V porovnání s loňským rokem se tržby velkých obchodních řetězců v předvánoční době mírně zvýšily, oproti běžnému období jsou vyšší v řádu desítek procent. Shodují se na tom zástupci jednotlivých společností oslovených v neděli agenturou Mediafax.
Na předvánoční nákupy do prodejen společnosti Tesco Stores ČR přišlo tento víkend ve srovnání s běžným víkendem o 50 % zákazníků více. Podle mluvčí společnosti Tesco Evy Karasové se průměrná hodnota nákupu oproti běžnému víkendu zvýšila na dvojnásobek.
Tržby prodejen Albert se oproti běžnému víkendu letošního roku zvýšily o 40 %, meziročně šly nahoru o 10 %. Oproti běžnému víkendu také o zhruba 20 % stouply počty lidí, které do prodejen zamířily. Prodej hraček se v Albertu zvedl hned o 70 % a i nadále by měl růst, protože firma zahájila jejich masivní výprodeje, stejně jako třeba kosmetických balíčků.
Podle mediální zástupkyně společnosti Spar ČOS Kateřiny Řehákové byl tento předvánoční víkend z pohledu návštěvnosti i tržeb zatím nejlepší v tomto roce. Spar očekává, že nejvyšší nárůsty prodeje čerstvých potravin budou až ve čtvrtek těsně před Štědrým dnem.