Česká pojišťovna likvidovala v loňském roce více než 270 tisíc pojistných událostí na vozidlech svých klientů, které se staly při dopravních nehodách, což je bezmála o 14 tisíc více, než v roce 2004. Ve srovnání s rokem 2000 však tento počet narostl o téměř 100 tisíc pojistných událostí. Do statistiky ČP se vloni zapsaly i automobily milionových hodnot. Například Alfa Romeo se v hlášeních Klientského servisu objevila 55krát, Land Rover 19krát, Jaguár 12krát, Jeep 11krát a Porsche 6krát.
Zatímco v uplynulých několika letech byl tradičně nejčernějším měsícem z hlediska počtu škod březen, snad proto, že se po několika jarních dnech vždy zima opět přihlásila a řidiče na silnicích překvapila, v loňském roce to byl květen, kdy se našim klientům stalo 25 237 dopravních nehod.
Naopak nejméně pojistných událostí bylo evidováno stejně jako v roce 2004 opět v červenci - 19 671. Červenec byl také jediným měsícem v loňském roce, kdy se počet dopravních nehod dostal
pod dvacetitisícovou hranici. Prázdniny a dovolené se v počtu hlášení už poněkolikáté projevily spíš pozitivně. V ostatních měsících se počet pojistných událostí udržoval mezi 22 až 23 tisíci
bez výrazných výkyvů.
Přibývá krádeží
Do celkového počtu pojistných událostí se negativně zapsali také zloději. Krádež automobilu nebo odcizení jeho příslušenství nebo věcí z něj měli na svědomí v 15 525 případech. „Nejpilnější“ byli v lednu, kdy klienti nahlásili 1 473 případů a v březnu (1 419). Naopak nejméně se z lupu radovali v červenci, jen 960krát. Vandalové na vozech našich klientů zaúřadovali v 4 225 případech, nejčastěji v říjnu (484krát) a v listopadu (438krát). Posledními nepříteli vozů byly přírodní živly, které se podepsaly pod 1858 pojistných událostí. Nejvíce řádily v letním období krupobití, lokální záplavy a vichřice s následnými pády předmětů. Zatímco obvykle se drží počty živelních škod na pár desítkách měsíčně, v červnu jich byla zaevidována plná třetina z celkového počtu.
Kuriózní události: tvarůžky pojišťovna nehradí
Ačkoliv většina motoristických pojistných událostí není veselá, některá hlášení majitelů havarovaných nebo nabouraných vozidel jsou kuriózní. Jeden ostravský taxikář například zkoušel nárokovat ušlý zisk ve výši dvou milionů korun na základě tohoto hlášení: „Uznávám, že vám moje pojistná událost může připadat kuriózní. Trvám však na tom, že mi zapadly syrečky do sedačky, a protože auto stálo
na slunci, smrdí teď jako tchoř. A já se ježděním živím.“
Škodovky bourají nejvíce
Počty nejvíce bouraných značek aut víceméně kopírují jejich poměr na našich silnicích, a tak například v nejkritičtějším květnu se ve výčtech nejčastěji opakovala Škoda (6 413 případů), po ní následoval koncernový kolega VW (1 707) a na třetím místě byl Ford (1 533). Mezi častými značkami v nehodové statistice dále figuroval Opel (936), Fiat (503), Citroen (487), Peugeot (449).