FinExpert.e15.cz

Odškodnění za zpoždění vlaků se zatím nekoná


bývalý železničář  |  17. 09. 2009 10:05

Když si myslící člověk přečte pořádně výchozí podmínky, které jsou pro získání "odškodnění za zpoždění" rozhodující, pochopí, že celé to pouhé divadlo: jediné, kvůli čemu se vyplatí v ČR zatím nic takového nezavádět, je skutečnost, že si dopravci nebudou muset najímat desítky "vyřizovatelů zbytečných stížností", protože naprostá většina požadavků na "odškodnění za zpoždění" by byla neoprávněná. Je třeba si uvědomit, že nárok na "odškodnění za zpoždění" vzniká pouze tehdy, když - zpoždění VLAKU (nikoli prodloužení cestovní doby cestujícího) je větší než 1 hodina, - viníkem zpoždění musí být přímo DOPRAVCE, nikoli "vnější vlivy" (například počasí apod.), ale například ani správce dopravní cesty; kolik případů splňujících tyto podmínky by v ČR ve skutečnosti bylo (= ve skutečnosti minimum), to soudný člověk dokáže odhadnout, ale množství z toho vzniklých NEOPRÁVNĚNÝCH požadavků na "odškodnění" a následných stížností na jejich vyřízení, to si lze představit jen těžko - a všechny by dopravci museli vyřizovat. Média (i tiskoví mluvčí dotčených institucí) celou záležitost podávají naprosto zkresleně. Podstatně důležitější pro cestující by bylo, kdyby dopravce měl povinnost při ujetí přípoje z důvodu zpoždění zajistit a zaplatit cestujícímu rychlou náhradní možnost dostat se do cíle své cesty, zejména u posledních spojů - tedy například zavolat a zaplatit taxi: to by ovšem brzy zkrachovala naprostá většina dopravců nejen v ČR, ale v celé Evropě, a proto takovou povinnost EÚ nevyžaduje ...

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená