FinExpert.e15.cz

Neplaťte za energii více, než je nezbytně nutné!

I v dnešní době, na internetu plném mýtů a polopravd, můžete naleznout pravdivé informace, které pomohou ušetřit peníze.
Neplaťte za energii více, než je nezbytně nutné!

V poslední době se mezi uživateli internetu rozšířila zpráva o tom, že mnozí z odběratelů elektrické energie Skupiny ČEZ netuší, že platí měsíčně o 10 korun, ročně tedy o 142,80 Kč (12 měsíců krát 10 Kč krát 19% daň) více, nežli by skutečně museli. Konkrétně se jedná o rozdíly cen mezi nabízenými produktovými řadami tarifů Comfort a Basic. Tarif Comfort mají od ledna 2007 automaticky nastaven všichni uživatelé elektrické energie Skupiny ČEZ. 

 Informativní internetový mail dále popisuje proces, jakým chce ČEZ získat „miliony korun bez velké námahy“, což údajně dal vědět jen v brožuře s názvem Oranžový průvodce, kde byla chystaná změna uvedena „nepříliš důrazným způsobem“. Proto mělo být možné, že většina z Vás tuto brožuru po pár dnech vyhodila do koše a tím jste prý, dle vyjádření anonymního sdělení, přišli o zmiňovaných 10 Kč měsíčně navíc, jež musíte zaplatit. 

Za "hodně peněz málo muziky“ 

Tato zpráva, byť anonymního charakteru, se však z velké části zakládá na pravdě. Produktová řada Comfort je skutečně o 10 Kč měsíčně dražší nežli ta s názvem Basic. Podle zmiňované brožury Oranžový průvodce odběratele elektřiny je tento finanční rozdíl kompenzován „širokou škálou doplňkových služeb“ poskytovaných zdarma. Tyto služby se týkají komunikace s obsluhou Zákaznických center, pracovníky Zákaznické linky Skupiny ČEZ, prostřednictvím internetu i písemné korespondence. Součástí služeb této produktové řady může být i využití některé z forem elektronické fakturace. 

Pokud si tedy změníte své nastavení na tarif Basic a bude kontaktovat Zákaznickou linku Skupiny ČEZ, Zákaznické centrum či Obchodní kancelář Skupiny ČEZ nebo Smluvního partnera Skupiny ČEZ s požadavkem, který patří mezi zpoplatněné (viz tabulka s následujícím odkazem: www.cez.cz/cs/produkty-a-sluzby/obcane-a-domacnosti/elektricka-energie/basic/ceny-zpoplatnenych-sluzeb-rady-basic.html), budete dle informací ČEZU na tuto skutečnost upozorněni tak, abyste mohli požadavek podat jiným komunikačním kanálem, který zpoplatněn není (VOK, e-mail, písemně).

Zpoplatněné služby se týkají oblastí fakturace; pohledávek; smluvních vztahů a oblasti poradenství. Přičemž zákazníku bude účtován poplatek 41,65 Kč včetně DPH (za vyřízení požadavku prostřednictvím Zákaznické linky Skupiny ČEZ), respektive 59,50 Kč včetně DPH (poplatek za vyřízení požadavku prostřednictvím Zákaznických center, Obchodních kanceláří a Smluvních partnerů Skupiny ČEZ). 

Dle informací poskytnutých školeným operátorem Zákaznické linky Skupiny ČEZ, v minulosti existoval pouze jeden tarif, a to tarif s dnešním názvem Comfort. Zřízení tarifu Basic je prý vstřícným gestem k zákazníkům, kteří využívají raději písemné nebo internetové komunikace, která je nabízena zdarma. Na rozdíl od výše popisované komunikace prostřednictvím přímého hovoru s operátorem.  

Co s tím? 

Je pravdou, že v dnešní době bezplatných zákaznických linek a na nich nabízených službách, jsou kroky ČEZU při nejmenším neobvyklé, ale v konečném důsledku, se s těmito praktikami většinového dodavatele elektrické energie do českých domácností, nezbývá než smířit.  

Proto je důležité zvážit, jak často budete za rok potřebovat využít zpoplatněných informačních služeb a zda není opravdu lepší variantou - komunikace prostřednictvím bezplatných „kanálů“ a na základě takovéhoto rozhodnutí rodinnému rozpočtu o něco ulevit. V tomto případě nezbývá než změnit přednastavený tarif Comfort na tarif Basic.

Další článek


 

celkem 7 komentářů

Nejnovější komentáře

Re: Šalamouni
Jiří
28. 10. 2007, 12:46
Re: Šalamouni
Posleda
25. 10. 2007, 13:42
Re: Šalamouni
Jirka
25. 10. 2007, 08:53
Re: Šalamouni
FinExpert
23. 10. 2007, 15:07
Re: Šalamouni
SocPredator
23. 10. 2007, 15:00

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená