FinExpert.e15.cz

Prezentace firmy na internetu

Neustále roste počet lidí, kteří využívají internet k vyhledávání informací a nakupování. Investice do kvalitní webové prezentace je tedy na místě.
Prezentace firmy na internetu

Počet uživatelů internetu každoročně roste. Podle posledních údajů Eurostatu využívalo v roce 2007 internet téměř 50 % Čechů. Kromě posílání e-mailů, telefonování přes internet či chatování vyhledávají lidé na internetu velmi často i nejrůznější informace o firmách a jejich produktech. Firma, která není na internetu vidět, přichází o potenciální zákazníky.

První úvahy o webu

Dříve než oslovíte některou z firem, která se zabývá tvorbou internetových prezentací, musíte mít již alespoň přibližnou představu o budoucím využití stránek a jejich struktuře. Podle Jiřího Šimka, grafického designéra Creativepoint.eu, má každý podnikatel specifické požadavky na internetovou prezentaci. „Drobní živnostníci se většinou spokojí pouze s jednoduchou prezentací s krátkým popisem činnosti a základními kontaktními údaji, majitelé větších firem již obvykle vyžadují několikastránkovou prezentaci s propracovaným designem a mnoha funkcemi“, dodává Šimek.

Využití internetových stránek

Při sestavování internetových stránek je třeba neustále myslet na jejich uživatele – potenciální či současné zákazníky. Zvažte, co chcete na internetových stránkách uveřejnit a které informace mohou být pro zákazníky důležité. Každá firemní prezentace by podle Jiřího Šimka měla obsahovat minimálně název společnosti, stručný popis její činnosti a základní kontaktní údaje. Dále obsahují firemní prezentace informace o novinkách, podrobné popisy jednotlivých výrobků, ceníky, fotografie výrobků, ukázky práce včetně referencí, odkazy na pobočky společnosti či spolupracující firmy, případně dokumenty ke stažení (obchodní podmínky, způsob nákupu, reklamace apod.). Podnikatelé, kteří se věnují obchodu, velmi často využívají internetové stránky k prezentaci a prodeji zboží. V takovém případě je třeba vybudovat funkční internetový obchod (e-shop).

Struktura a design webu

Pokud již víte, které informace bude firemní prezentace obsahovat, můžete přistoupit k návrhu struktury internetové stránky, tzn. stanovit počet a pořadí stránek, definovat vazby mezi jednotlivými stránkami, určit umístnění konkrétních prvků na stránce, určit počet položek v menu apod.

Po upřesnění struktury internetové stránky si nechte připravit grafický návrh. Abyste získali hned napoprvé co nejlepší návrh, definujte barevné provedení webu (používané firemní barvy), poskytněte aktuální logo společnosti, případně fotografie, které mají být na stránkách zobrazeny. Dodejte i veškeré texty, které bude prezentace obsahovat. Zpracovaný návrh můžete s designérem postupně upravovat až do podoby, která bude nejvíce vyhovovat vašim požadavkům. Můžete například upravovat velikost písma, fotografií, barevné odstíny, barvy odkazů, ohraničení jednotlivých prvků stránky apod.

Po odsouhlasení struktury a vizuální podoby webu přichází na řadu programátoři, kteří vytvoří vlastní prezentaci.

Po dokončení se testuje funkčnost webové stránky, především správnost zobrazení v různých prohlížečích (Microsoft Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera) a při různých rozlišeních obrazovky počítače. Plně funkční internetová prezentace je umístněna na server, kde máte pronajat diskový prostor.

Postup výroby internetové stránky:

  1. Stanovení požadavků na webovou prezentaci.
  2. Návrh struktury a grafického provedení webu.
  3. Předání podkladů (texty, obrázky apod.) potřebných k vytvoření prezentace.
  4. Registrace domény a pronájem diskového prostoru pro webovou prezentaci (webhosting).
  5. Schválení grafického návrhu a struktury stránek.
  6. Výroba stránek.
  7. Představení a předání funkčních stránek.
  8. Zápis do vyhledávacích serverů. Optimalizace stránek pro vyhledavače
  9. Publikování hotových stránek na vybrané internetové adrese.
  10. Nastavení e-mailů, přístupových formulářů apod.

Typy internetových stránek

Na internetu se setkáte s dvěma základními typy internetových prezentací. Nejjednodušší a zároveň nejlevnější jsou tzv. statické prezentace. Typickým příkladem nejjednodušší statické prezentace je tzv. internetová vizitka. Jedná se o jednu internetovou stránku, na které jsou uvedeny základní informace o firmě – název společnosti, předmět činnosti a kontaktní údaje. Vícestránkové statické weby obsahují menu a několik podstránek (přibližně do šesti stran). Výhodou je rychlá výstavba takové prezentace a nízký nárok na webhosting. Nevýhodou je, že veškeré aktualizace obsahu musí provádět programátor. Statické prezentace jsou vhodné pro drobné živnostníky, kteří nebudou často upravovat obsah webových stránek.

Řešením pro firmy s potřebou časté aktualizace obsahu internetových stránek je dynamický web. Součástí dynamických webů je redakční systém, umožňující aktualizaci obsahu prezentace samotným majitelem stránek. Tyto prezentace jsou finančně náročnější než internetová vizitka či statický web.

Propagace internetové stránky

Nejjednodušším způsobem zviditelnění internetových stránek je uvedení názvu domény na reklamních materiálech firmy, vizitkách, informačních tabulích provozoven apod. Nevýhodou je, že oslovíte pouze ty zákazníky, ke kterým se vám podaří doručit leták, kteří navštíví provozovnu apod. Podle Radka Karbana, konzultanta společnosti SEO Expert, lze využít ke zviditelnění internetových stránek optimalizace pro vyhledávače (tzv. SEO optimalizace), reklamní kampaně ve vyhledávačích (PPC reklama), PR články, registrace do katalogů, bannerovou reklamu apod.

Optimalizace webových stránek

SEO optimalizací se rozumí úprava internetových stránek pro vyhledávače. Dobře provedená optimalizace zajistí zobrazení webové prezentace na přední pozici po zadání klíčového slova do vyhledávače. Podle Radka Karbana jsou výhodou nulové náklady na reklamní médium.„Platí se za znalosti a čas těch, kteří znají postupy, jak odkaz ve fulltextových vyhledávačích posunout na přední místa na určité výrazy“, dodává Karban. Cena optimalizace se dnes pohybuje v průměru okolo 150 tisíc ročně.

Možnosti, jak se na internetu zviditelnit:

  • Optimalizace pro vyhledávače (SEO).
  • Reklamní kampaně ve vyhledávačích (PPC reklama).
  • PR články (placené i zdarma).
  • Virální marketing (blogy, youtube.com).
  • Social media marketing (facebook.com, digg.com).
  • Registrace do katalogů.
  • Bannerové kampaně.
  • Email marketing (reklama v emailech, newslettery).
  • Firemní zápisy v katalozích a sponzoři sekce.

Poznámka: řazeno dle efektivnosti od nejlepšího po nejhorší



Další článek


 

Související články


 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená