Půjčení auta na zahraniční dovolené nebo rezervace místa v hotelu přes internet se již pro některé Čechy proměnily v pořádný šok. Najednou jim z účtu ubyly tisíce korun, aniž o platbě měli jakékoliv tušení, píše v pondělním vydání deník Právo.
„Jak to, že si rezervační společnost sama bez mého vědomí vezme peníze z mého účtu, aniž mne o tom informuje, nebo by to bylo v podmínkách rezervace?“ zlobí se například Jaroslav R. z Prahy, který si přes globální bookingovou firmu rezervoval místo v jednom z hotelů v Hamburku. Uvedení karetních údajů je podmínkou pro rezervaci po internetu. Jenomže i některým dalším Čechům se už stalo, že nadnárodní bookingová společnost si celou částku za ubytování strhla z účtu automaticky sama, aniž o tom zákazníka informovala, a ten poté nevědomky platil v hotelu ještě jednou v hotovosti, uvádí Právo.
Půjčovny aut v cizině, především ty menší, si zase na turisty vymýšlejí, že auto vrátili poškozené, a pokutu za to si někdy berou z účtu samy. Vyplývá to z varování Evropského spotřebitelského centra (ESC). Například paní Bohumila M. z Prahy si na dovolené půjčila auto v Itálii. Užila si cestování a vůz vrátila, půjčovna to potvrdila a neměla žádné připomínky. Za měsíc se však podle Práva se zděšením podívala na účet a zjistila, že aniž ji půjčovna informovala, strhla si z jejího konta automaticky přes 400 eur, což je v přepočtu deset tisíc korun. Důvodem bylo údajné poškození karosérie.
„Vydavatelé platebních karet si s autopůjčovnami odsouhlasili, že půjčovny mohou z platebních karet dodatečně, bez vědomí spotřebitele, odečíst pouze malé částky, například za doplnění paliva, za pozdější vrácení auta či za parkování, nikoli však za poškození,“ zdůrazňuje české ESC na stránkách České obchodní inspekce. Případ Bohumily M. se nakonec naštěstí obešel bez vymáhání či soudního sporu s italskou autopůjčovnou, neboť zkrátka firmu požádala o vrácení peněz a odvolala se právě na tuto dohodu. Do dvou týdnů dostala peníze zpět, píše Právo.