 2005 08:35

Nechápu proč si hraje eBanka na kočku a myš v případě účtu zdarma. Všichni ví že si klient, který nesplňuje limit pro vedení účtu zdarma, peníze vybere v bankomatu a pak znova vloží na účet aby jej splňoval. Možná, ale ebaka profituje z těch kteří na to zapomenou. Stalo se mi to minulý měsíc a protože jsem si zvykl používat bankomat za 6,90 byl jsem překvapen, když jsem za výběry zaplatil 260Kč. No teď budu peníze točit s manželkou a pěkně trvalým příkazem. Jen nechápu proč ebanka ten účet nedá prostě opravdu zdarma. Beztak má tolik poplatků, že se v tom jeden už nevyzná

 | 
kos  |  01. 08. 2005 09:43

Někdo musí zaplatit tu podělanou reklamu v TV. Když banka deklaruje zisk v řádu desítek mil. Kč, tak pardon, ale tahle banka na TV reklmamu nemá, ale nemá

 | 
Patrik Chrz  |  01. 08. 2005 13:24

No právě proto, že i ono "otáčení" něco stojí, takže ty peníze za vedení dostane jinudy. A pokud na to člověk náhodou zapomene, ještě líp.

 | 
Jarda Mařík  |  01. 08. 2005 10:03

Tak jestli tohle nebyla reklama tak už nevím co by měla být. Jsem toho názoru, že každá banka je tady proto, aby produkovala zisk. Pochopil bych kdyby článek poukazoval na nějaký velký prů......, který se dotyčnému stal, ale tohle je trochu moc ......................... Tímto jste u mě velmi klesli.

 | 
Lukáš  |  01. 08. 2005 11:36

Právě naopak, díky za takové články. Nudných statistik o tom, kolik který fond vydělal a která banka o kolik zdražila, je více než dost. Ale přečíst si životní zkušenost, to je něco jiného. Jen tak dál.

 | 
Mareš  |  03. 08. 2005 15:14

 

 | 
maser  |  09. 08. 2005 20:16

a nebo na ebanku - i negativni reklama, dobra reklama

 | 
Funker  |  01. 08. 2005 10:37

eBanku využívám od roku 1998 a jsem čím dál méně spokojený. Jednou z posledních kapek byla změna nastavení parametrů Osobní úvěrové linky, kterou používám jako zálohu "co kdyby něco". Aktuálně nastavený limit 10000 Kč jsem si před dovolenou zvýšil na povolených 20000 Kč. Celou operaci jsem zvládl SÁM přes internet za 1 minutu. eBanka mi za nastavení parametrů naúčtovala 200 Kč!!!, což mě naprosto vyvedlo z míry. Na zaslaný dopis mi osobní bankéřka odpověděla, že tak to je v ceníku (což je pravda, ale výše poplatku je zcela nečekaná) a že mám možnost vedení účtu zdarma atd. atd.

Již několik měsíců velmi vážně uvažuji o změně banky a vidím, že zdaleka nejsem sám. Platit za každou maličkost totiž také opravdu nemusím, ne mu sím...

 | 
pepa_z_depa  |  01. 08. 2005 11:45

no vidite, a ja si cenik precetl predem takze jsem byl o vsem informovan a pokud by mi za neco vzali poplatek tak bych jen nadaval sobe ze jsem si ho nezjistil (internet, infolinka, banker). divim se ze se nestydite zde prezentovat vlastni hloupost (pokud si o sluzbe nezjistite ceny tak to skutecne povazuji za hloupost, bez urazky)

 | 
trick  |  01. 08. 2005 23:44

No myslím, že nemáte soudnost. Ten klient by měl být upozorněn při akci na zpoplatnění, pokud to není jen korunová položka. Chápu, že u transakcí nemusí webová aplikace upozorňovat, že daná operace vyjde na 7.90Kč a pod., ale pokud je operace zásahem do rodinných financí, pak strikně by měla uvést za co klient a kolik zaplatí. Toto je velmi nesolidní chování ve stylu "poklikej si, jak se ti líbí, ale věz, že se nedoplatíš". Pardon, jestli se vám někomu líbí klikací hračka za mnoho tisíc ročně, hrejte si dál.

 | 
pepa_z_depa  |  02. 08. 2005 16:36

prminte, ale kdyz si aktivujete pres internet nejakou sluzbu treba u eurotelu tak taky jen kliknutim davate souhlas s cenikem, nikde vam necpou kolik kazda sluzba stoji protoze to vsechno je v ceniku. jestli ptorebujete vodit za rucicku aby vam kazdy musel vse rict jelikoz si nejste schopny to zjistit sam tak doporucuji zrusit prime bankovnictvi a chodte radsi na pobocku, tam vam to vzdycky reknou.

 | 
brouk  |  03. 08. 2005 21:48

Stejne to neomlouva tu lichvarnu, jsou to parchanti

 | 
pepa_z_depa  |  04. 08. 2005 11:20

to je ale kazdy kdo chce neco zaplatit, no ne?

 | 
M. Svoboda  |  01. 08. 2005 15:18

Mam ucet v eBance od roku 1999. Je pravda, ze i ja jsem cim dal vic nespokojeny. Zdrazeni mesicniho vedeni OUL z 10 na 50Kc a dalsi veci, ktere uz tu rada lidi zminovala, je cim dal vetsi nehoraznost. Pristup banky k zakaznikum to je casto hotove nestesti. Vice jsem napsal v komentari k clanku "eBanka lovi zakazniky nad 15.000", kdyby to nekoho zajimalo. Na druhou stranu technologicky jsou stale nejlepsi, i kdyz je pravda, ze svuj naskok stale vic a vic ztraceji.

