FinExpert.e15.cz

Pendolino se projelo rychlostí 211 km/hod.

Pendolino Českých drah jízdou rychlostí až 211 km/hod. otevřelo rekonstruovaný testovací železniční okruh u Velimi.
Včera byl slavnostně otevřen nově zrekonstruovaný úsek železničního zkušebního okruhu v Cerhenicích u Velimi. Realizací stavby se zlepšily podmínky pro testování kolejových vozidel v areálu VÚŽ v Cerhenicích, zdokonalena byla rovněž infrastruktura u nabízených služeb. Zároveň se provedla i testovací jízda rychlovlakem Českých drah – jednotkou řady 680 pendolino, které absolvovalo na okruhu testovací jízdu během níž dosáhlo nejvyšší rychlosti až 211 km / h.

Zkušebním centrum u Velimi se skládá ze dvou vlastních zkušebních železničních okruhů, které patří k významným zkušebním centrům pro železniční techniku a drážní zařízení v Evropě. Svým technickým vybavením vytváří unikátní areál pro realizaci celé řady jak jízdních zkoušek kolejových vozidel, drážních zařízení a dopravních prostředků, tak i dalších experimentů a laboratorních zkoušek. Velký okruh je dlouhý 13,272 km s dosavadní maximální přípustnou rychlostí 210 km/h, zatímco malý okruh nabízí trať dlouhou 3,951 km s maximální přípustnou rychlostí 90 km/h. K dispozici jsou tři napájecí trakční soustavy a také hala, kterou je možno využít k přípravě na zkoušky, provádění stacionárních zkoušek nebo odstavení zkoušených vozidel v chráněném prostoru mimo čas zkoušek.

Cíl vlastní rekonstrukce „pražského“ oblouku velkého zkušebního okruhu, jejíž zhotovitelem byla firma Chládek a Tintěra, Pardubice a.s., spočíval v dosažení následujících podmínek v řešeném úseku:

  • max. rychlost 230 km/h pro jednotky s naklápěcími skříněmi (max. rychlost 230 km/h (RP 5) při nápravovém tlaku 22,5 t pro jednotky s naklápěcími skříněmi a nedostatku převýšení Ikskut =296mmkm)
  • max. rychlost 210 km/h pro jednotky s nenaklápěcími skříněmi. (max. rychlost 210 km/h (RP 5) při nápravovém tlaku 22,5 t pro ostatní vozidla)
Výzkumný ústav železniční je dceřiná společnost Českých drah a působí již více než padesát let v oblasti posuzování, zkušebnictví a poradenství pro železniční systémy a drážní dopravu.
Další článek


 

celkem 2 komentáře

Nejnovější komentáře

Re:poděkování
český jazyk
16. 12. 2006, 21:25
poděkování
mrazik
16. 12. 2006, 08:19

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená