FinExpert.e15.cz

Práva turistů po požárech na Chalkidiki

Někteří turisté, kteří mají zaplacenou dovolenou na tyto dny na řecký poloostrov Chalkidiki, nevědí, na co mají nárok a zda mohou před cestou od smlouvy odstoupit. Některé cestovní kanceláře tvrdí, že je na poloostrově vše v naprostém pořádku a že turisté stráví skvělou dovolenou. Podle Sdružení SOS turisté v určitých případech mají právo na odstoupení od smlouvy bez jakékoli pokuty.

Na Sdružení obrany spotřebitelů se obracejí turisté, kteří se chystali odjet i s dětmi na dovolenou na řecký poloostrov Chalkidiki. Když sháněli informace u své CK, řekli jim, že je vše v pořádku a mohou odjet. Pokud by chtěli odstoupit od smlouvy, museli by prý platit storno poplatky.

Sdružení obrany spotřebitelů upozorňuje, že cestovní kancelář je povinna poskytnout zákazníkovi nejpozději 7 dnů před zahájením zájezdu veškeré podrobné informace. Jedná se především o ty informace, které jsou pro zákazníka důležité a které jsou dané cestovní kanceláři známy o skutečné situaci na místě. Změnily-li se klimatické a hygienické podmínky v dané lokalitě (kouř, znečištěné moře, nedostatek pitné vody a nefungující elektřina), jedná se o změny kvality dané lokality. Když je CK nucena z objektivních důvodů, jako v těchto případech, změnit podmínky smlouvy (např. změna kategorie ubytování, změna letoviska apod.), má zákazník právo rozhodnout se, zda se změnou cestovní smlouvy bude souhlasit nebo od ní odstoupí, a to bez jakýchkoliv storno poplatků.

Pokud však je CK schopna zajistit služby cestovního ruchu v dané lokalitě podle očekávání zákazníka a ve smluveném rozsahu, není k odstoupení od smlouvy žádný důvod.
SOS zároveň upozorňuje, že je povinností CK poskytnout klientům, kteří již jsou v postižené oblasti,  rychlou pomoc přímo na místě. Není možné, aby byli klienti ponecháni bez informací nebo bez jakéhokoliv kontaktu s delegátem CK. Podle zpráv z médií nezvládli někteří delegáti situaci. Pokud by klientovi neposkytla CK rychlou pomoc a on by utrpěl v důsledku požáru nějakou škodu, měl by nárok požadovat po cestovní kanceláři kompenzaci odpovídající vzniklé škodě.
Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  5

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více