FinExpert.e15.cz

Podrobný test hypermarketů I.: přístupnost a orientace

V prvním pokračování našeho testu hypermarketů se podrobněji zabýváme hodnocením počtu parkovacích míst, snadnosti pohybu a orientace v jednotlivých nákupních centrech.
Podrobný test hypermarketů I.: přístupnost a orientace

V úvodu k našemu testu hypermarketů jsme v pátek publikovali informace o tom, jaké kritéria jsme v jednotlivých hypermarketech testovali, jaké jsme si z navštívených nákupních center odnesli dojmy a postřehy. V dnešním pokračování našeho testu se podrobněji zabýváme první z kategorií, na které jsme test rozdělili.

Jedná se o dostupnost hypermarketu, počet parkovacích míst, orientace v nákupním prostoru a související charakteristiky. Přesněji, hodnotili jsme celkem deset různých kategorií. Výsledky přinášíme v podrobné tabulce.

Zhodnoťte je sami!
Celkové výsledky Testu najdete také na CD-ROM v Osobních financích 10/04.
Do aktivní tabulky, která zde bude k testu připojena budete navíc mít možnost k jednotlivým kritériím přiřadit vlastní hodnocení a zjistit jak by v celkové tabulce obstál právě váš oblíbený obchod.

Pozor, jedu!

Zastavit s autem na jedné straně parkoviště a muset jít pro košík přes celou plochu není nic příjemného. Proto nás v kategorii Pohyb zajímal počet míst na parkovišti, z nichž si lze vzít nákupní košík, a jejich poměr k množství parkovacích míst. Chtěli jsme vědět, jestli je možné vzít si vozík těsně před vchodem do prodejny nebo před vchodem do nákupního prostoru a zda jsou k dispozici také malé ruční košíky pro ty, kteří přišli jen pro pár maličkostí.
Hodnotili jsem i samotné košíky – nejsou zbytečně hluboké, mají dole plošinku na uložení dalšího nákupu? A co uličky, jsou všechny dost široké, aby jimi bez problémů projely alespoň dva (ideálně tři) vozíky vedle sebe? Svou roli hrála rovněž subjektivně vnímaná přehlednost.
Ideálu sta procent se žádný z pěti hodnocených hypermarketů moc nepřiblížil, což se dá přičíst na vrub snaze nabídnout na prodejní ploše co nejvíc zboží.

Vliv na celkové hodnocení

Tato kategorie měla v celkovém hodnocení jen nízkou váhu. Její vliv na celkové hodnocení dosáhl v našem výpočtu 15 %.

Celkové pořadí společností v této kategorii:

  1. Globus
  2. Carrefour
  3. Tesco
  4. Hypernova
  5. Interspar

Klepněte pro větší obrázek

Zdroj: Osobní finance


Test hypermarketů vyšel ve zkrácené podobě v časopise Osobní finance č. 8/2004.


Další článek


 

celkem 1 komentář

Nejnovější komentáře

Tesko Letňany
Pavel
6. 9. 2004, 10:51

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená