FinExpert.e15.cz

Pozor na triky – vyzpovídali jsme prodejce operátora


Matlock  |  12. 09. 2012 07:34

Poctivá??? Jak to můžete napsat? Kam to došla morálka, když to takhle může někdo vnímat? Víte co jste napsal? "Většina zlodějů je poctivá, ale nezbývá jim nic jiného než krást a podvádět ostatní lidi, protože jinak by měli méně peněz"

 | 
Lubean  |  18. 09. 2012 11:47

Nejspíš si nevidíte ani na špičku nosu když tohle tvrdíte. V článku se hovoří o tvrdém faktu že jinak slušný člověk je, pokud nechce být na soc. dávkách a ÚP, nucen dělat takovou práci kterou mu prostě nařídí jeho zaměstnavatel. Ano, možná namítnete že to dělá dobrovolně ale věřte že je spousta lidí (hlavně mladých, čerstvých absolventů) kteří nemají ani páru co je bude čekat. A co tím chci říct - současná situace došla tak daleko že už i na prodejnu operátora se budou lidé bát přijít jelikož by je tam mohli okrást. Tohle jsem chápal u pouličního prodeje ale přímo ve značkové prodejně?! My se opravdu vracíme do doby feudalismu. Je mi z toho zle!

 | 
j.j.rydlo  |  06. 10. 2012 12:12

Kolik Vám prosim je a kolik let praxe máte? Jedno z prvních zaměstnání, co jsem byl nucen zkusit po asi dvou letech na pracáku zkusit, byla práce v call centru. (bylo mi cca 22 a pro pracovní trh jsem byl absolvent s maturitou z IT, řidičským průkazem skupiny B, ale neaktivní řidič, protože jsem samozřejmě neměl peníze na auto a tudíž jako bych řidičák neměl a s cca 1 rokem praxe při studiu na střední, což taky nikoho moc neohromí) Ano. Když mi někdo z call centra volá, tak zásadně odmítám, ale po téhle zkušenosti už výhradně zdvořile. Důvod? Volat pro naše operátory v call centru je hnus. Nabízíte lidem produkty, kterým nevěříte a sami byste si je nikdy nepořídili. A proč? Ne proto že jste nepoctivý, ale proto že musíte, pokud chcete přežít.

Nejdříve se zamyslete nad možnostmi mladých lidí, než začnete tvrdit, že jsou nepoctiví. Pokud je tu někdo nepoctivý, tak je to velké procento lidí nad 35 let a ti rozhodně nepracují v call centrech ani na přepážkách telefonních operátoru. To jsou jejich manažeři, podnikatelé, politici, lékaři, policisté, prodavači, výrobci, prodejci, řemeslníci... ve skoro každé profesi najdete někoho, kdo zjistil, že s podstivostí nejdřív pojdeš. Ale minimum z nich pracuje u telefonních operátorů na nejnižších pozicích, protože tam si moc nevydělají. Tam je možná jeden z deseti nepodstivý, který to bere jako start s cílem dostat se na supervisora a následně manažera.

 | 
Martin  |  06. 09. 2013 14:04

Aha, takže operátoři call centra, který to neumí a nemají ambice na to, aby se odloupli z toho dna a dostali se na VTO nebo team leadra, jsou poctiví, a ti, kteří mají ambice a umí dělat obchod jinak než jen papouškovat nepoužitelný call scripty jsou nepoctiví? To místo těch podle vás poctivích můžete vzít klidně i papoušky ARA, páč se naučí dostatečný počet slov na to aby to zvládly.

 | 
matlock  |  12. 09. 2012 07:38

Poctivá??? Jato to takhle může někdo chápat? Kam jsme to došli s morálkou? T lidi mají volbu, ale jsou prostě dostatečně bezskrupolózní, že jim nevadí za peníze lhát a krást. Víte co jste napsal? "Většina zlodějů je poctivých, ale musejí (chudáci) krást a podvádět, jinak by měli méně peněz"

 | 
yowie  |  12. 09. 2012 08:08

jj, přesně tohle se mi v O2 stalo. Chtěl jsem VDSL internet a v krabici s modemem byly navíc přibaleny kabely i k pevné telefonní lince. Za 80,- měsíčně navíc. Šel jsem tedy zpět na pobočku v OC Nový Smíchov a všichni se vykrucovali, že ten, kdo mi to prodal má teď volno a že to oni měnit nemohou atd. Byť je to asi kec, počkal jsem si na pána a omlátil mu to o hlavu.

Opravdu tohle těm firmám stojí za to? Zajímalo by mě to, jestli takovéto praktiky mají nějaký význam pro firmu, ale podle mě spíš pro jejich "powerpointového manažera", který může vykázat stále rostoucí trend v prezentaci, přestože se toho velká část poté zruší.

Byť mám stále internet od O2, pořád se rozhlížím, ke komu přejít, takovéto praktiky podporovat svými penězi nehodlám.

 | 
Ou shit  |  12. 09. 2012 08:58

Prijdu do "znackove" prodejny O2 ve Vodickove a chci O2 Zero. Nemame, neumime, nejde to. Ale tarif za 800 mesicne, to bychom umeli, to je jina. Vysledek ? Jsem u konkurence, protoze OuShit, to jsem nechtel

 | 
mobilman  |  13. 09. 2012 17:16

já zažil něco podobného, přenos tel.čísla od Vodafone k O2 na předplacenou kartu byl neskuteřný problém, prodejna na Andělu tvrdila že systém už týden nejde a že mi to bohužel nejsou schopni udělat. jedním dechem se mě ale optali zda-li bych nechtěl nějaký výhodný tarif, že na ten by to šlo. Prostě tarif se závazkem = větší provize = umíme vždy i kdybychom se měli rozkrájet.

 | 
Pavel  |  12. 09. 2012 16:02

Mam VDSL od O2. Po telefonu mne oslovili jestli nechci prejit z predchoziho ADSL na VDSL, modem v akci za 198 Kc. mel jsem akcni cenu 400 za mesic, tazu se ze klidne prodlouzim o rok a prejdu na VDSL, ale jen kdyz mi akcni cenu nechaji stale 400 za mesic po cely nasledujici rok. Vysledek? Domu mi prisla nova smliuva, kde se potvrzuje prechod na VDSL a novy rocni zavazek, spolu s novym modemem. Nikde ani zminka kolik budu platit. Samozrejme jsem to nepodepsal. Volam na linku, ze na smlouve neni vubec zadna cena a ptam se kolik tedfa budu platit a proc na smlouve cena neni. nekolik prepojeni a odpoved budete platit klasickou cenu 750 za mesic, o nejaky akcni cene nikde zaznam. tak jim rikam, takhle dohoda neznela, bud za akcni cenu na rok a vesmlouve, nebo jim toi nepodepisu. Dalsi prepojeni a do tri dnu prisla nova smlouva, s uvedenou kacni cenou. Nahoda? Pozapomenuti, ze na zacatku jsme se dohodli uplne jinak? Ani omylem, proste to zkouseji. Clovek si musi davat porad pozor. O2 nebo T-Mobile, stejny ho....adka.

 | 
Noxik  |  12. 09. 2012 16:26

Kdyby to byla nahoda, pak by se logicky musely vyskytovat i omyly nevyhodne pro firmu. Zatim jsem o zadne takove nahode neslysel. Oni to proste jenom zkousi, kdo se necha okrast. A bohuzel za to nikoho nezavrou, to je to, co mi na tom vadi nejvic.

 | 
ener  |  14. 09. 2012 08:03

přesně stejná zkušenost.....

 | 
J.  |  12. 09. 2012 20:10

Zákazníkovi se neřekne pravda například o tom, že zvýhodněná cena platí jen na určitou dobu, ne napořád. „Jedná se o standardní trik,“ potvrdil Honza. To není trik, to je sprostý podvod. Naučte se už konečně pojmenovávat věci pravými jmény. Podobný přístup jsem kdysi zažil u T-Mobile. Už před pár lety ženská z T-Mobile před koncem 2letého období platnosti tarifu často otravovala a vnucovala další "výhodné" nabídky. Snad pokaždé "zapomněla" něco podstatného sdělit. Například fyzické osobě uváděla cenu tarifu bez DPH. Při dotazu, zda je to cena i s DPH, odpověděla, že ano. Na jejich webu bylo jasně vidět, že to je cena bez DPH. To je rozdíl 20 %. Pro mě je T-Mobile banda lhářů. Pořídit tarif bylo možné i u podomního otrapy (dealera). Ale zrušit tarif - to člověk musel osobně jet do krajského města, kde mají ti šmejdi svoji pobočku. Jinak tehdy tarif zrušit nešel. Po infolince to vůbec nešlo. A jak se tam má dostat v pracovní době člověk, který chodí do práce? Od té doby je pro mě T-Mobile banda podvodníků a vychcánků.

 | 
traveller  |  14. 09. 2012 07:28

Přesně tohle se stalo mojí manželce, když uzavřeli smlouvu s Tmobajlem a zaměstnanaci si mohli pořídit přidružené soukromé simky s lepším tarifem. Taky nějak zapomněli zmínit DPH - to se ukázalo až po příchodu prvních faktur.

 | 
Martin  |  06. 09. 2013 14:10

Zaměstavatel si přece může náklady na telefon odečíst, takže DPH nehraje u firem zrovna moc roli v tomhle přece?

 | 
Lukáš  |  12. 09. 2012 21:01

Zdravím,

bohužel v dnešní době(hodnotím ČR) je spousta těchto velkých gigantů, co koukají pouze na zisk za každou cenu. Tzv. jdou i přes mrtvoly. Je jim úplně jedno, koho okradou a jakým stylem. "Obyčejní lidé" nemají šanci s nimi bojovat, natož vyhrát nějaký spor. A ikdyž se to občas někomu podaří, tak se stejně nic nezmění. Řadoví zaměstnanci jsou tlačeni k prodeji svými nadřízenými pod hrozbou snížení prémií atd.. Jediná možnost je volit menšího dodavatele, který má zájem se o zákazníka starat.( Ale bohužel třeba v oblasti telekomunikací to dost dobře nejde...) Velkým hráčům na trhu nevadí, když odejde "obyčejný klient" ke konkurenci - mezitím další 2 přijdou.

 | 
ms  |  13. 09. 2012 14:04

Regionální politiku dělají regionální manažeři, ve slušných státech se velké firmy chovají slušně. Darebáci co tyto metody kvůli svým osobním ziskům zavádí jsou češi. Je potřeba si na ně ukázat a konkrétně pojmenovat, dělat jim ostudu. Takovéto anonymní články nic neřeší.

 | 
Noxik  |  13. 09. 2012 14:14

S tou prvni casti bych souhlasil, ale tu druhou vidim jinak. myslite, ze takovym nejaka ostuda vadi? Ti se spis budou chlubit jak jsou chytri, ze okradli tolik lidi. Cili jedine reseni je znemoznit takovym lidem pracovat v podobnyhc pozicich (proste je zavrit) nebo je tak financne postihoat, aby s ejim to nevyplatilo.

 | 
mobilman  |  14. 09. 2012 10:29

Hezké, ale když tím byť neetickým jednáním přivedou firmě peníze, tak kdo a jak by je měl postihovat a zavírat? Já být akcionářem tak z toho zisku mám naopak radost.

