FinExpert.e15.cz

Neznámé co-brandové platební karty

Z nabídky platebních karet na trhu jsou co-brandové karty nejméně známé. Co si pod touto kartou představit?
Neznámé co-brandové platební karty

Povědomí o co-brandových kartách není velké. Podle průzkumu společnosti MasterCard ví, co je co-brandová platební karta, 35 procent lidí. Co-brandové platební karty přitom představují formu věrnostního programu, díky němuž může držitel karty získat nejrůznější bonusy či slevy.

Co jsou co-brandové a affinitní platební karty?

Co-brandová platební karta je taková karta, která je spojením vydavatele karty s partnerem z komerční sféry (například s obchodníkem). Spotřebitel získává za platby uskutečněné danou kartou např. bonusové body, které může zpravidla proměnit za konkrétní zboží či slevu u partnera co-brandového programu. Co-brandové platební karty tak představují jednu z forem věrnostních programů vydavatelů i jejich partnerů. Spolupráce banky a partnera dává zároveň oběma stranám možnost získat příležitost ke zvýšení svého podílu na trhu díky novým distribučním kanálům a získat tak nové zákazníky a držitele karet.

Affinitní karty vydávají banky nebo specializované organizace společně s nekomerčními subjekty, jako jsou např. zájmové nebo charitativní organizace. Jejich cílem je pro platební karty konkrétního vydavatele získat skupinu osob, které spojuje společné povolání, společné zájmy (ochrana zvířat, charitativní činnost aj.) nebo členství v zájmových či sportovních klubech.

Paleta výhod co-brandových karet

Nejvíce respondentů průzkumu MasterCard by chtělo takovou co-brandovou kartu, díky které by měli možnost slev na telekomunikační služby, přístup k různým spořícím programům, slevy na pohonné hmoty u partnerských benzinových stanic či možnost sbírat body, které později mohou proměnit za konkrétní zboží či službu. Nejmenší zájem projevovali dotazovaní o programy spojené s neziskovými organizacemi a o věrnostní programy s leteckými společnostmi.

Respondenti průzkumu byli zároveň dotázáni, kolik by byli měsíčně ochotni zaplatit za vedení co-brandové karty. Průměrná částka, které by se vzdali, aby tak měli přístup k výhodám co-brandových karet, činila 80 korun za měsíc. Skutečné průměrné poplatky za co-brandové karty jsou na českém trhu v mnoha případech nižší, což ukazuje na potenciál tohoto segmentu.

Klepněte pro větší obrázek

Zdroj: Průzkum MasterCard, počet respondentů: 846, prosinec 2007. Respondenti průzkumu byli voleni ve věkovém rozmezí od 18 do 65 let.

Z historie co-brandových karet

Historie co-brandových platebních karet sahá do 80. let minulého století, kdy americké banky na trhu s velkou konkurencí začaly hledat nástroje pro marketing ziskových segmentů. První co-brandové karty vydala v roce 1986 americká Marine Midland Bank společně s Continental Airlines – tyto karty byly vydávány pod značkou MasterCard.

Další článek


 

celkem 1 komentář

Nejnovější komentáře

Bonusy
Rafter
2. 9. 2008, 15:15

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená