Evidence tržeb – nová povinnost, která dříve potká každého podnikatele, který přijímá platby v hotovosti, kartou, šekem či směnkou. Už od prosince mají evidovat podnikatelé poskytující ubytovací a stravovací služby, jen zhruba třetina však už zakoupila novou pokladnu. Ostatní zařízení teprve vybírají (30 %), či ho již mají vybrané, ale ještě nekoupili (20 %), přičemž 22 % podnikatelů žádnou pokladnu kupovat nechce a zvažuje, že své podnikání raději ukončí.
Pokud nejste připraveni, je čas kousnout do kyselého jablka.
Průzkum prováděla pro společnost O2 firma Datank metodou elektronického dotazování. Velikost vzorku: 336 živnostníků a zástupců firem ze segmentu hotelnictví a gastronomických provozů (HoReCa).

Vizualizace výsledků průzkumu O2, pětina podnikatelů prý podnikání ukončí (obr.: O2)
Největší obavy v souvislosti s EET mají podnikatelé z nárůstu administrativy (56 %) a z výpadků internetového připojení či problémů se softwarem (47 %). Skoro třetina respondentů (28 %) se obává nedostatečného zabezpečení dat. Z průzkumu dále vyplývá, že téměř třetina podnikatelů (32 %) neví, jaké sankce jim hrozí v případě, že zákazníkovi nevydají účtenku.
Zákon má mezery, ale hrozí i velké sankce.
S přihlédnutím k okolnostem vidí operátor jako mezní termín 21. listopadu. To abyste stíhali získat autentizační údaje, zprovoznit pokladnu, získat certifikát a ověřili, že vše funguje. Po celý listopad totiž evidence běží v testovacím režimu.
I operátoři na EET takříkajíc něco trhnou, konkrétně O2 nabízí řešení eKasa, a to i na poštách.