Phishingové "nálety" na klienty České spořitelny byly pro své množství těžko přehlédnutelné. Filozofie "rybaření" přesně odpovídá svému názvu. Tvůrci phishingových mailů a podvržených stránek elektronického bankovnictví, na které z těchto mailů odkazují, loví důvěřivé klienty, kteří bez jakéhokoliv podezření vyplní na těchto stránkách své přihlašovací údaje do internetbankingu nebo údaje o své platební kartě.
Naštěstí pro většinu klientů jsou tyto pokusy již na první pohled lehko rozpoznatelné. Je to dáno zejména nedokonalou češtinou nebo vloženými znaky z azbuky či jiné nelogické značky. Česká diakritika je tak dalším pro nás automatickým bezpečnostním prvkem. Bohužel se ale objevují i maily s dokonalou češtinou nebo pro ulehčení bez diakritiky. Tváří se tak velice důvěryhodně a nezasvěcený klient může lehko podlehnout důležitě se tvářícímu obsahu a kliknout na odkaz, který vybízí k nějaké verifikaci či přidání produktu. Přehled těch nejdokonalejších phishingových mailů vidíte níže.







Pokud se chcete dozvědět o phishingu více, doporučujeme vám únorové číslo Osobních financí, ve kterém jsme se bezpečnosti internetového bankovnictví a tedy i phishingu věnovali v tématu čísla.
Jak se nenechat nachytat podovodnými e-maily, vám poradí také aktuální číslo časopisu Jak na počítač 5/08.