FinExpert.e15.cz

Podnikání v erotice na webu II

Jak zvolit zprostředkovatele plateb, obsah, cílovou skupinu, obsah a cenovou politiku? Jaká jsou rizika? Pokračování odborného seriálu.
Podnikání v erotice na webu II
Seriál: Podnikání v erotice a placení za erotiku na internetu
Zatím vyšlo:
1. Erotika na internetu: Lze bezpečně platit?
2. Kudy tečou peníze z karty?
3. Podnikání v erotice na webu
4. Nástrahy vzniku předplatného za erotiku

Jazyk – budou vám zákazníci rozumět?

Klíčovým rozhodnutím je volba na jaké zákazníky budou vaše stránky zacíleny. První otázkou je volba jazyka. Pokud budete mít stránky v českém jazyce a zároveň budete přijímat pouze platby kartou, tak zřejmě zkrachujete. Jednoduše se mezi vašimi zákazníky najde málo lidí vlastnících kreditku a ještě méně lidí, kteří ji budou ochotni použít. Proto při volbě jazyka určitě nezapomeňte na vaše platební kanály a také na celkovou populaci, která jazyk používá.

Asi nejbezpečnější volbou je angličtina, která Vám otevírá cestu k velkému počtu potencionálních zákazníků. Navíc k lidem s dobrým příjmem a v případě Američanů i k lidem schopným použít kreditní kartu kdekoliv. Také spousta Němců, Francouzů, Italů a Japonců bez problémů užívá a platí na anglickojazyčných stránkách. Tato skutečnost vede k nutnosti poskytovat zákaznickou podporu v několika světových jazycích. V naší společnosti se osvědčilo využití online překladače. Zatím se nestalo, že by jsme zákazníkovi nerozuměli a nebo on nepochopil nás. Odpovědí na tyto požadavky je e-mail v bezchybné angličtině s připojeným překladem do cílového jazyka a vysvětlením původu tohoto překladu.

Použitím angličtiny bohužel vstoupíte do vysoce konkurenčního prostředí. Proto je někdy  výhodné uvažovat i jiných jazykových mutacích. Německy a nebo francouzky mluvící zákazníci jsou určitě také zajímavým trhem. Pokud zvolíte lokálního zprostředkovatele a vyplníte mezeru trhu můžete dosáhnout zajímavých úspěchů.

Důležitá je také úroveň jazyka na stránkách a při komunikaci se zákazníkem. Kostrbaté popisky, s neuvěřitelným počtem chyb, zákazníky rozhodně nepřesvědčí o vaší důvěryhodnosti jako subjektu zajímajícího se o peníze z jeho karty. Proto je dobré mít ve firmě alespoň jednoho člověka s perfektní znalostí cílového jazyka. Také se nám osvědčila spolupráce s rodilým mluvčím, který za členství zdarma vylepšuje popisky ke galeriím a kontroluje i další promo texty.

Specializace – zaměřte se na správnou cílovou skupinu

Doba, kdy jste na Internetu vystavili fotografii s kouskem kůže a lidi platili je dávno pryč. Dnes je důležité si hned od začátku budovat správné image oslovující zvolenou cílovou skupinu a odlišující vás od konkurence. Cest jak najít mezeru na trhu je mnoho.  Můžete, například, prozkoumat různé komunitní servery. Pokud zjistíte, že jejich uživatelé hojně produkují a  distribuují určitý druh obsahu, který současně nenabízí příliš mnoho profesionální konkurence, tak využijte svou převahu (oproti amatérům) a dejte lidem to co chtějí v lepší kvalitě a za rozumný peníz.

Hlavní je spokojenost zákazníků = trvalý příjem. Pokud si tedy zvolíte, například, obdivovatele brýlatých brunetek (berte to jen jako nepoužitelný příklad, i když kdo ví ;-) musíte být schopni každý týden dodat zákazníkům dobrý obsah s touto tématikou. Spousta lidí sice vašimi stránkami jen projde, ale další část se stane pravidelnými předplatiteli a bude se těšit, co pro ně máte přichystáno. Tito lidé mají většinou jasno ve svých preferencích a vaše stránky se pro ně stanou ideální a nezbytnou součástí života.
Zdroj obsahu – nakoupit a nebo vytvořit?

