V Evropské unii v roce 2012 užívalo internet 75 % jednotlivců ve věku 16-74 a téměř 60 % z nich na internetu i nakupovalo.
Mezi členskými státy byl nejvyšší podíl on-line nakupujících ve Velké Británii (82 % uživatelů internetu), v Dánsku a Švédsku (shodně 79 %), v Německu (77 %), v Lucembursku (73 %) a ve Finsku (72 % ) a nejnižší v Rumunsku (11 %), v Bulharsku (17 %), v Estonsku a v Itálii (oba 29 %).
Lidé nejčastěji objednávali oblečení a sportovní potřeby a rezervovali si ubytování či zájezdy. V roce 2008 objednalo zboží z těchto dvou sekcí 21 % uživatelů a v roce 2012 už to bylo 32 % uživatelů internetu. Vzrostl i počet nakupovaných knih, časopisů nebo e-learningových materiálů – v roce 2008 toto zboží nakoupilo 19 % a v roce 2012 to byla už jedna čtvrtina uživatelů, tedy 23 %. Nejméně lidé na internetu nakupují jídlo a potravinářské zboží – 6 % v roce 2008 a 9 % v roce 2012.
V roce 2012 ve Velké Británii a Německu nakupovali uživatelé nejčastěji oblečení a sportovní potřeby, ve Švédsku a Dánsku nejčastěji rezervovali ubytování a kupovali zájezdy a v Lucembursku a Německu nejčastěji uživatelé kupovali tiskoviny. Velká Británie vévodila nákupem potravin online – 21 % uživatelů, ostatní členské státy se v této sekci pohybovaly pod 10 %.