Téměř 2,4 miliónu lidí využívalo ve třetím čtvrtletí roku 2002 v České republice internet. Ve věkové skupině 12 až 29 let užívalo internet aktivně 28 lidí ze 100. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2001 přibylo 300 tisíc nových uživatelů. Meziročně tak narostla obec uživatelů internetu o 14 procent. Tempo růstu je ale ve srovnání s nárůstem z let 2000-2001 poloviční. Vyplývá to z výsledků
Internet monitoru, navazujícího na Media projekt.
Polovina uživatelů internetu se může na internet připojovat z domova. Tato skupina, reprezentující 1,2 miliónu internetových uživatelů, prokazuje nejdynamičtější meziroční vývoj. Od podzimu roku 2001 stoupl počet domácích uživatelů internetu o 47 procent. Jde přitom v převážné většině o uživatele, kteří internet využívají několikrát týdně. Uživatelé domácího internetového připojení se tak stále výrazněji prosazují jako nejsilnější internetový segment.
I když v sobě třetí čtvrtletí zahrnuje dva atypické letní měsíce, byly i v tomto období relativně frekventované nákupy přes internet. K přímému nákupu využívá připojení čtvrtina internetových uživatelů. Oproti stejnému období roku 2001 vzrostl počet online nakupujících o 32 procent.
Typický internetový uživatel zůstává stále ještě spíše mužem (šest z deseti uživatelů), je mu méně než 30 let (každý druhý), dosáhl středoškolského nebo vysokoškolského vzdělání (dvě třetiny všech uživatelů). S velkou pravděpodobností jde o studenta nebo žáka (čtyři z deseti uživatelů). Šance zatím méně zastoupených skupin populace ale pozvolna narůstají: mezi novými uživateli internetu bylo podle zjištění Internet monitoru 58 procent žen, 70 procent lidí starších čtyřiceti let a 74 procent lidí se základním vzděláním, vyučených a těch, kdo absolvovali středoškolské vzdělání neukončené maturitou.
(Zdroj: GfK)