FinExpert.e15.cz

Při nakupování už se nerozhodujeme jen podle ceny

Při nakupování už se nerozhodujeme jen podle ceny

O tom, jak se čeští spotřebitelé při nakupování chovají, už podle studie společnosti Ernst & Young, nerozhoduje pouze cena určitého zboží, přesto je nadále hlavním kritériem. Stále důležitější je při rozhodování o nákupu také kvalita nabízeného zboží, recenze a doporučení jiných uživatelů nebo délka a rozsah záruky. Český spotřebitel rovněž začíná nakupovat konkrétní značky, koeficient věrnosti ke značce vzrostl u všech sledovaných kategorií, nejvíce u telekomunikačních technologií, potravin, utilit a oblečení.

Dva ze tří Čechů také pro svůj nákup využívají internet, buďto přímo k pořízení zboží, nebo alespoň k vyhledání recenzí, doporučení či srovnání cen. Nástup technologií a nových možností pro spotřebitele tak v posledních letech výrazně přispívá k proměně spotřebitelského chování a českého spotřebitele vůbec.

Nový „spořák“ od Equa bank garantuje úrok 1,5 % celý letošní rok

Nový „spořák“ od Equa bank garantuje úrok 1,5 % celý letošní rok

Hlavní je cena

Cena stále zůstává pro Čechy rozhodujícím faktorem pro výběr a následnou koupi zboží, v některých kategoriích její význam za poslední dva roky dokonce vzrostl. Platí to například pro oblečení, spotřebitelské půjčky a utility. U většiny sledovaných oblastí pak cenu jako důležitý faktor pro rozhodnutí o koupi uvádí alespoň devět z deseti lidí. 

Pozitivním trendem ale je, že k ceně pro konečné rozhodnutí přidávají také informace o záruce, kvalitě a původu zboží, stále důležitější jsou také recenze zboží od dalších uživatelů. Tyto faktory u aut, spotřební elektroniky nebo u potravin dokonce jako důležité uvádí víc lidí než cenu. Cena je pak klíčovým faktorem při pořízení finančních produktů nebo služeb mobilních operátorů.

Různé kategorie zboží nakupujeme rozličnými způsoby. Výběr mobilních telefonů a operátorů je výrazně ovlivněn cenou, kde jsme značně nad světovým průměrem, dále pak roste význam kvality, doporučení a věrnosti značce. Jiná je situace při nákupu potravin, kde je klíčovým parametrem kvalita a doporučení, dále pak s mírně klesajícím trendem cena a naopak zvyšující se váhu má povědomí a loajalita ke značce.

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  5

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více