Nedávno jsme v naší bleskovce psali o krachu cestovní kanceláře Connexion Voyages. Dostali jsme mailem reakci čtenářky, kterou otiskujeme:
"Dobrý den, nedávno jste psali o krachu této CK. Většina článku je o tom, že Česká pojišťovna odškodní klienty této CK. Právě jsem se dozvěděla, že pojistka nekryje např. zakoupené letenky, cituji volně ze zamítnutí mé žádosti Českou pojišťovnou:
´...pojištění záruky poskytuje pojistnou ochranu pouze zákazníkům, kteří si koupili zájezd, definovaný jako předem sestavená kombinace dopravy, ubytování a jiných služeb.´
Znamená to, že pokud jsem si zakoupila pouze letenky, nemohu být odškodněna Českou pojišťovnou. Problém je, že na Cestovní smlouvě, kterou mi CK dala, je uvedeno, že CK je pojištěná, a ani zmínka o tom, že se to letenek netýká. Stejně jako já je na tom podle sdělení ČP mnoho dalších klientů této kanceláře, kteří si zakoupili pouze dopravu. Česká pojišťovna se domnívá, že tvůrci zákona se se zástupci CK na tomto znění dohodli (jde konkrétně o par. 1, odst. 1 písm. C zák. 159/199 Sb.), zákon tímto chrání pouze některé zákazníky."
Hana B.
Výsledkem tedy je, že pojištění cestovní kanceláře nekryje všechna rizika, resp. klienty a je otázkou, zda na to cestovní kanceláře své zákazníky upozorňují. Jak to skutečně s pojištěním je zjistíme a rozhodně si to nenecháme pro sebe.
Máte zkušenosti s plněním pojišťovny při krachu cestovní kanceláře?