Za leden až květen 2004 bylo na českém trhu prodáno 54 804 nových osobních automobilů, což je o 7 065 méně než za stejné období loňského roku. To představuje snížení zájmu kupujících o 11,42 %. Podle Sdružení automobilového průmyslu (SAP) byl pokles prodejů zaznamenán téměř u všech značek ze současné první desítky s výjimkou značek Ford, Hyundai, Toyota a Fiat. Nejprodávanější značkou osobních automobilů zůstává Škoda, následována Fordem. Peugeot klesl na čtvrté místo za Volkswagen, na pátém místě je Renault.
Nárůst prodejů byl naopak v meziročním porovnání zaznamenán u užitkových vozidel kategorie N1, a to téměř o 50 %. Podle SAP je zvýšený zájem způsoben s největší pravděpodobností úpravou a schválením řady modelů osobních automobilů jako vozidel kategorie N1 (z důvodu možného odpočtu DPH). Nejprodávanější značkou u užitkových vozů je Ford, na druhém místě Volkswagen. Následuje Peugeot, Citröen a Renault.
V souhrnu za osobní a malá užitková vozidla došlo ke snížení prodejů o 5,91 %. Za leden až květen 2004 bylo prodáno celkem 64 066 vozidel kategorie M1 a N1, za stejné období roku 2003 to bylo 68 090.