Nechcete jen nakupovat?
Ve velkém obchodě často člověk tráví hodiny. Proto je také důležité, jaké má obchod Zázemí. Jsou toalety přímo v nákupním prostoru nebo alespoň mimo něj? Na kolika místech? Mají maminky se svými ratolestmi možnost využít zvláštní místnost pro přebalování. A myslí se také na větší děti, které jistě rády nechají rodiče nakupovat, aby samy mohly řádit v dětském koutku? Ani v této oblasti nebyla konkurence mezi obchody zrovna vyrovnaná.
Výsledky hypermarketů v této kategorii měly na konečné hodnocení vliv ve výši 20 %. Z tabulky je zřejmé, že samozřejmostí jsou s těchto velkých prodejnách toalety, ve velké většině míst nechybí dětský koutek (výjimkou jsou např. oba brněnské Interspary).
Méně samozřejmá je místnost pro přebalování kojenců. Vyskytovala se pouze v 11 ze 17 navštívených prodejen. Řetězec Carrefour měl jako jediný tuto místnost ve všech svých hypermarketech.
V žádné prodejně nebyla fontánka na pitnou vodu - hypermarkety zřejmě sází na nabídku placeného občerstvení. Pouze výjimečně, ve 4 případech ze 17 prodejen, narazili naši testující na možnost možnost občerstvení v nákupním prostoru.
Celkové pořadí společností v kategorii Zázemí:
- Carrefour
- Hypernova
- Interspar
- Tesco
- Globus

Zdroj: Osobní finance, podrobný přehled prodejen, kde test probíhal viz závěr článku.
Zhodnoťte je sami! Celkové výsledky Testu najdete také na CD-ROM v Osobních financích 10/04. Do aktivní tabulky, která zde bude k testu připojena budete navíc mít možnost k jednotlivým kritériím přiřadit vlastní hodnocení a zjistit jak by v celkové tabulce obstál právě váš oblíbený obchod. |
Kde je to nejlepší?
Každé ze čtyř kategorií jsem přisoudili určitou důležitost, abychom mohli pomocí váženého průměru najít ten hypermarket, kterým v našem Testu obstál nejlépe. Největší důležitost jsme přisoudili Nákupním možnostem, po nich jsme zařadili Zázemí poskytované obchodem. Kategoriím Pohyb a Obsluha jsme přisoudili jen o něco menší váhu.
Nejlépe v našem Testu obstál hypermarket Carrefour a prakticky na stejné úrovni jsme vyhodnotili Hypernovu a Tesco. Globus už měl od této trojice větší odstup, ale ještě přece jen výrazný náskok před beznadějně posledním Intersparem.
Stejné řetězce jsme v našem časopise na jaře testovali z hlediska cenové výhodnosti. V cenách jednotlivých obchodů byly minimální rozdíly, ale pro orientaci zařazujeme jejich pořadí do výsledné tabulky.
Celkové pořadí v našem testu
- Carrefour 76,14 %
- Hypernova 70,95 %
- Tesco 69,04 %
- Globus 63,41 %
- Interspar 55,37 %
Pořadí podle cen (viz Osobní finance 04/2004):
- Carrefour
- Globus
- Tesco
- Interspar
- Hypernova
Kde a kdy jsme testovali
Test proběhl v celkem sedmnácti hypermarketech pěti obchodních řetězců. Pražské hypermarkety testovali dva lidé, v Brně testoval jeden člověk.
Navštívené hypermarkety a jejich označení v tabulkách:
1 Carrefour, Futurum, Brno, Vídeňská 100; čtvrtek 29. července 14:00–17:00
2 Carrefour, Praha, Nový Smíchov, Radlická 1b; pondělí 2. srpna 18:30–20:00
3 Carrefour, Praha, Stodůlky, Nárožní; pondělí 2. srpna 16:00–17:30
4 Globus, Brno, Hradecká 40; pátek 30. července 13:00–16:30
5 Globus, Praha, Čakovice, Kostelecká 823; sobota 31. července 16:30–18:00
6 Globus, Praha, Černý Most, Chlumecká 765/6; pátek 30. července 14:30–18:00
7 Hypernova, Olympia, Brno, U dálnice 744; sobota 31. července 16:30–19:00
8 Hypernova, Praha, Obchodní oblast Česlice 111; pátek 30. července 20:00–22:00
9 Interspar, Brno, Tkalcovská 869/1; sobota 31. července 8:00–11:00
10 Interspar, Brno, Vídeňská 89A; pátek 30. července 17:30–22:00
11 Interspar, Praha, Hostivař, Švehlova 1391/32; neděle 1. srpna 20:30–22:30
12 Interspar, Praha, Štěrboholy, Nákupní 2/388; neděle 1. srpna 18:30–20:00
13 Interspar Zličín, Praha, Řevnická 1; pondělí 2. srpna 10:30–12:00
14 Tesco, Praha, Letňany, Veselská 663; sobota 31. července 13:00–15:00
15 Tesco, Brno, Skandinávská 2, Heršpice; čtvrtek 29. července 18:00–21:30
16 Tesco, Brno, Dornych 4; sobota 31. července 12:00–15:00
17 Tesco, Praha, Zličín, Skandinávská 25; pondělí 2. srpna 12:30–14:00