Během příštího roku by se zákazníci České pošty mohli těšit z nové služby v podobě zaslání e-mailu o doručení např. doporučené zásilky nebo balíku. Uvedl to šéf České pošty Karel Kratina pro Hospodářské noviny. Úvahy o její možné privatizaci nutí management státního podniku zlepšovat služby. Jako první na řadu přišly právě doporučené dopisy.
"Příští rok rozjedeme Portál adresáta. Pokud se naši zákazníci přihlásí do databáze a uvedou svou e-mailovou adresu nebo číslo mobilu, pošta je ihned vyrozumí, že jim přišla doporučené zásilka," říká Karel Kratina. "Pak si budou moci zvolit, jestli chtějí zásilku doručit domů, na pracoviště nebo například do obchodního centra, kam chodí nakupovat."
Prostřednictvím portálu by měli mít lidé možnost kontrolovat si i svůj SIPO účet. Když například nebudou souhlasit se změnou inkasa, měli by mít možnost platbu okamžitě zablokovat. To zatím nejde.
Poštu ke změnám nutí i Český telekomunikační úřad, který na ni ze zákona dohlíží. Ten na jaře firmu ostře kritizoval za špatné služby, například za dlouhé čekací doby.
Na trhu doporučených zásilek má pošta stále dominantní postavení. Přestože drží monopol jen na zásilky do 50 gramů, konkurence kurýrních firem je malá, protože jsou dražší a nekryjí celou republiku. Za výsadní postavení musí ale pošta zajišťovat základní služby po celém území. Právě tato povinnost hraje jednu z důležitých rolí v úvahách při její privatizaci.
Zdroj: Hospodářské noviny