FinExpert.e15.cz

Přesnost vlaků Českých drah letos činí více než 92 procent

Vlaky Českých drah jezdí se stejnou přesností jako vlaky v SRN či Velké Británii

Během prvního pololetí letošního roku se v meziročním srovnání dále zvýšila přesnost vlaků Českých drah, když dosáhla úrovně 92,3 procenta. To je o půl procenta více než ve stejném období loňského roku. Ze 2 441 712 sledovaných vlaků jelo podle mezinárodních standardů včas 2 252 859 spojů. Tato hodnota odpovídá spolehlivosti vlaků v západní Evropě, například v Německu nebo ve Velké Británii.

Nejpřesněji jezdí osobní a spěšné vlaky

Tradičně nejpřesněji jezdí osobní a spěšné vlaky, kterých je současně nejvíce. V mnoha případech mají krátké trasy, jejich jízdu neovlivňuje větší množství přípojů ani provoz ostatních osobních a nákladních spojů či případná zpoždění vzniklá u zahraničních železnic. Z 2 305 503 sledovaných osobních a spěšných vlaků jelo včas 92,8 procenta. Na zvýšení přesnosti spojů Českých drah se významně podílely také dálkové vlaky. Zatímco plnění jízdních řádů těchto spojů na českých tratích bylo v loňském prvním pololetí jen na úrovni 55 procent, letos od ledna do června dosahovalo úrovně 78 procent. Nejrychlejší a nejkomfortnější mezistátní vlaky EuroCity pak na našem území dosahují přesnosti ještě o téměř deset procent vyšší – 87 procent a jezdí tak s přesností srovnatelnou se zahraničím. 

Spolehlivost vlaků výrazně ovlivňují i řidiči aut

Na spolehlivost vlaků v roce 2005 nejvíce působí stavební práce v několika úsecích koridorů, především na spojovací větvi Česká Třebová – Přerov, a rozsáhlé výluky a modernizace, například na většinou jednokolejné trati Plzeň – Cheb či v rámci elektrizace tratě Karlovy Vary – Chomutov. Přesnost vlaků negativně ovlivňuje také porušování zákona o provozu na silničních komunikacích, kdy řidiči nerespektují výstražnou signalizaci. V důsledku střetu auta s vlakem na přejezdech pak dochází k mnohahodinovým mimořádným výlukám a zdržením spojů. Podobně negativně se projevují rovněž zranění nebo usmrcení osob, které se navzdory zákazu pohybují v kolejišti. Přesnost vlaků mohou zhoršit i povětrnostní podmínky, především stále častější silné bouře a větrné smrště doprovázené přívalovými dešti. Ty způsobily v některých oblastech vyvrácení stromů na kolej, případně i poškození trakčního vedení na elektrifikovaných tratích.

Přesto se daří udržet vysokou spolehlivost vlaků Českých drah srovnatelnou s hodnotami obvyklými u západoevropských železnic, například v Německu nebo ve Velké Británii.

V roce 2004 bylo dosaženo plnění jízdního řádu osobních spojů Českých drah na úrovni 91,7 procenta, což byla nejlepší hodnota od roku 2000. Následující tabulka ukazuje, že se tuto bilanci podařilo v prvním pololetí letošního roku zlepšit na 92,3 procenta.

Rok Plnění jízdního řádu v %
2000 90,7
2001 90,3
2002 89,9
2003 90,4
2004 91,7
1. pololetí 2005 92,3
Další článek


 

celkem 1 komentář

Nejnovější komentáře

Zato
Jarmila
26. 9. 2005, 09:55

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená