FinExpert.e15.cz

Nový trikem u předváděcích akcí je konání v sídle prodejce

Mohlo by se zdát, že předváděcím akcím po masivní kampani odzvonilo, ale není tomu tak. Prodejci mění taktiku a místo restaurací prodávají na soukromých akcích konaných přímo v sídle prodejce. Záměr je zjevný – připravit důvěřivé lidi o právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů.  

Spotřebitelé shodně vypovídají, že písemné pozvánce adresované na jméno předchází telefonické oslovení s informací o otevření nové pobočky společnosti zaměřující se na oblast zdraví. Z pozvánky se nedozvíte nic o výrobcích, které budou předmětem prezentace, pouze společnost slibuje, že představí svoji činnost. Z názvu, loga, poslání společnosti i internetových stránek s fotografií osob se stetoskopy kolem krku snadno nabudete dojmu, že se jedná o zdravotnické zařízení. Na akci nebude chybět občerstvení a dárek za účast. Průběh si již dokážete představit – vychvalování výrobků, losování o ceny a kupní smlouvy na přístroje za ceny, které po slevě jsou desetitisícové. Přidáte-li si k tomu moment překvapení, nemožnost porovnání s jinými produkty na trhu, psychologickou manipulaci, výhru v podobě výrazné slevy a odvoz až domů se zastávkou v bance pro peníze, nijak se to neliší od typických předváděcích akcí.

Půjčujeme si | Zákony | Spotřebitelské úvěry | ČNB | Podomní prodej

Nebankovním společnostem, které půjčují peníze, hrozí konec

Jeden rozdíl tu však je. Akce se konají přímo v sídle společnosti, ve smlouvě označeném jako „prodejna“. Spotřebitelé tudíž údajně nemají právo odstoupit od smlouvy, protože zákon vyhrazuje tuto možnost pro případy, kdy nákup proběhl mimo prostory obvyklé k podnikání (například v restauraci při předváděcí akci). 

To však není pravda. „Bez ohledu na to, zda jde o sídlo zapsané v obchodním rejstříku nebo o provozovnu nahlášenou v živnostenském rejstříku, nejedná se o prostor obvyklý k podnikání, kde by mohl spotřebitel prodej daných výrobků očekávat. Moment překvapení je jedním z hlavních důvodů ochrany spotřebitele při uzavírání smluv mimo obvyklé obchodní prostory. Občanský zákoník proto v této souvislosti nepracuje s pojmem provozovna, ale prostor k podnikání a obvyklost se posuzuje vždy z pohledu spotřebitele, nikoliv onoho prodejce,“ vysvětluje Lukáš Zelený z dTestu. Soudní dvůr Evropské unie konstatoval, že se musí jednat o prodejní prostor volně přístupný veřejnosti a jako takový musí být jasně označený.

Zdroj: dTest

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  5

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  2

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

NN | Živnostníci | Daně | Podnikání | Sociální pojištění | OSVČ | Vyděláváme

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více