Chystáte se změnit dodavatele elektrické energie? Tak buďte obezřetní, časopis dTest varuje spotřebitele před neuváženými změnami dodavatelů elektrické energie. Zvláštní opatrnosti byste pak měli dbát před podpisem smlouvy prostřednictvím tzv. podomních prodejců. Těm často nejde o blaho zákazníků, jako spíše o vlastní provize za uzavřené smlouvy.
Scénář je vždy stejný. U dveří zákazníka se objeví solidně oblečený pán, který slibuje při přechodu k jinému dodavateli energie velkou finanční úsporu. Logicky vypadajícími argumenty zákazníka přesvědčí o výhodnosti a mimořádnosti nabídky a donutí jej k podpisu smlouvy.
Odstoupit můžete do 14 dnů
Problém ovšem nastává v okamžiku, kdy zákazníkovi přijde první vyúčtování. Velmi často pak ve smlouvě nalezne nejrůznější skryté poplatky, které celkovou cenu podstatně zvyšují. V takové chvíli je již od smlouvy velice těžké odstoupit. Zákazník tak může, jde-li o podomní prodej, učinit do 14 dnů od podpisu smlouvy, nebo do jednoho měsíce, pokud ještě nedošlo k dodávce energie. Po uplynutí uvedených lhůt nezbývá nic jiného než se situací smířit či zaplatit další tisíce jako deaktivační poplatek.
Může se stát i bizarnější situace, kdy se bývalý dodavatel energie snaží přecházejícího zákazníka udržet, nabídne mu výhodnější podmínky, ale přitom nedojde ke zrušení smlouvy s novým dodavatelem. Jsou vám pak účtovány zálohy od obou společností najednou.
Pokud chcete odstoupit od uzavřené smlouvy o dodávce elektrické energie a ještě vám neuplynula lhůta pro odstoupení, stáhněte si na www.dtest.cz/energie zdarma vzorový dopis k odstoupení od smlouvy uzavřené mimo stálou provozovnu.