Počet volných pozic na plný úvazek se na začátku srpna udržel zhruba na stejných hodnotách jako minulý měsíc. Informovala o tom v pondělí společnost LMC, která provozuje portály jobs.cz a prace.cz.
Aktuálně je na serverech Jobs.cz a Prace.cz vystaveno 10 509 nabídek na pracovní pozice na plný úvazek. Ve stejnou dobu minulý měsíc jich bylo 10 615.
Nejčastěji firmy aktuálně poptávají zaměstnance do oborů prodej a obchod, administrativa, bankovní a finanční služby a výroba a průmysl.
„Statistiky pracovních portálů ukázaly, že se příliš nezměnilo pořadí vedoucích oborů, ve kterých je poptávka firem o zaměstnance. Nejmarkantnější zájem firmy stále projevují o obchodníky. Kontinuální poptávka je po pracovnících ve strojírenství nebo IT. Z dalších segmentů je patrný růst zájmu o zaměstnance v oborech doprava, logistika a také ve službách. Tento jev, kdy se zvyšuje vytížení pracovníků ve službách, lze přičítat vlivu letní sezóny“ informuje Jana Skalová, manažerka komunikace portálů Jobs.cz a Prace.cz.
Z přibližně 10 tisíc analyzovaných pracovních nabídek portálů Jobs.cz a Prace.cz v období od prosince 2009 do července 2010 je patrné obnovení nabídek firemních benefitů. „Analyzovali jsme nabídky práce zaměstnavatelů a za toto období rostla nabídka benefitů v inzerátech. Ve více než 4000 inzerovaných nabídkách práce se objevily benefity typu vzdělávací kurzy, školení a stravenky či příspěvky na stravování. Z dalších benefitů firmy nabízejí dovolenou navíc nebo finanční ohodnocení v rámci bonusů a prémií,“ uvedla Skalová.
„Zejména v regionech, kde je nejvyšší koncentrace výrobních firem a pracujících na nižších pozicích, jsou preferovaným benefitem stravenky a příspěvky na stravování. U středních a vyšších manažerských pozic firmy poptávají odborné specialisty, kterých je na trhu práce i přes velkou nezaměstnanost stále nedostatek, a nabízejí jim pestrou škálu benefitů. Jedná se o motivační faktor ze strany firem, aby k nim odborníci chtěli jít pracovat,“ vysvětlila Skalová.
Právě nejčastěji rozšířené benefity, jako jsou auto, telefon a notebook, představují pro střední a vyšší manažery standardní pracovní pomůcky. U tohoto segmentu trhu práce s vyšší kvalifikací vedou benefity jako možnost vzdělávání, získání mezinárodních certifikátů a osobního rozvoje.