FinExpert.e15.cz

Od roku 2013 si možná připlatíme i za silnice druhých tříd

Mýto by se mohlo platit až na 5 700 kilometrů našich silnic.
Od roku 2013 si možná připlatíme i za silnice druhých tříd

Z dnešních 1 300 kilometrů zpoplatněných silnic by se mohlo jednat o skok až na 5 700 kilometrů, tedy celou desetinu české silniční sítě.

V současné době se platí mýto na 1 100 kilometrech dálnic a rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy. K nim by dle návrhu ministerstva dopravy mělo přibýt 3 960 kilometrů mimoměstských úseků silnic první třídy a dle návrhu samotných krajů ještě dalších 1 700 kilometrů silnic druhé třídy.

Klepněte pro větší obrázek

V současnosti je zpoplatněno 1 300 km silnic.

Ministerstvu se to ale zdá příliš a stanovilo pravidla pro výběr silnic druhých tříd, které zpoplatnění podléhat budou: jsou to takové, které spojují dvě významnější silnice, jsou v okolí osamocené, a nebo jsou prokazatelnou a často využívanou objížďkou mýtného úseku.

Kdo a kolik bude platit?

Mýto se bude vztahovat na auta těžší než 3,5 tuny, přičemž sazba na silnicích první a druhé třídy bude výrazně nižší než na dálnicích. Závisí totiž na tom, kolik se do dané silnice musí investovat peněz.

Ministerstvo nyní připravuje výběrové řízení na provozovatele mýtného systému. Cenu jeho realizace zatím sdělovat nechce s tím, že bude záviset na konečné délce nově zpoplatněných silnic.

A co na to dopravci?

Dle Martina Felixe, tiskového mluvčího Česmad Bohemia, dopravci pochopí a smíří se s poplatněním silnic prvních tříd a s tímto krokem souvisejícím vzrůstem nákladů. Proti zpoplatnění silnic II. a III. třídy však ostře protestují a zdůvodňují faktem, že tyto silnice transitní kamiony ani nevyužívají a tak všechny náklady dopadnou na malé obchodníky.

Ministerstvo kontruje, že dopravci protestují předčasně. O návrzích se teprve bude jednat, navíc nepřichází v úvahu, že by prošel návrh krajů o zpoplatnění 1 700 kilometrů. U menších silnic ministerstvo uvažuje kvůli velkému zatížení těžkými dopravními vozy spíše než o mýtném, o zákazech vjezdu.

Další článek


 

celkem 2 komentáře

Nejnovější komentáře

Otázka "Kde je aktivita a výsledky odpovědných konkr...
wenkovan
12. 5. 2011, 15:55
Pokud se stát na jedné straně a krajské samosprávy n...
Jan Arvaj
12. 5. 2011, 09:06

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená