FinExpert.e15.cz

Novinky Sdružení SOS: nová telefonní linka, vyplácení prémie studentům

Na našich stránkách pravidelně informujeme o novinkách Sdružení obrany spotřebitelů České republiky. K nejnovějším aktivitám Sdružení patří zprovoznění poradenské linky na novém telefonním čísle nebo dosažení úspěchu ve sporu mezi Českou spořitelnou a studenty.
Novinky Sdružení SOS: nová telefonní linka, vyplácení prémie studentům

Poradenství SOS na novém telefonních čísle

Vstříc potřebám tazatelů, kteří potřebují operativně konzultovat svůj spotřebitelský problém, vychází od začátku září Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) tím, že zpřístupnilo svoji poradenskou linku na novém telefonním čísle 900 08 08 08, které je dostupné také uživatelům mobilních telefonů. Linka je v provozu každý pracovní den od 8 do 17 hodin.

Rozšířené služby poradenské linky SOS po telefonu jsou dosažitelné ze všech míst České republiky za dotovanou jednotnou sazbu 8 Kč za minutu.

Telefonní poradenská linka SOS začala sloužit spotřebitelům v srpnu 2002. Stala se jedinou placenou formou poradenství SOS. Vznikla pro operativní informování spotřebitelů ve chvílích, kdy si nevědí rady a hrozilo by, že pokud nebudou reagovat okamžitě, může dojít k porušení jejich spotřebitelských práv.

„Těší nás, že spotřebitelé si na poradenskou linku SOS po telefonu zvykli. Četnost volání postupně vzrostla na několik desítek telefonátů denně,“ řekl František Lobovský, předseda SOS. Jedná se převážně o aktuální informace o právech spotřebitele, reklamačním řízení, délce záruční doby, lhůtě k vyřízení reklamace, či podmínkám odstoupení od kupní smlouvy, případně odpovědi na jiné nekomplikované otázky. Na poradenské lince jsou k dispozici také aktuální kontaktní adresy poraden SOS, na kterých je možné bezplatně konzultovat spotřebitelský problém buď osobně, nebo písemně.
Poradenská linka SOS poskytuje pomoc zejména v situacích, kdy spotřebitel nemůže využít internetovou poradnu na stránkách www.spotrebitele.info.

Ať bude tazatel telefonovat z pevné linky v místním tarifu, meziměstsky, z bytové stanice, prostřednictvím kteréhokoli mobilního operátora, nebo veřejného automatu, zaplatí za jednu minutu hovoru stejnou dotovanou cenu. Z telefonních stanic se zablokovaným voláním na linky s vyšším tarifem a z ciziny nelze hovor uskutečnit.

Služby osobních poraden SOS jsou pro klienty bezplatné, zdarma funguje také poradna na internetových stránkách SOS www.spotrebitele.info. Jedinou placenou službou je poradenská linka SOS po telefonu, která od 1. září bude dostupná na novém telefonním čísle 900 08 08 08 se sazbou 8 Kč za minutu. Operativní konzultace problému může přinést řešení v situacích, kdy odkladem může dojít k výraznému a nevratnému porušení spotřebitelských práv.

Prémie patří i bakalářům

Česká legislativa zná dva druhy vysokoškolského studia – magisterský a bakalářský stupeň. Vynikajícím absolventům vysokoškolského studia (s červeným diplomem) slíbila Česká spořitelna před několika lety výplatu 10 000 Kč, pokud budou mít u tohoto peněžního ústavu vedený běžný účet v režimu Sporostudent. V lednu loňského roku toto své rozhodnutí změnila, přestala peníze vyplácet ve slibované výši a snížila odměnu na jeden tisíc korun.

„Studenti, kteří si tento bankovní produkt vybrali kvůli výši mimořádné prémie, se touto změnou cítili poškozeni ve svých právech, protože byla provedena bez jejich souhlasu a až po uzavření smlouvy,“ sdělil nám ke stížnostem, zaznamenaným Sdružením obrany spotřebitelů František Lobovský.

teprve po opakovaném naléhání Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) a pod tlakem medializace kauzy Česká spořitelna ustoupila, nicméně stále tvrdila, že studentům prémii poskytuje, i když na ni nemají právní nárok.

„SOS se od počátku domnívalo, že Česká spořitelna není oprávněna jednostranně měnit podmínky, za kterých studenti smlouvu uzavřeli. Výše mimořádné prémie i podmínky jejího poskytování byly vyhlášena veřejně a studenti se na základě této informace rozhodovali při volbě bankovního ústavu, je to pro banku závazné,“ zdůraznila Ivana Picková z SOS.

Ani při osobním jednání SOS se zástupci banky v létě uplynulého roku nedošlo k dohodě o výplatě prémie úspěšným absolventům – bakalářům, proto se SOS obrátilo po čase znovu na představitele spořitelny. Ta se nyní rozhodla prémie bakalářům vyplatit.

Sdružení obrany spotřebitelů oceňuje důvěru všech studentů, kteří se na ně obrátili. Vyplacení této prémie chápe jako další úspěch spotřebitelské organizace, která nastupuje tam, kde síly jedince nestačí.


SOS má nové informační centrum v Brně

Dnešním dnem začíná sloužit spotřebitelům nové brněnské informační centrum Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS). V bezplatné poradně v Křenové ulici v centru Brna mohou spotřebitelé konzultovat svůj spotřebitelský problém dvakrát týdně, ve středu a ve čtvrtek od 15 do 17 hodin.
Nové Spotřebitelské informační centrum SOS umístěné na Křenové ulici 151/47 naváže na zkušenosti dosavadní spotřebitelské poradny, která nabízela své služby v prostorách organizace Veronica v brněnské Panské ulici. Také na této adrese však zůstane možnost konzultovat spotřebitelský problém nadále zachována.

SOS sice nemůže vstupovat do sporů spotřebitele s podnikatelem, poskytuje však rady, šíří informace formou letáků, brožur a CD, a hájí spotřebitele v situacích, kdy síly jednotlivce nestačí.

Další článek


 

Související články


 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená