SOS - Sdružení obrany spotřebitelů provedlo v průběhu listopadu 2007 průzkum zaměřený na každoroční automatický přepočet pojistného. V roli spotřebitelů se dotázalo čtrnácti pojišťoven působících na českém trhu, zda poskytují svým klientům možnost snižování ceny za havarijní pojištění. Odpovědělo dvanáct respondentů a z jejich textu bylo patrné, že jsou si "práva na přepočet" velmi dobře vědomi. Avšak automatickou možnost každoročního přepočtu zahrnulo do pojistné smlouvy v různé podobě pouze pět z dvanácti ústavů. Ostatní nabízeli periodické přehodnocení jen formou osobní schůzky se zaměstnancem pojišťovny na pobočce.
SOS tedy doporučuje, aby se motoristé při výběru pojistitele zaměřili i na možnost rekalkulace pojistného. Zvláště by se na to měli soustředit majitelé zcela nového vozu. Zde může podobná služba ušetřit každý rok i tisíce. Pokud pojistná smlouva klauzuli o automatickém přepočítání pojistného v závislosti na pojistné hodnotě neobsahuje, spotřebitel by se ho měl dožadovat osobně na pobočce.