FinExpert.e15.cz

Nový trend: Stoupající zájem o nákup přes telefon

Nový průzkum společnosti MasterCard potvrdil rostoucí tendenci k nákupům zboží a služeb po telefonu. Jednou z klíčových předností telefonních objednávek je pohodlí. Až 82 % respondentů uskutečňuje své objednávky z domova.
Průzkum společnosti MasterCard ukázal, že 57 % držitelů debetních a kreditních karet, kteří provádějí platby po telefonu, používá telefon jako prostředek nákupu častěji než před několika lety. Během posledních dvanácti měsíců učinilo 55 % držitelů debetních a kreditních karet transakci prostřednictvím telefonní objednávky (TO), s průměrem sedm plateb prostřednictvím TO na osobu. Průzkum byl proveden mezi tisícem držitelů karet ve Velké Británii, Belgii a Nizozemí. 

Obliba transakcí po telefonu se však v rámci evropských zemí velmi liší. Například ve Velké Británii ve sledovaném období dvanácti měsíců využívalo telefonní objednávky 79 % držitelů platebních karet a proběhlo zde v průměru osm plateb prostřednictvím TO na osobu. V Nizozemí se naopak jednalo o pouhých 20 % držitelů karet a tři platby po telefonu na osobu.

Debetní karty převažují

Nejčastějším způsobem platby při transakcích prostřednictvím telefonní objednávky je využití debetních a kreditních karet. Debetní karty jsou z tohoto pohledu oblíbenější (44 % transakcí), kreditní karty byly použity při 31 % telefonních transakcí.

Fikret Ates, viceprezident divize pro čipovou výrobu MasterCard Worldwide, komentoval výsledky průzkumu takto: „Telefon je velmi důležitý prodejní nástroj a obchodníci i další poskytovatelé služeb by měli zvážit přednosti, které by vyplývaly ze začlenění tohoto prostředku do jejich celkové prodejní strategie.“

Platba přes telefon je pohodlná a bezpečná

„Důvodů, proč jsou objednávky a transakce po telefonu tak oblíbené, je více. Jedním z nich je pohodlí, které tento způsob plateb spotřebitelům přináší. Náš průzkum ukázal, že 82 % telefonních transakcí se uskutečňuje z domova. Dalším klíčovým faktorem je bezpečnost, jelikož spotřebitelé považují telefon za jeden z nejbezpečnějších prostředků,“ pokračoval Fikret Ates.

Telefon se používá k velkému množství transakcí. Držitelé karet ve Velké Británii jej například nejvíce využívají k placení svých účtů (17 %), ale často také k objednávání lístků, oblečení, dovolených a cest. Podle odpovědí spotřebitelů byla v 52 % případů hodnota jejich posledního nákupu 50 euro nebo méně. Hodnota posledního nákupu u 12 % z nich přesáhla 500 euro.

Třetina se nadále obává zneužití

 „Téměř 28 % spotřebitelů se v souvislosti s telefonními transakcemi stále obává nějakého způsobu zneužití. Tento postoj spotřebitelů by se měl stát důležitým impulsem pro obchodníky. Transakce bez přítomnosti karet jsou čím dál oblíbenější a použití telefonu je velmi důležitou součástí této dynamiky. S velkou pravděpodobností bude význam telefonu v prodejní sféře narůstat a spotřebitelé zvýší průměrné výdaje za debetní a kreditní karty, pokud se budou cítit bezpečněji, “ prohlásil dále Fikret Ates.

Možnou pomocí je speciální čtečka s generovanýn PINem

„Konkrétní řešení se například nabízí v osobní čtečce karet CHIP & PIN. Více než 76 % spotřebitelů v Evropě se domnívá, že právě tato osobní čtečka by napomohla ke snížení případných podvodů či zneužití transakcí,“ dodal Ates.

MasterCard úzce spolupracuje s obchodníky a vydavateli karet v boji proti podvodům spojeným s objednávkami po telefonu. Společně se snaží vytvářet prostředí, které by tento prodejní prostředek podporovalo. Klíčovou součástí tohoto úsilí je vývoj osobních čteček karet, které generují PIN k jednorázovému použití pro každou telefonní transakci.

Systém funguje tak,  že držitel vloží svou CHIP & PIN kartu do příruční čtečky a zadá PIN. Čtečka při ověřování PINu vygeneruje jedinečné heslo na jedno použití, které držitel karty poskytne maloobchodníkovi k zabezpečení transakce. Prostřednictvím stále se měnící proměnné bude každá transakce jedinečná a zároveň i bezcenná pro ty, kteří by ji chtěli zneužít.
Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  11

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více