V tomto případě jde o velmi důvěryhodnou verzi, kdy pachatelé okopírovali text varování proti phishingu, které Česká spořitelna rozesílala svým klientům. Nová verze e-mailu má jako ty předešlé vzbudit dojem, že byla odeslána z e-mailové adresy České spořitelny, tentokrát však z oficiální e-mailové adresy banky csas@csas.cz. Obsahuje odkaz v těle na údajné webové stránky internetového bankovnictví banky a uživatel je vyzván k přihlášení, tedy zadání osobních bankovních údajů a také PINu k platební kartě.
Česká spořitelna žádnou takovou zprávu klientům nerozesílala. S klienty nikdy prostřednictvím e-mailu nekomunikuje o tak zásadních záležitostech jako je např. zabezpečení. Banka nikdy nevyžaduje zadání osobních bankovních údajů jako je například PIN ke kartě či klientské číslo a heslo k internetovému bankovnictví. Skutečnost, že pachatelé na podvodné webové stránce vyžadují tyto citlivé údaje jasně poukazuje na to, že se jedná o podvod.
Česká spořitelna vyzývá, aby klienti na mail nereagovali a požadované údaje nezadávali. V případě, že někdo údaje zadal, nechť kontaktuje klientské centrum na telefonním čísle 800 207 207 pro zablokování karty a služby a vygenerování nových přihlašovacích údajů.
Zdroj: Česká spořitelna, a.s.
Ukázka podvodného mailu:
