Publikace Podnikatelský plán je netradičním pohledem na tvorbu, zpracování a další užití podnikatelských plánů v podnikatelské praxi. Jak tvrdí autoři knihy, je jejím cílem podat dostatek znalostí, aby čtenář byl schopen zpracovat podnikatelský plán pro různé oblasti použití. A tomuto tvrzení autoři dozajista dostáli. Kniha není žádným teoretickým popisem toho, co je podnikatelský plán, ani nestaví žádné vzdušné zámky. Je praktickým návodem pro začínající i stávající podnikatele a učí je, jak k podnikání přistupovat, jak plánovat jednotlivé kroky. Není receptem na úspěšné podnikání, ale nástrojem, který k němu může dopomoci.
Strukturování knihy je logické a přesně vede čtenáře od počáteční teorie přes praktické postupy až k financování projektů a konkrétním příkladům včetně ukázky konrétního podnikatelského plánu. Domnívá-li se čtenář, že je plně obeznámen s teorií nebo některými kroky tvorby podnikatelského plánu, může volně číst napříč knihou aniž by se musel obávat, že nebude kapitolám rozumět. Přestože mají kapitoly logickou návaznost, lze je číst zcela nahodile dle konkrétních požadavků čtenáře.
Praktickým jádrem knihy je třetí kapitola. V ní se podnikatel seznámí s různými technikami, jak svůj podnikatelský záměr posuzovat. Seznámíte se zde s různými analýzami plánu od jednoduché SWOT analýzy až po analýzy makro- a mikroprostředí. Samostatná část je zaměřena na financování rozjezdu podnikání, které asi zajímá každého začínajícího podnikatele, obzvláště nedisponuje-li vlastním kapitálem.
Po přečtení knihy jsem došel k přesvědčení, že kniha by měla být výbavou každého podnikatele, zvláště toho začínajícího. Je to publikace určena pro podnikatelskou praxi, nikoliv teoretický text. Je to ten typ knihy, ke které se budete pravidelně vracet, abyste si osvěžili nebo ověřili své kroky. Dokladem toho je množství praktických příkladů k jednotlivým krokům tvorby a realizace podnikatelského plánu.
Publikace shrnuje vše, co by měl začínající a stávající podnikatel mít na paměti při tvorbě plánu, již proto s její koupí neváhejte. Ovšem na druhou stranu nečekejte, že přečtení knihy vás předurčuje k úspěšné podnikatelské činnosti. K tomu je potřeba především dobrý nápad, který vám kniha nedá. Ale pokud ho máte, tak se přečtením knihy můžete vyvarovat zcela zbytečných knih.
V knize se mimo jiné dozvíte:
- Proč vlastně vytvářet podnikatelský plán;
- Kdy má smysl plánovat;
- Jakou strukturu má podnikatelský plán;
- Jak dlouhý má být podnikatelský plán;
- Jaký má vliv účel plánu na formu a rozsah;
- Jak plánovat svůj první podnik;
- Jak vytvářet plány pro existující podnik;
- Jak podnikatelský plán financovat;
- Jak plánovat investice.
Knihu můžete zakoupit v internetovém knihkupectví nakladatelství Computer Press.