Celkove se mi tenhle clanek nelibi kvuli stylu, jakym je napsan

 | 
daBmV  |  02. 08. 2005 17:05

u ebanky uz jsem od dob, kdy byla jeste expandia a ac jsem nektere novinky neshledal uplne atraktivnimi neni to pro me duvod ke zmene.to ze autor clanku ocekava od banky novorocni prani, listky na koncerty a pohadku pred spanim, pro me neni tak smerodatne. je pravda, ze EB si za spoustu veci nechava platit vic nez ostatni, ale ani to me netrapi.
tenhle pan proste neni klient, kteremu tahle banka vyhovuje a nikdo mu nebrani aby sel jinam. ja si na ebanku nemohu stezovat. a co se tyka osobniho pristupu, tak bankerky na lince jsou mile, prijemne, ochotne a schopne i ve tri rano. btw. pokud nekdo pouziva elektronicky klic, kdyz ma k dispozici internetovy a mobilni, ktere jsou zdarma, nechava si zasilat vypisy postou, kdyz je ma neustale k dizpozici na internetu a stezuje si na OUL, kdyz muze mit kontokorent, neni mu po chuti platit za zpravy o pohybu na uctu, kdyz si muze nastavit presny filtr a platit jen za to, co opravdu chce, tak mi to neprijde ani chytre ani jako objektivni hodnoceni. na fincentru bych cekal trochu sofistikovanejsi clanky.

pro informaci, mam ucet zdarma (+15000/prijem - vedeni uctu zdarma) za cervenec, kdy jsem hodne vybiral z bankomatu, protoze jsem se pohyboval v koncinach, kde platby kartou nepodporuji, jsem na poplatcich za platby (vcetne inkaza a trvalych plateb) zaplatil 106,10 + 1/12 za vedeni embosovane karty. to mi za komfort, ktery tato banka nabizi, prijde adekvatni. komu ne at de jinam.

 | 
Agent  |  03. 08. 2005 11:06

V EBance, podle jejich inet stranek, nic takoveho nenabizi a ani v menu pri uctu nic takoveho k aktivaci neni ...

 | 
Eviko  |  03. 08. 2005 11:38

Jmenuje se to Povolený debet. Podívejte se na http://www.ebanka.cz/index_OF_1.htm

 | 
Tomáš  |  08. 08. 2005 12:37

Chapu eBanku. EB si snazi sve klienty vychovávat. je to jednoduche.... clovek ktery je neschopnz se nemuze divit ze ma u EB poplatky okolo 300Kc. No a me staci to ze nepresahnou 19kc  nevidim duvod proc bych mel do banky chodit.. vse vyridim pres net a elektronický klíč mám v mobilu. Kdyz chcese pouzivat elektronicky klic jako dalsi zbytecne zarizeni ktere jeste navic neni vase tak se nedivte ze zato banka neco chce. Samozrejme take chapu vás... pokud nevite co s casem a svou rodinu nemusite uz ani videt chapu ze pak chodite k prepazce za hezkou bankeřkou. Pro mne je cas s mou rodinou prilis cenny nato abych jim mrhal v bance. Pokud jde o platby ... ja vyžaduji aby byly uskutečněny během nekolika minut... osobně si myslim že 2min je příliš dlouhá doba a ze by se ještě dala zkrátit. Tři dny trvaly transakce v pravěku. Nezlobte se na mne ale to je dnes vzkutku nepřípustné. Jinak take v techto dnech budu rušit ucet, ale u KB. Pokud jde o vísi příjmu a zustatku na účtu jak tady někteří říkají - 15000 tisic staci. Kdo skutecne premysli o eBance tak ad si poradne prostuduje ceník a nechá si od vstřícných bankéřů (Brno-Janská, Kr.Pole) poradit nevýhodnější postup a zachazení s ebankou.

Tomas

 | 
tretinka  |  10. 08. 2005 10:56

Stejne nechapu, co vsichni maji na eBance, kdyz i klientovi s 15 tisicovym prijmem banka za jeden prikaz k uhrade do jine banky stejne napari poplatek 8,10 Kc - to je suverene nejvyssi, co si kdo uctuje za internetbanking..... jeste ze s s tou bankou NEMUSIM mit nic do cineni, ale bezpecnost IB vsechna cest.

 | 
daBmV  |  17. 08. 2005 09:48

cccc
tech 8,10 neni za internet banking, ale za platebni prikaz. poplatky za internetbanking jako takovy si muze uctovat leda sporitelna, ale ne banka

 | 
Jhy  |  11. 08. 2005 00:14

no, možná to někdo popře, ale někde na netu (info z pravednes.cz) jsem četl že Ebanka je dlouhodobě v červených číslech a nedaří se ji dostat se do zelených ... podle mne je už jen otázkou času kdy to udělá velké bum a hromadu afér .... doporučuju 2 nejstabilnější banky v ČR - ČS a KB. Až KB zruší poplatek za zrušení účtu, přecházím do spořky :))

 | 
Radek  |  31. 08. 2005 11:44

Ztratu minule roky meli, letos by meli byt v zisku (myslim, ze jsem neco takoveho zaslechl). To ze by krachovali ted hned si nemyslim, kdyz vrazi prachy do reklamy a do budovani pobocek. To mozna az zjisti, ze to tak nefunguje.

... do ČS, proč ne, ale tak dobry inetbanking jako eB nemaji (vlastni zkusenost). eB mi jeste v zivote nespadla (a to pouzivam jak ruzne systemy, tak ruzne prohlizece), ČS uz nekolikrat a to i na "standardnim" OS s IE a nastavenim dle jejich helpu - coz me u bankovni aplikace dost stve (ale posledni mesic zatim OK . Poplatky u eB platim mesicne celkove nizsi nez u CS (operace provadim v podstate stejne), stve me akorat zvyseni poplatku za kartu. Tak nevim. Bankerky/i na infolince vzdy prijemne a ochotne, vyresili vzdy vse, osobni bankerka reaguje i mejly rychle a odpovida na to, na co jsem se ptal (coz take neni vsude uplne obvykle).

V eB se o me rozhodne staraji vice nez u CS, obcas zavolaji a neco nabidnou, ja vetsinou odmitnu , z CS nikdy nic.

Tak nevim, mam proste jine zkusenosti nez autor clanku.

 | 
Fido  |  11. 08. 2005 18:14

Ucet mam v eB uz hodne dlouho a taky vazne uvazuju o zruseni. Poplatky neustale rostou a pribyvaji nove za to, co bylo zdarma a jinde stale zdarma je. Chtit penize za prichod penez na ucet je uz skoro nehoraznost. On-line sluzby ma eB zatim nejlepsi ale konkurence zacina dotahovat a vyhovujici sluzby v tomto smeru nabizi rada dalsich bank za nesrovnatelne nizsi cenu. Napr. informacni sms u jinych bank zdarma jsou u eB zpoplatneny a to pomerne velkou castkou. Zpoplatnene informace e-mailem jsou uz skoro nehoraznost.
Stalo se mi, ze mi nekdo ukradl veskere karty. Zablokovani u CS stalo 500 a novou kartu jsem mel za 3 dny. Zablokovani uverove karty (nikdy nepouzite - jen jistota) stalo 190 a novou kartu jsem mel za tyden. Zablokovani u eB stalo 1900 a novou kartu nemam do dneska (od konce brezna). Stale se ceka na posouzeni bankou. Posouzeni ceho? Z tohoto hlediska jsou sluzby eB nejdrazsi a nejhorsi.

 | 
Pavel  |  15. 08. 2005 08:46

Souhlasím s většinou diskutujících. Patřím k lidem, kteří také účet u eBanky zrušili. V elektronickém bankovnictví je sice banka asi stále nejlepší, ale jiné banky už ho také nemají špatné. Účet jsem zrušil hlavně kvůli vysokým a stále se zvyšujícím nehorázným poplatkům. Před 3 lety při založení účtu jsem platil poplatek za správu 55 Kč, nyní již 96. eBanka účtuje každou maličkost a ne málo.
Na rozdíl od autora očekávám od banky především bankovní služby a ne vstupenky, přáníčka a pohádky před spaním. Banka není divadlo ani večerníček.
Na jednání bankéřů a informační linky eBanky si vůbec nemohu stěžovat, vždy byli velmi laskaví a ochotní.
Mám však námitky protí úrovni tohoto článku. Je to jakési neobratné emotivní povídání klienta, spojené s reklamou. Reklama to pochopitelně je. Od Finexpertu bych skutečně čekal články na podstatně vyšší úrovni a překvapuje mě, jak může vůbec takovýto článek dát na Internet. Je to důkazem toho, že do některých elektronických médií může asi psát opravdu každý.

 | 
majk  |  13. 09. 2005 15:17

Prave jsme hledal, ktera banka by mi dala lepsi cenu za firemni ucet (kvuli podnikani)... nenasel jsem krome CS (oproti EB by byla uspora asi 30Kc) zadnou. Slo mi pouze o snizeni techto nakladu, v kazde bance jsem drive ci pozdeji nasel v ceniku "polozku" ktera zvedala cenu... Kazda banka tomu rika jinak ale kazda banka si chce vzit svoje.

Jinak jako zamestanec skupiny PPF mam moznost specialniho ceniku a diky tomu mam soukr ucet relativne levnej a k tomu dalsi slevy...

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená