FinExpert.e15.cz

Nový trikem u předváděcích akcí je konání v sídle prodejce

Nový trikem u předváděcích akcí je konání v sídle prodejce

Mohlo by se zdát, že předváděcím akcím po masivní kampani odzvonilo, ale není tomu tak. Prodejci mění taktiku a místo restaurací prodávají na soukromých akcích konaných přímo v sídle prodejce. Záměr je zjevný – připravit důvěřivé lidi o právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů.  

Spotřebitelé shodně vypovídají, že písemné pozvánce adresované na jméno předchází telefonické oslovení s informací o otevření nové pobočky společnosti zaměřující se na oblast zdraví. Z pozvánky se nedozvíte nic o výrobcích, které budou předmětem prezentace, pouze společnost slibuje, že představí svoji činnost. Z názvu, loga, poslání společnosti i internetových stránek s fotografií osob se stetoskopy kolem krku snadno nabudete dojmu, že se jedná o zdravotnické zařízení. Na akci nebude chybět občerstvení a dárek za účast. Průběh si již dokážete představit – vychvalování výrobků, losování o ceny a kupní smlouvy na přístroje za ceny, které po slevě jsou desetitisícové. Přidáte-li si k tomu moment překvapení, nemožnost porovnání s jinými produkty na trhu, psychologickou manipulaci, výhru v podobě výrazné slevy a odvoz až domů se zastávkou v bance pro peníze, nijak se to neliší od typických předváděcích akcí.

Nebankovním společnostem, které půjčují peníze, hrozí konec

Nebankovním společnostem, které půjčují peníze, hrozí konec

Jeden rozdíl tu však je. Akce se konají přímo v sídle společnosti, ve smlouvě označeném jako „prodejna“. Spotřebitelé tudíž údajně nemají právo odstoupit od smlouvy, protože zákon vyhrazuje tuto možnost pro případy, kdy nákup proběhl mimo prostory obvyklé k podnikání (například v restauraci při předváděcí akci). 

To však není pravda. „Bez ohledu na to, zda jde o sídlo zapsané v obchodním rejstříku nebo o provozovnu nahlášenou v živnostenském rejstříku, nejedná se o prostor obvyklý k podnikání, kde by mohl spotřebitel prodej daných výrobků očekávat. Moment překvapení je jedním z hlavních důvodů ochrany spotřebitele při uzavírání smluv mimo obvyklé obchodní prostory. Občanský zákoník proto v této souvislosti nepracuje s pojmem provozovna, ale prostor k podnikání a obvyklost se posuzuje vždy z pohledu spotřebitele, nikoliv onoho prodejce,“ vysvětluje Lukáš Zelený z dTestu. Soudní dvůr Evropské unie konstatoval, že se musí jednat o prodejní prostor volně přístupný veřejnosti a jako takový musí být jasně označený.

Zdroj: dTest

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  7

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více