Nakoupit obsah je v dnešní době velmi jednoduché. Na specializovaných serverech najdete doslova tisíce odkazů na  firmy prodávající licence na obsah. Za cenu kolem 6€ můžete získat, například na http://www.1st-xxx-content.com/ ,fotoset zobrazující skupinu tří mladých lidí „v akci“ na 35-ti fotografiích. Včetně práva je uveřejnit na svých stránkách.
Připadají vám tyto ceny příliš nízké a srovnatelné s cenami členství na vašich stránkách? Problém je v exkluzivitě obsahu – za tyto ceny si může ty samé fotky koupit kdokoliv z vaší konkurence a to není dobře. Pokud se budete zajímat o výhradní práva na obsah rázem ceny stoupnou minimálně na dvacetinásobek.

Z výše uvedeného vyplývá, že ideální je přímo zaměstnávat a nebo úzce spolupracovat s dobrým fotografem(producentem). Získáte tak výhodu originálního a vaší cílové skupině přesně na míru šitého obsahu. Tato výhoda může při dnešní konkurenci znamenat i rozdíl mezi úspěchem a prohrou.

Cenová politika – nenasytnost se nemusí vyplatit

V zásadě platí přímá úměra mezi cenou a očekáváním zákazníků. Nespokojení zákazníci jsou schopni napáchat velké škody a pomocí blogů a fór odradit spoustu dalších lidí. Proto se nám velmi osvědčuje mít na stránkách alespoň jeden „sociální“ cenový program. Pokud si je zákazník schopen za pouhých 6 dolarů (zkušební období na tři dny) stáhnout veškerý obsah stránek, tak nebude v pokušení si zaplatit 26 dolarů(za jednorázový měsíční přístup) a po „vystřízlivění“ vztekle reklamovat. Někdo možná namítne, že k obsahu za mnoho desítek tisíc získají tito lidé přístup zbytečně levně. Nicméně praxe nám ukázala, že si tito zákazníci často koupí několik laciných přístupů a poté zjistí, že je pro ně výhodnější platit 20 dolarů měsíčně a mít tak přístup k pravidelným aktualizacím.
Obávám se, že doba vysokých zisků za (pod-)průměrné služby je pryč. Proto by jste se měli snažit poskytovat co nejlepší služby za obvyklé ceny. Slušný zisk se dá pak vyprodukovat na velkém počtu zákazníků, kteří si časem vaše stránky oblíbí.
Nezapomínejte také na jednorázové předplatné, které by mělo být trošku dražší než předplatné periodické. Vyhovíte tak zákazníkům, kteří mají špatné zkušenosti s periodickým předplatným  a jsou ochotni zaplatit dopředu, třeba na tři měsíce. Není neobvyklé, že si tito zákazníci objednávají toto předplatné pravidelně.

Zprostředkovatel plateb – váš potencionální dlužník

Výběr dobrého zprostředkovatele plateb patří mezi důležitá rozhodnutí, která můžou zásadně ovlivnit finanční zdraví firmy. Musíte zvážit nejen nabídnutou výši poplatků, ale hlavně důvěryhodnost společnosti a zkušenosti zákazníků dostupné na Internetu.
Příkladem budiž anabáze naší společnosti s firmou iBill. V době, kdy firma začínala zvažovala mezi dvěma zprostředkovateli a bohužel si vybrala toho nesprávného. Zpočátku menší platby přicházely včas, což bylo dáno tím, že americké banky začínají platby posílat od nejnižších částek a pokračují dokud jsou na účtu nějaké disponibilní prostředky. Poté peníze přestaly chodit úplně a místo nich přišly výhrůžky, že pokud naše firma přestane iBill jako hlavního zprostředkovatele využívat peníze budou ztraceny navždy. Vydírání se začalo stupňovat a dluh narůstal po dobu půl roku. Nakonec dluhy  iBillu začala částečně vyplácet nezisková asociace Inteca.  Mezitím iBill předal veškeré zákazníky společnosti Etelegate, kam se (podle neověřených zpráv) uklidil jeho top management. Výsledkem těchto nepřehledných machinací byla konečná ztráta ve výši 1 500 USD. Proto jakmile pocítíte že váš zprostředkovatel ztrácí dech, doporučuji jeho okamžitou výměnu  i za cenu ztrát ve výši stovek USD.

Pozdější výměna zprostředkovatele se prodraží

Výměna zprostředkovatele je vždy drahý krok. Musíte se uvědomit, že přijdete o veškeré periodické předplatitele a tedy nejstabilnější část vašich příjmů. Velmi se nám vyplatilo obeslání předplatitelů e-mailem s nabídkou zvýhodněného členství. Bohužel na tuto nabídku reflektovalo pouze 60 % zákazníků.

Po skončení posledního předplatného by vám měl zprostředkovatel, po určité době, vyúčtovat veškeré zůstatky a poslat závěrečnou „výplatu“. U některých zámořských firem se vám ale muže stát, že si začnou hrát na mrtvého brouka, nebudou reagovat na výzvy ke zrušení účtu a zůstatek peněz na vašem účtu si „ztransformují“ svolně do poplatků. Budou se spoléhat, že se vám proces nevyplatí a u nižších částek budou mít určitě pravdu.

Prověřte si zprostředkovatele včas

Protože přes jednoho, či dva zprostředkovatele budou téct veškeré vaše tržby je třeba být ve střehu.  Naše společnost dává přednost jedinému solidnímu zprostředkovateli kvůli cash-flow.  Pokud ale začínáte a neznáte solidnost zprostředkovatelů tak bych doporučoval nasadit dva a tak mít volnější ruce při jejich výměně.
Při prověřování a volbě svého budoucího zprostředkovatele je třeba učinit zejména tyto kroky:

  • Podívejte se jaké zprostředkovatele používá konkurence a tak získejte první seznam.
  • Vyhledejete zkušenosti webmasterů na odborných  serverech a pomocí vyhledávačů. Opravdové černé ovce mají dokonce celé stránky založené okradenými zákazníky. Toto by mělo váš seznam zúžit.
  • Prozkoumejte důkladně stránky zprostředkovatele. Zejména jasně uvedený ceník je známkou solidnosti. Nevšímejte si jen procentuálního poplatku, ale i poplatku za zřízení a vedení účtu, chargeback, refund, převod výplaty atd.  Zřízení a vedení účtu by mělo být pro evropany zdarma. Američani musí, pokud chtějí přijímat karty VISA, zaplatit $750 za založení a $350 ročně za vedení účtu.
  • Prověřte, jestli zprostředkovatel nechce účtovat ještě nějaké dodatečné poplatky za transakci přímo vašim budoucím zákazníkům. Pokud ano, vyhněte se mu, protože je to neslušné.
  • Důkladně prostudujte podmínky zprostředkovatele a zvažte jestli je vaše stránky neporušují. Jakékoliv myšlenky typu „na to se nepřijde“ radši zavrhněte, pokud nechcete přijít o peníze.
  • U evropských  zprostředkovatelů prozkoumejte jestli akceptují US zákazníky. To že jejich platební formulář obsahuje u položky „země“ USA neznamená, že nebudou americké zákazníky automaticky odmítat.
  • Pokud nejste plátcem DPH tak radši ignorujte evropské (nikoliv české) zprostředkovatele. Jinak by jste se totiž museli po první přijaté transakci (v souladu se zákonem 235/2004 Sb. § 95 odst. 9) stát plátcem DPH, což u podnikání s vysokou přidanou hodnotou bolí.

V dalších článcích se dozvíte o  cash-flow, převodech peněz, prevenci povinného plátcovství DPH,  hostingu a vhodném software.

Další článek


 

celkem 29 komentářů

Nejnovější komentáře

Re: Exkluzivní doména
pavel
29. 4. 2010, 10:52
Re:Exkluzivní doména
LUCKA
25. 8. 2009, 13:06
Re: Exkluzivní doména
MIREK
24. 3. 2008, 20:13
Re: Exkluzivní doména
MIREK
24. 3. 2008, 20:13
Re:Exkluzivní doména
hehe
24. 3. 2008, 19:39

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  11

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více