 | 
ALL Network - CZ  |  18. 09. 2012 20:04

Chcete ročně ušetřit tisíce korun za volání...? Neomezené volání, neomezené sms do všech sítí v ČR a neomezený internet v ČR vše jen za 799,- Kč bez DPH, s DPH 949,- Kč. Určeno zejména pro spolupracující podnikatelské subjekty od 2 a více sim. Nad 20 sim cena 699,- Kč bez DPH s DPH 849, Kč! Pro více informací email: allnetwork@email.cz

 | 
Petr  |  12. 09. 2012 21:14

Před dvěma lety uzavřena smlouva na O2 internet a televizi, prvních pět měsíců při vyúčtování stejný scenář: 1) volám na zákaznickou linku, že mě účtují vyšší paušál než mám ve smlouvě 2) než se proklikám automatem a přihlásí se operátor trvá to minimálně deset minut 3) konečně mám na lince operátora, kterému pět minut vysvětluji svůj problém načež mě sdělí, že on toto neřeší a musí mě přepojit. Po přepojení hovor vypadne (skutečně se mě to stávalo každý měsíc) 4) vracím se k bodu dvě, opět musím absolvovat bod tři, tentokrát po přepojení hovor nevypadne 5) operátor slíbí, že v další faktuře bude přeplatek odečten 6) další měsíc přijde faktura, ve které je přeplatek odečten, cena za paušál je bohužel opět špatná - vyšší - vracím se k bodu jedna Musím říct, že po druhém měsíci už jsem se tím docela bavil. Nutno objektivně dodat, že od té doby nebyly problémy. Čili závěr - buď v tom mají neskutečný bordel, nebo to je záměr.

 | 
anonym  |  13. 09. 2012 00:43

Jak jsem pochopil z toho rozsudku, tak žalobcem byla Telefonica, protože jí Honza ukázal prostředníček a přinesl výpověď. A jak jsem se dále dočetl, tak to taky Honza nakonec vyhrál. THUMBS UP! Jen nechápu ten závěr článku, vždyť to tam píšete naopak... PS: Jó, taky jsem dělal "konzultanta prodeje" zřejmě tamtéž před lety, tcs bylo vždycky tak trochu jiný svět v rámci firmy (masakr), což teprve když přišel nový generální se změnami před privatizací, aby honem vylepšil finanční ukazatele (najímali přes agenturu brigoše, aby vykazovali vyšší profit v přepočtu na stálého zaměstnance), a zvedaly se brutálně plány prodeje, zkrouhly se prémie, že ani ti nejlepší na ně nedosáhli, zdražovaly tarify pevných linek a všechno šlo do záchodu. To už jsem si říkal, že hůř to nejde, ti rozumní radši odešli. Naštěstí jsem přitom studoval a mohl jsem vystartovat k zářným zítřkům... Všem na tcs přeju stejné štěstí!

 | 
anonym  |  13. 09. 2012 00:54

Viz článek: "Navíc do ukončení soudního procesu, který trval přes rok, měl Honza nálepku zaměstnance, který dostal výpověď kvůli zvlášť hrubému porušení pracovní kázně a jeho šance najít si nové zaměstnání se tak limitně blížily nule." - JAK JE TO ASI MOZNE, KDYZ TU VYPOVED PODAL HONZA Z DŮVODU, ZE MU NEPROPLATILI PRESCASY!!!???

 | 

Dobrý den, odpovím. Jeho výpověď nebyla akceptována, naopak dostal okamžitou výpověď od zaměstnavatele pro už zmíněné hrubé porušení pracovní kázně.

________________________________________ | | Není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem.

 | 
Nesmysl  |  13. 09. 2012 18:38

Pokud je vypoved podana pisemne a podepsana zamestnancem, tak je platna a je irelevantni, jestli ji zamestnavatel akceptuje/neakceptuje.

 | 
mobilman  |  13. 09. 2012 22:07

obávám se že nemáte pravdu. okamžitá výpověď, tedy bez výpovědní doby a ne vzájemnou dohodou, je možná pouze za splnění určitých okolností - třeba to že vám do stanoveného termínu nebyla uhrazena výplata ap. a toto je nutno prokázat, s čímž TO2 nesouhlasila a věc měla ze neprokázanou a tedy výpověď za neodúvodněnou/neopodstatněnou. Být to výpověď s klasickou výp.lhůtou tak samozřejmě máte pravdu -tam není co řešit a akceptace zaměstnavatelem je pak jen formalita. Bohužel ale TO2 využila svého práva podání žaloby a do vyřešní sporu soudem tak s dotyčným jednala jako že dal výpověď neoprávněně, bohužel pro něj.

Teď ale jinak - chápu že to člověka naštve pokud nedostane zaplacených 7,5 hodiny přesčasu - ale vyzval vedení TO2 písemně k nápravě, poslal formální dopis/žádost na vedení? Dál pokud pracuji v nějakém oboru docela se dotyčnému divím. Jako zaměstnavatel ve stejném oboru by jste s klidným svědomím zaměstnali takového potížistu který se soudí se svým minulým zaměstnavatelem? Vím že se jen domáhal svého práva, ale s prominutím, nešlo to smírnou cestou dohodou s kratší výpovědní dobou a bez toho cirkusu kolem? Vždy musím taky myslet na budoucnost, a kor v oboru kde každý třetí zná každého druhého a reference si mezi sebou lidi v oboru prostě řeknou.

 | 
Jméno  |  14. 09. 2012 16:36

no ty jsi č* pral bych ti zazit tuto situaci... drzels bys hubu a krok a nechal se okradat, on se do toho pustil s vervou a ukazal, ze nejsou vsichni jako ty

 | 
Drak  |  15. 09. 2012 09:45

Mohu říci, že jako na poslední článek v řetězci, bohužel ten, co vydělává na ty nahoře, prdí. Je jim to jedno. Vedoucí prodejny má nahnáno od regionálního vedoucího, atd. Člověk se bojí cokoliv říci, aby neletěl na hodinu. A ne, že se to nedá. Dostanete během měsíce 3 napomenutí za hrubé porušení pracovních poviností(vždycky se něco najde) a jdete. Bohužel, realita je taková a každý 20 to alespoň zkusí u soudu a praxe je taková, že vyhrají. Obecně všechny firmy spoléhají na to, že k soudu nikdo kvůli pár stovkám nepůjde, ale jak jinak je naučit úctě k pracujícím. Sám jsem byl konzultantem O2 a prodejcem elektroniky pár let, a je to všude stejné. Plány se zvedají, lidí nepřibívá a vedení Vám stojí za patama, jestli děláte všechno podle toho, jak vás vyškolili. A odměna z toho skoro žádná. Demotivující prostředí a když ještě přijde někdo řvát, jací jsme zmetkové, přitom já si to nevymyslel, radši byste šel pryč, ale být bez práce se nedá. atd

 | 
Manta  |  02. 12. 2012 07:56

Umíte AJ? být bez práce se nedá? napište mi na uvedenou adresu

 | 
že by někdo z o2? :D  |  18. 09. 2012 14:42

Nevím proč by se měl tímto postupem zabývat něčí chybou. Pokud má nadřízenou, která směny plánuje a o problému věděla, měla ho i řešit. Nevím proč by si sám "Honza" měl reklamaci výplaty řešit, od toho tam nadřízený je. A pokud umíš číst tak on nebyl žalobce.... Takže potížistu vidím v zaměstnavateli. Každý slušný zaměstnavatel si tohle ke svým zaměstnancům nedovolí.

 | 
mobilman  |  18. 09. 2012 15:01

Ano měla, ane neřešila. Já osobně jsem podbnou věc zažil (jiný typ neshod s nadřízeným, ne ohledně platu) a volil jsem smírnou cestu dohody s jeho nadřízeným a osobním odd., ale klidně jsem taky mohl udělat nejaký naschvál. Každý jsem jiný a řešíme věci jinak, v tom se neshodneme. Já bych prostě šel smírnou cestou bez toho cirkusu kolem, i jeho nadřízená měla jistě dalšího nadřízeného, někoho v regionu popř. na centrále, na osbním odd. by se podloženou stížností také jistě zabývali... myslím že možnosti tu jsou, ale každý si to řeší po svém. Nemám co dodat, nikoho neodsuzuji. Za sebe ale říkám že lidi kteří vše řeší hned útokem bych nezaměstnal.

 | 
Dan  |  18. 09. 2012 15:40

Tu žalobu podávala právě Telefónica!!! Kdyby to měla Telefónica snahu řešit řešit "smírnou cestou", tak mohla prostě zaplatit dlužné peníze a bylo to...

Takže útok vedl jedině od Telefónicy, v následném soudu se pak zaměstnanec už jenom bránil. A že někdo po 3 letech, kdy je mu krácena mzda v takové firmě už nechce pracovat, to je tedy vážně "trestuhodné" .

Opravdový "potížista", že to vydržel "jenom 3 roky" a pak si dovolil podat okamžitou výpověď pro neplacení... :) Podle rozsudku to tam řešilo více lidí, ale když se to nevyřešilo i když si na to stěžovali minimálně 3 zaměstnanci (žalovaný + dva svědci) a po několik měsíců, tak těžko by se to vyřešilo tak, že se to dozví jiný manažer - zvlášť, když například té svědkyni vyhrožovali výpovědí, když to bude řešit: (cituji rozsudek): "Naposledy jí bylo odpovězeno, že pokud se jí to nelíbí, tak může jít."

Jestli Vy byste to řešil tak, že byste tam dál pracoval a dělal stovky hodin grátis, tak mi dejte e-mail. Rád Vás zaměstnám - otrok zdarma se vždycky hodí :)

 | 
mobilman  |  18. 09. 2012 16:02

Převracíte účelně fakta, netvrdím že bych dělal zadarmo. Kdyby mě ale ignoroval nadřízený zksím jeho nadřízeného a další cesty, prostě nejdřív něco zkusím než bych dal hodinovou výpověď, takže tak. Tou výpovědí bych si to já sám prostě nenechal zavařit, to až v krajním případě že by ostatní možnosti selhaly, ale zde se ani o jiných možnostech řešení nemluví - takže vycházím z toho že to prostě Honza ani nezkusil řešit s vedením, a o to mi jde - já bych to zkusil a výpověď až potom pokud by i takový pokus selhal. Už si rozumíme?

 | 
Dan  |  18. 09. 2012 16:50

Případ je mi poměrně znám a samozřejmě, že zkusil, stejně jako řada jeho kolegů... Ale bez výsledku.

Nakonec normální zaměstnavatel, když dostane od zaměstnce výpověď pro neplacení mzdy, tak alespoň prověří situaci a pokud zjistí, že je to opravdu tak, není problém přece peníze doplatit, omluvit se a po vzájemné dohodě na celou věc zapomenout.

I zákon na to pamatuje, protože pokud zaměstnanec podá okamžité zrušení, ale pak po dohodě nastoupí do práce, tak ani není třeba nic sepisovat, okamžité zrušení je opětovným konáním práce neplatné a pracovní poměr trvá dál stejně, jako kdyby se nic nestalo.

 | 
pepe  |  14. 09. 2012 02:18

A další, v prodejnách operátorů se prodávají televize? Ptám se, nechodím tam.

 | 
Válec  |  14. 09. 2012 06:03

Televize se určitě neprodávají, ale služba O2 TV určitě.

 | 
pepe  |  14. 09. 2012 12:51

Jo to myslel prodejem pěti televizí měsíčně, aha.

 | 
Lenka  |  17. 09. 2012 09:19

On dal výpověď, kterou oni odmítli akceptovat a písemně ho vyrozuměli, že trvají na tom, aby okamžitě do práce nastoupil. Protože to neudělal, dali mu okamžitou výpověď a pravděpodobně mu tu informaci dali i do výstupních papírů - zápočťák, výměr pro úřad práce atd. Po tom vyhraném soudu mu musí dát nové papíry, kde nemude ani slovo o tom, že s ním ukončili pracovní poměr pro hrubé porušení pracovní kázně.

 | 
dExistenZ  |  13. 09. 2012 09:50

Stejné nebo podobné nekalé praktiky používá Komerční banka. Na 1. místě jsou prodeje pro banku a na posledním místě okradený zákazník. Když pracovník neprodává má náslechy s prodejním trenérem přímo před klientem! Nehoráznost. Dal jsem výpověd. Byl jsem tam bankovním poradcem. Je mi odporné prodávat lidem co nepotřebují anebo jim přímo lhát....

 | 
J.  |  13. 09. 2012 21:37

To není jen u KB. To je stejné i u dalších velkých bank. Jeden měsíc mají školení a příkaz prodávat určitý finanční produkt. Další měsíc musí plnit tabulky prodeje jiného produktu, ... a tak dále. A je jim úplně jedno, jestli klient ten produkt potřebuje nebo ne. Pracovníci v bance mají své tabulky prodejů, které "musí" plnit. Je mně z toho na zvracení. Doporučuju: vždy si přečtěte pozorně celé všeobecné podmínky, vezměte si je domů a pracovníkovi řekněte, že přijdete za 1-3 dny, až to prostudujete. Potom se ptejte dál. Nepodepisujte těm zlodějům a podovdníkům nic, čemu jste neporozuměli. Protahujte svoje schůzky, ptejte se na každý detail. Oni vás chtějí oškubat jako slepici. Vy si to nenechte líbit. Vracejte jim to. Ptejte se na každou prkotinu. která vám není jasná.

 | 
S4crifice  |  14. 09. 2012 07:52

Tak snad jen dodám - pro tyto produkty nechoďte do bank, ale vyhledejte nezávislé finanční poradce, ti vám budou nabízet i další produkty, ale pokud o věcech aspoň trochu přemýšlíte, vyberete si z jeho služeb to nejvíc potřebné ;)

 | 
mobilman  |  14. 09. 2012 10:34

jenže ani fin.poradci nejsou všichni dosté fér, živí je provize a u některých produktů je prostě provize vyšší, to potom nejednoho poradce láká upřednostnit něco jiného než co by pro daného klienta bylo skutečně to nejvhodnější. nechci házet všechny do jednoho pytle, ale jen bych ale netvrdil že poradce vždy poradí to nejlepší, člověk si musí ve všech případech všechno v klidu pročíst a zjistit stejně sám.

 | 
sowiet  |  15. 09. 2012 13:01

niektorí poradcovia resp firmy, majú rovnaké provízie, napr je im jedno či uzavrú sporenie pre banku č1 alebo č2, tak potom naozaj radšej ponúknu tu lepšiu ponuku. No veľa takýchto nie je a treba hľadať. Na slovensku viem iba o jednej firme čo to takto robí. PS: nepracujem tam

 | 
Keep  |  14. 09. 2012 15:22

A jak si vydělávají ti "nezávislí finanční poradci?" Mají smlouvu s bankami a jen přeprodávají jejich produkty. Takže platíte dvakrát za poplatky. Poplatek bance a té dané finanční skupině. Navíc se snaží prodávat produkty z kterých mají největší provize. Viz. investiční životní, můj táta se takhle upsal na 20 let z toho několik let splácel jen poplatky za provize.

 | 
J.  |  14. 09. 2012 19:43

A kteří jsou ti nezávislí poradci? Naprostá většina z nich nejsou nezávislí - oni si jen říkají "nezávislí", ale uzavírají smlouvy u určitých konkrétních finančních ústavů, se kterými mají výhodné smlouvy - toto byl konkrétně před pár lety případ ZFP. Nevím, jestli to tak dělají dodnes, ale před pár lety doporučovali konkrétní produkty konkrétních bank a spořitelen. Manželka u nich zkusmo pracovala, ale brzo toho nechala. Malinko jsem do toho zákulisí viděl. Tak ještě jednou - který finanční poradce je skutečně nezávislý?

 | 
ppč  |  14. 09. 2012 07:52

A to jste ještě nebyli u Českomoravské stavební spořitelny. To byste koukali jak s lidmi zachází. Jako s póvlem. Přitom regionální manažeři je smečka nemorálních, někdy nevzdělaných lidí s baráky jako hrady, za které neplatí hypotéky a mají tak problémy s exekucemi.

 | 
OS  |  14. 09. 2012 07:03

Neříkám, že to tak nemohlo fungovat, prodejny si každá jela hodně podle sebe. Nicméně za dobu mého působení se v naší prodejně nic takového nikdy nedělo. Vždy zákazník musel vědět co kupuje, jestli to má pro něj hodnotu a neexistovalo žádné přidání adsl důchodcům, byť cena je stejná.. Navíc už nějaký čas O2 jede na spokojenost a přímo v prodejně se tiskne souhrn objednávky, nebo se posílá mailem, kde jsou i ceny a platnost nabídky. Nemám potřebu se jich zastávat a vždy je dobře, když je zákazník obezřetný, ale takový článek je dost tendenční.

 | 
Dan  |  16. 09. 2012 17:55

Takže Vy informujete každého zákazníka, komu službu prodáváte, například o tom, že "neomezené" tarify od O2 nejsou "neomezené", ale je to jenom 10 000 minut/SMS a pak se to normálně může účtovat podle tarifu O2 Zero 6 Kč/min a 1,90 Kč/SMS?

Nebo informujete zákazníky, když si kupují Internet (pevný i mobilní), že je cenzurovaný podle filtru vytvářeného britskou firmou Internet Watch Foundation?

Myslím, že asi těžko... Protože speciálně tyhle dvě věci 99% prodejců na prodejnách a call centrech ani nezná, protože pokud mi je známo, tak se Telefónica o takových "detailech" nenamáhala informovat ani je :)

Článek není tendenční, ale plně pravdivý a je to ještě "mírný odvárek" toho, co někteří lidé zažili.

 | 
swift  |  18. 09. 2012 19:58

Vím jak to myslíte, ale pro mě 10 000 minut měsíčně příjde jako neomezené volání. O2 nemám rád, přestože jsem taky pracoval jako konuzltant. Naposled jsem pracoval jako Corporate sales ve VF a i u těch "nejvytíženějších" managerů co mají telefon pořád u ucha, tak jsem nezažil, že by provolali 166 hodin..;) (zákazníka by ani tyhle systémové věci nazajímaly)

 | 
Dan  |  19. 09. 2012 10:48

Jak můžete vědět dopředu, že pro zákazníka je 10 000 nevyčerpatelných? Co když si kupuje telefon třeba do recepce svojí kanceláře nebo hotelu?

Navíc to je i 10 000 SMS. To už je hodně reálné přečerpat... Jak víte dnešní telefony podporují funkci dlouhé SMS a více příjemců SMS se tak násobí, takže stačí, když pošle zprávu s diakritikou dlouhou 1000 znaků celkem 30 příjemcům a právě odeslal JEDNU SMS, ale telefon jich přenesl 480. Když každý den v měsíci pošle JEDNU takovou zprávu, tak na vyúčtování na něj koukne 14 400, z čehož může být 4 400 placených a ve vyúčtování tak částka nad rámec paušálu 8 360 Kč!

Jinak světový rekord v počtu zaslaných SMS normálně z mobilu při běžném použití (nijak generované softwarově nebo automaticky) drží Fred Lidgren, který odeslal 566 607 SMS. Kdyby Fred přišel za Vámi a řekl Vám, že chce "neomezené SMS", tak mu prodáte balíček/tarif s 10 000 SMS, protože je považujete za "nevyčerpatelné" a Fred pak ve faktuře dostane složenku na 1 057 553 Kč za SMS nad rámec tarifu :).

Takže jsme si právě ukázali, jak se "poctivě prodává" u O2 .

10 000 je 10 000, ne NEOMZENĚ. Vykládejte si krávoviny jaké chcete, ale pokud prodáváte jakýkoliv počet minut nebo SMS a nabízíte to jako "neomezeně", tak je to lež a podvod!

 | 
Pavel F.  |  24. 09. 2012 08:09

Pojďte ke mě pracovat! Dám Vám neomezené peníze! Sen každého zaměstnance! A tím neomezeně myslím 10 000,- Kč měsíčně. Že se Vám to zdá málo? Ale kdeže! Pro mě 10 000,- Kč měsíčně přijde jako neomezená výplata! Ale teď vážně, pokud Vám přijde 10 000 minut jako totéž co neomezeně, měl byste se vrátit do školních lavic...

 | 
S4crifice  |  14. 09. 2012 07:51

No, všichni tady nadáváte na prodejce O2 - Tmobile, ale ani Vodafone není úplně "čistý" ... Jako brigádník teď v Prosinci a Lednu jsem, v případě zaneprázdnění prodejců, zaměstnával čekající zákazníky, ukazoval jsem jim telefony a tarify, jaké jsou. Protože o věcech přemýšlím a tarify zákazníků jsem rozebíral do podrobna (co mají, jestli vyhovuje, apod, což byla moje práce), ukázal jsem jim nějaké řešení jejich situace a pak jsem je posla za prodejcem, pokud už bylo volno .. No a tam, že zvolená varianta je naprosto špatná, základ bylo nabídnout dražší tarif na míru - kombinace minut + sms + net, ale setkal jsem se i se sestavením tohoto balíčku ručně - po jednotlivých položkách, protože pokud tam byl internet vložen manuálně a ne v akci, bylo za něj prostě víc ...

 | 
Kryton  |  14. 09. 2012 08:02

Já jsem se už naučil veškerou komunikaci mezi mnou a operátorem nahrávat a když mají keci, že jsem chtěl to co mi dali, tak jim řeknu, že to mám nahraný a to pak je jiný cvrkot. To je eee eee no já Vás přepojím a tam to s Váma vyřeší tj. retenční oddělení s těma jedinýma se dá rozumně mluvit. Mám upravený/vyřvaný lepší tarif a už to párkrát zkusily. Je to hrozný, člověk na to musí být nějak připravený, ale někomu to hned nedojde a oni takhle okrádají. Například všechny tyto smlouvy, který mají děda s babičkou už oni nevyřizují, protože by je podvedly.

 | 
Pišta  |  14. 09. 2012 08:39

Přesně tak. Zlatý BoldBeast Recorder! Od té doby, co tuhle aplikaci používám, chovají se (nejen operátoři) jako beránci. :) A stačí tak málo - na tu jejich větu "Upozorňujeme vás, že v zájmu zkvalitňování našich služeb je hovor monitorován." jim říci "Upozorňuji vás na totéž." To je pak cvrkot...

P.S. Chtělo by to trochu zapracovat na češtině, Krytone.

 | 
kilia  |  14. 09. 2012 10:59

ma čestinu dobrou ale o tu vůbec nejde jde o merito věci nejsme ve škole -jenom odvadění od podstaty diskuze -znamý trik "lingvistů"

 | 
Pišta  |  14. 09. 2012 15:30

Meritum jádra, jak říkáme my ligvisti, Kryton jistě vystihl, to je z mého příspěvku patrné snad i retardovanému plchovi stiženému předčasnou demencí. A jestli neznalost shody podmětu s přísudkem považujete za "dobrou češtinu", no tak to tedy potěškoště... Umět argumentovat je jistě výhoda. Nedokázat se ale vyjádřit ve vlastní mateřštině tuto výhodu poněkud relativizuje.

 | 
Max  |  14. 09. 2012 21:26

Jasně lingvista... určitě velmi fundovaný. Možná by i takový fachidiot časem mohl pochopit, že jsou i lidé, kteří jako dyslektici se takové čisté češtině prostě nenaučí. Takže co dělat? Raději kvůli strachu z chyb se bát písemně vyjádřit svůj názor nebo si z toho nedělat hlavu? Víte co Pišto, raději nesuďte, abyste nebyl souzen...

 | 
Miloslav Ponkrác  |  17. 09. 2012 03:04

Dyslexie je vývojová porucha čtení. Nikoli pravopisu a gramatiky.

Zvláštní, že po revoluci je tu 99 % lidí dyslektiků a samozřejmě ani trochu nemohou za to, že neumí česky.

 | 
Pišta  |  17. 09. 2012 07:29

Vzal jste mi to z úst. :)

 | 
J.  |  14. 09. 2012 22:55

Co to je BoldBeast Recorder? S čím to tu machruješ?

 | 
Pišta  |  17. 09. 2012 07:33

Je to aplikace pro telefony se Symbianem. Umí automaticky zaznamenávat veškeré provedené hovory, aniž by na sebe upozorňovala nějakým pípáním a pod. Pro ostatní OS bude jitě také něco k nalezení.

 | 
Ratakamukan  |  15. 09. 2012 19:51

jen me napadlo, jak je to ted s nahravanim dle zakona? Nestaci uz samo o sobe, ze to nahravaji oni? Protoze jsem kdysi vedl oddeleni telefonistu, tak mi bylo receno, ze kdyby doslo na nejakou rozepri tak: a) nahravky nejsou uplne objektivne pouzitelne, ptze by musely byt nahravane na zarizeni, kde neni mozna jejich uprava. b) nahravka patri jak nam, tak klientovi, ktery dal souhlas. cili to muzou vyuzit oba stejnym zpusobem.

 | 
Pišta  |  17. 09. 2012 07:45

No, jak je to před zákonem při případném soudním sporu, to je spíš dotaz na právníka.

Moje zkušenosti z terénu jsou následující - když se mi "poštěstilo" dohadovat se s operátorem o tom, že den předtím mi řekli A a dneska mi tvrdí B, a argumentoval jsem tím, že přeci hovory monitorují a můžeme se přesvědčit, VŽDYCKY byl neuvěřitelnou shodou okolností záznam smazán/přemazán/poškozen. A bylo po ptákách. Naopak vždy, když jsem upozornil, že mám hovory nahrané, běželo najednou všechno jak na drátku a o nějakých sporech rázem nemohla být řeč. Dokonce mne jednou velmi rozveselila operátorka, tuším že z 02, s nějakou nabídkou co se nedá odmítnout, upozornila, že "v rámci zkvalitnění...blablabla" a když jsem jí obratem oznámil, že nahrávám též, bezeslova mi práskla telefonem! :) :) :)

 | 
Michal  |  18. 09. 2012 12:57

Mají to totiž dovolené. Je to tedy sice dost neslušný a nelogický krok, ale dříve když jsem dělal operátora reklamačního pro firemní klientelu, když mi někdo sdělil, že si mě nahrává - měl jsem právo ukončit hovor. Proto je lepší to buď vůbec nezmiňovat nebo případně až na konci hovoru.

 | 
Caaslav  |  18. 09. 2014 00:05

no upřímně řečeno,...já pracuju na call cenru, zrovna u O2...souhlasím v každém případě s tím co je řečeno v článku ohledně stále se zvedajících prodejních plánů, nesouhlasím ale s tím že by se O2 systematicky snažilo okrádat zákazníky...zažil jsem supervisory, kteří nás nutili prodávat simkarty důchodcům, na druhé straně jsem zažil supervisory, kteří při jakémkoliv náznaku nekorektního chování vůči zákazníkovi vystavovali vytýkací dopis....je to o lidech a ne o systému společnosti...prodejní plán se vždycky dá doručit, ať už větší nebo menší...někteří na to jdou cestou komunikace se zákazníkem a nabízení co nejoptimálnějšího řešení a přesvědčení zákazníka...jiní zase manipulací lidí, kteří si už bohužel nedají 2 a 2 dohromady...

 | 
petr007  |  14. 09. 2012 13:03

Telefonica O2

 | 
Q-E-E  |  14. 09. 2012 13:05

Četl jste někdo ten rozsudek? Taky se vám zdálo zvláštní, že se například zhruba od poloviny textu v podstatě přestalo vyskytovat slovo "žalovaný" a bylo nahrazeno slovem "žalobce" -- např. "Žalobce dluží žalobci..." S takovým rozsudkem si lze, s prominutím, tak akorát vytřít pr...

 | 
Max  |  14. 09. 2012 21:34

O. K., překlepy se dějí, ale pokud se jedna ze stran proti verdiktu či formální stránce neodvolá, tak začně platit i větší splácanina. Na druhou stranu si zkuste napsat takový rozsudek a přitom si udržet všechny logické vazby a správnost i ve všech detailech. Fakt to není sranda to dělat.

 | 
mobilman  |  15. 09. 2012 14:32

to je sice pravda, soudymají na moře věcí už vzory kde se jen přepíše pár údajů, ale přeci jen rozsudek už není jen tak ledajaký cár papíru a případné chyby mohou někomu i dost zatopit, o to obezřetněji by se tak měla před odesláním kontrolovat správnost celého rozhodnutí včetně logických vazeb a jmen.

 | 
Lenka  |  17. 09. 2012 09:15

ono je tam těch chyb víc, třeba podstatná datumová. já jsem se pak taky ztrácela. Žalobce = o2, žalovaný je ten zaměstnanec. Hodně záleží na tom, jak to zapíše zapisovatelka u soudu.

 | 
Gand  |  14. 09. 2012 15:04

Je to od operátorů svinstvo. Nadruhou stranu, lidé, kteří podepisují něco, co neprostudují si za to mohou svým způsobem sami.

 | 
cloud  |  14. 09. 2012 18:50

njn.. vsechno ale zacina u ochoty jednotlivcu - zamestnancu firmy na kterekoliv urovni rizeni - zakazniky otrhat. zavedl bych povinnost operatoru vypsat pri jakekoliv zmene sluzby detailni predpis pausalnich plateb na dalsich x mesicu dopredu a ten prokazatelnym zpusobem dorucit klientovi. jednoduche a ucinne.

 | 
Petr  |  15. 09. 2012 06:53

Po přečtení diskuse jsem dost otřesen. Plno postupů kmunikace a problémů, které tu popisujete, se mi také stávají, jen jsem si myslel, že je to pouze "náhoda" a občas se to stane. Teď vidím, že jsou to záměry, z čehož je mi špatně. Při pořízení ADSL nám naskočily na faktuře všechny doplňkové služby (PC strážce, pevná IP) a další kravinky v hodnotě asi 260 Kč, o které jsme vůbec neměli zájem které jsem dokonce při telefonátu odmítl. Myslel jsem si, že to byla pouze chyba operátora, který se přeslechl. Následná fakturace a vydávaní dobropisů trvalo 5 měsíců, než se to konečně opravilo - jinými slovy - 5 měsíců s tím nic nedělali (záměrně). To aby byl člověk pořád ve střehu...

 | 
Greg  |  16. 09. 2012 15:05

Něco podobného zažívají i zaměstnanci české pošty. Na prvním místě je prodej produktů - účty, úvěry, pojištění, kreditky. Pokud nejsou plněny plány je zle. Část mzdy je závislá na nabízení těchto nevýhodných produktů, které nikdo normální nechce, takže pokud se neplní - krácení mzdy, náslechy,"školení". Důležité je hlavně za každou cenu plnit plány. Trh je sice nasycen, ale to nikoho nezajímá. V tomto tlaku pak pracovat a plnit hlavní poslání poštovních úřednic je opravdu náročné a jakákoliv chyba se neodpouští.

 | 
dExistenZ  |  18. 09. 2012 09:57

Proč má Český pošta s.p. (státní podnik) nabízet nějaké komerční produkty třetích stran jako je Poštovní spořitela aka ERA nebo Česká pojištovna??? Kdo se nam tom z vedení napakoval? Proč má pracovník z pošty nabízet takové nesmysly a ještě aby jim plnil plány. Nehoráznost!

 | 
Lenka  |  17. 09. 2012 09:12

K soudnímu sporu - za prvé je tam dost podstatná datumová chyba. Za druhé - Z mého pohledu, za odsoulasenou docházku je zodpovědný nadřízený pracovníka, poněvadž on ji má zkontrolovat, odsouhlasit a přeposlat případně ještě svému nadřízenému. Je pravda, že pracovníci mají přístup do oné aplikace, ale přesčasy nemají možnost ani oprávnění zadat. Spíše to slouží k tomu, aby si tam naťukali dovolenou a nechali ji schválit. Právní gramotnost vedoucích řícících pracovníků je ovykle velmi mizerná, často nemají a neznají ani právní minimum. Setkala jsem se i s případem, kdy původní nadřízená schválila zaměstnankyni dovolenou na svatbu a následnou svatební cestu. Tato nevěsta byla na právě probíhající schválené dovolené v zahraničí, když ji kontaktovala nástupkyně původní nadřízené, a okamžitě ji dovolenou zrušila a žádala nástup do zaměstnání následující den, cca 3 pracovní dny předem, než měla původní schválená dovolená končit. Tato nová nadřízená plně vystihuje to, co uvádím výše. Netušila ani, že pro takový krok nemá jediný důvod, poněvadž situace na pracovišti umožňovala plynulý a bezproblémový chod i bez této zaměstnankyně. Navíc, tato nadřízená neměla ani páru o tom, že i kdyby proto důvod měla, museli by zaměstnankyni zaplatit náhrady. Práce kterou vykonával tento člověk je lákavá, ale praktiky jsou obvykle velmi za hranou. Problém je, že konzultanti za to nemohou. Nezaměstnanost ve věkové kategorii 18-25, obzvlášť u absolventů je vysoká. Na těchto pozicích velmi často pracují i maminky s velmi malými dětmi. Obě skupiny hledají práci obtížně, proto se nechají k těmto praktikám dotlačit.

 | 
ja  |  21. 09. 2012 13:25

zakaznik by v prvni rade mel overovat zakoupene sluzby, tak jak to dela pri nakupu v samoobsluze , taky si i hloupy rohlik nejdriv snad vyzkousi, zda je mekky ...!mam pocit ze jsme se jeste stale nenaucili "nakupovat" a zachatet s volacimi tarify, natoz s mobily,jako takovymi. Spousta lidi se domniva, ze se snad hovory platit nemusi...nekontroluji si faktury,a pak se divi,neni nic jednodussiho nez rict"ja tomu nerozumim" a pritom staci jen cist. Zadaji se levne minutovne, ale uz jim nedochazi, ze je nutne take platit CEZu nebo statu dane za mzdy a dalsi naklady, s tim nic nedelaji,nepatraji po spatnem statnim vedeni,a koneckoncu operatori a asistenti take neco stoji, to vse je schovane v minute hovoru. Nehazejme vsechny do jedoho pytle, ti, kteri maji pausalni smlouvu na mobil musi byt plnoleti a vlastnit obcanku..maji vzdy pravo rict "ne, dekuji nechci"muj nazor je takovy, ze jsme jeste daleko daleko v renesanci, co se tyce uzivani (si) mobilnich sluzeb

 | 
Frikulin  |  22. 09. 2012 17:23

Dle všech indicií a terminologií se jedná o Vodafone Ale bude to všude stejné

 | 
xXx  |  30. 10. 2012 19:26

Frikulíne, nauč se nejdřív číst a pak reagovat

 | 
Maty  |  22. 09. 2012 20:54

O2 jako vysite. Bohuzial je to pravda pravduca...

 | 
prahoplzenak  |  24. 09. 2012 19:44

Tak proto je ta pozice teď volná No, hodně štěstí tomu, kdo ji obsadí, tady má hned návod. Jsem hledal, o čem to je, taky hledam džob. ale tohle neee

 | 
Ing.Schneider  |  02. 12. 2015 13:25

Zákazníci Telefonica O2, dávejte si všichni pozor na svá čísla...Můj kolega si zapůjčil telefon aby vyřešil reklamaci u O2...Od té doby mi začali chodit obtěžující sms od Telefoniky s různými nabídkami+telefonáty,přestože jsem je upozornil,že si nepřeji být kontaktován, Navíc databáze prodávají bez vědomí zákazníků třetím stranám.Je to nejhorší operátor na trhu,který se neštítí ani podvodů...Neuznávají reklamace,na webu nejsou žádné kontaky, aby se jim nikdo nedovolal,zákazníkům aktivují služby,které si neobjednali apod....

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená