FinExpert.e15.cz

Povinné ručení: málo jezdíte, méně zaplatíte?


Petr  |  29. 09. 2016 11:40

Naprostý nesmysl. Podobně jako sazby zohledňující trvalý pobyt řidiče. Jediný spravedlivý systém je stanovení sazeb pojistného pro jednotlivce na základě "vyježděnosti" a množství nehod, které způsobil. Ale o spravedlnost tu jde až v poslední řadě :(

 | 
Petr  |  29. 09. 2016 12:37

.. takže "sváteční jezdec", který vyjede 4x ročně a pokaždé zaviní nehodu, bude platit méně než ten, kdo najezdí sto tisíc kilometrů ročně bez nehody? To se snad Allianz zbláznila !!!

 | 
 |  29. 09. 2016 12:53

Není zkrátka nad české chytráčky, kteří se bystře vyjadřují ke všemu, co nesouvisí s jejich zpackanými životy. Tady například mají k dispozici statistiky a matematické modely pojišťoven.

 | 
Jirka  |  30. 09. 2016 18:35

Zapomínáte, že jste pojištěn u komerční pojišťovny. Jejím zájmem není vychovávat řidiče, ale co nejméně plnit (tedy cálovat škody). Z tohoto pohledu - jezděte jako prase, dělejte přestupků podle libosti, jezděte na červenou nebo přes stažené závory, dokud nebudeme muset nic zaplatit, je nám to jedno. Jestliže tedy mají statistiky, že v průměru se bourá (a dochází k pojistnému plnění) po ujetí 58 327,425 km (ta čárka je desetinná), dají "krátkometrážnímu" řidiči nižší sazbu pojistného, protože on bude léta platit pojistné a zmíněnou vzdálenost za tu dobu možná ani neujede, tj. pravděpodobně "nestihne" nabourat. Z obchodního hlediska to tedy není takový nesmysl. To výchovné hledisko by musel pojišťovnám nařizovat zákon. Kontrolovat a trestat řidiče je úkolem státu a policie - a výchovný efekt je také sporný.

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená