Poštovní spořitelna nabízí nejvýhodnější internetové bankovnictví z velkých českých bank. Vyplynulo to ze srovnání deníku MF DNES. Oproti konkurenci tak klienti Poštovní spořitelny mohou ušetřit více než čtvrtinu nákladů, a to při bezpečnosti vyšší než je na českém trhu obvyklé.
Podle průzkumu MF DNES nabízí Poštovní spořitelna cenově nejvýhodnější služby pro málo aktivního i pro aktivního klienta ze všech velkých českých bank. Málo aktivní klient u Poštovní spořitelny ušetří více než čtvrtinu nákladů oproti konkurenci. Aktivní klient pak dokonce takřka dvě třetiny.
Měsíční náklady na internetové bankovnictví u vybraných bank
Kolik utratí málo aktivní klient
Srovnání zahrnuje:
- vedení běžného účtu s aktivní službou internetového bankovnictví
- 2 převody na účet v jiné tuzemské bance (zadané přes internetbanking)
- 2 příchozí platby z jiné tuzemské banky
- 2 platby na základě trvalého příkazu do jiné banky
- 1 platba SIPO, měsíční výpis z účtu zaslaný poštou
- platební karta
- 5 x kontrola zůstatku

Zdroj: Mladá Fronta DNES, 14. listopadu, výběr bank z průzkumu
Kolik utratí aktivní klient
Srovnání zahrnuje:
- vedení běžného účtu s aktivní službou internetového bankovnictví
- 10 převodů na účet v jiné tuzemské bance (zadané přes internetbanking)
- 10 příchozích plateb z jiné tuzemské banky
- 5 plateb na základě trvalého příkazu do jiné banky
- 5 plateb na základě povoleného inkasa do jiné banky
- měsíční výpis z účtu zaslaný poštou, platební karta
- 10 x kontrola zůstatku
Zdroj: Mladá Fronta DNES, 14. listopadu, výběr bank z průzkumu
Do průzkumu však nebyla zahrnuta družstevní záložna Fio, která nabízí kompletní tuzemský platební stykk zdarma. Pak by srovnání asi vypadalo jinak.