Největší objemy nákupů na splátky se odehrávají ve specializovaných prodejnách (prodejny s elektrospotřebiči nebo nábytku). Postupně vzrůstá objem nákupu na splátky i v případě velkých hypermarketů.
Společnost GE Capital Multiservis si nechala zpracovat výzkum agentury SC&C zaměřený na zákazníkovu volbu místa nákupu na splátky. Z výzkumu vyplývá, že 30–40 % nákupů na splátky probíhá v malých a velkých specializovaných prodejnách. „Odpovídá to i typu zboží nakupovanému na splátky. Nejčastěji jde o bílou nebo hnědou techniku, nábytek a další vybavení do domácností,“ uvedl Jiří Pathy, ředitel a předseda představenstva společnosti GE Capital Multiservis. Na objem nákupu na splátky má vliv také předvánoční období, kdy je o služby splátkových společností největší zájem.
Dalším oblíbeným způsobem nákupu na splátky je podomní prodej společně s nákupem z katalogů (5–15 %). Stále více vyhledávaným místem jsou hypermarkety (kolem 10 %). Zhruba 5–10 % lidí nakupujících na splátky využívá obchodní domy nebo hobby markety.
Současně s výzkumem zaměřeným na nákupní místa, provedla společnost GE Capital Multiservis také průzkum týkající se důvodů, které vedou zákazníky k výběru dané společnosti splátkového prodeje. „Z analýzy vyplynulo, že rozhodující roli pro zákazníka při volbě splátkové společnosti hraje prodavač a jeho nabídka. Víme, že v tomto ohledu je GE Capital Multiservis jedna z nejčastěji uváděných společností,“ poznamenal Jiří Pathy.
Zdroj: TZ GE Capital