Snad každý již měl to „štěstí“ a objevil ve schránce obálku od zásilkové společnosti. Většinou se v ní píše o zaručené výhře nebo o získání dárku v případě, že na dopis ve stanovené lhůtě odpovíme. Je dobré mít se v takovém případě na pozoru a nedat se zlákat.
Balíčky zásilkových společností obvykle nabízejí kromě vlastního zboží několik různých dárků nebo výher. Toho využívají podnikatelé ke zmatení zákazníků, kteří se v používaných pojmech lehce ztratí. „Pomocí vhodně zvolených výrazů nabydou dojem, že místo obyčejného dárku v hodnotě několika málo korun získají za zakoupení zboží dárek v hodnotě tisíců, na který je nespočetněkrát upozorňováno,“ popisuje běžnou praxi Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.
Podobné jednání podnikatele, které může podstatně ovlivnit rozhodování spotřebitele tak, že učiní obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil, může být považováno za nekalou obchodní praktiku. Za to může dozorový orgán uložit společnosti pokutu až do výše 5 000 000 korun.