Každý druhý klient velké banky ze segmentu malých a středních firem a živnostníků je ochoten uvažovat o přechodu k malé bance. Mezi nejsilnějšími stránkami malých bank jmenují inovativnost, přátelskost, lidskost a modernost. Ve srovnání s velkými bankami oceňují podnikatelé a firmy u malých bank také nižší poplatky a celkový férovější přístup. Vyplývá to z výzkumu Equa bank mezi malými a středními firmami a živnostníky.
Z odpovědí respondentů také vyplývá, že 80 % z nich požaduje po své bance stejné podmínky, které banka nabízí pro retailového klienta.
Velké banky těží do určité míry ze svého dlouhodobého působení na trhu. Rutina a zvyk brání přibližně čtvrtině jejich klientů zvažovat přechod k malé bance. Za slabinu malých bank považují malé a střední firmy a živnostníci nedůvěryhodnost, malou síť poboček a užší nabídku služeb a produktů.
Pro firmy a živnostníky je podle výzkumu nejdůležitější možnost využívat výhodný běžný účet (87 % dotázaných), jednoduché internetové bankovnictví (53 %) a platební kartu s potřebnými funkcemi (31 %). Pro firmy s větším obratem je také důležitý bankovní účet v cizí měně (31 %).