Od ledna příštího roku si budou moci domácnosti vybrat dodavatele elektřiny. Z průzkumu společnosti Datamar vyplývá, že více jak devadesát procent dotázaných o plánovaných změnách neví. Zákazníci nevědí, že budou mít významný vliv na postavení elektroenergetických firem na trhu. Výsledky také ukazují, že nejméně toho vědí lidé žijící v rodinných domech. Ti přitom obvykle spotřebují mnohem více energie než třeba obyvatelé panelových sídlišť. Podobný vývoj byl také v tuzemské podnikové sféře. „I v Německu domácnostem dva roky trvalo, než se lidé zorientovali. Dokud se to domácností přímo nedotkne, prakticky to nevnímají,“ říká Ladislav Kříž, mluvčí společnosti ČEZ. Od ideální dodavatelské firmy lidé očekávají zejména snížení ceny energií a zlevnění souvisejících služeb. Další velká skupina zákazníků čeká lepší přístup, dokonalejší poskytování informací a větší vstřícnost při vyřizování nezbytných formalit.