FinExpert.e15.cz

Nejsme hloupí. E-shop si umíme vybrat

Nejsme hloupí. E-shop si umíme vybrat

Preferujeme kvalitní e-shop s rozumnými cenami nebo nejlevnější možnou variantu s rizikem? Češi používají nejnižší cenu jako výchozí bod svého nákupu na e-shopu, nakonec to ale není rozhodující. Před nákupem přes internet si o obchodě zjistíme více informací a zvolíme ten, který nám zaručí jistotu dodání kvalitního zboží. To vyplynulo z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

„Přibližně čtvrtina nakupujících se při výběru internetového obchodu pro nákup zboží podívá nejdříve do několika různých e-shopů a mezi nimi volí nejvýhodnější nabídku. Druhá čtvrtina vyhledá ve srovnávači nejlevnějšího prodejce a následně se snaží zjistit co nejvíce informací, podle kterých se rozhodne, zda nákup opravdu uskuteční,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Zdanění práce je v ČR vysoké, dle OECD jako ve Švédsku

Zdanění práce je v ČR vysoké, dle OECD jako ve Švédsku

„Dalších 20 % jde rovnou do e-shopu, se kterým má dobrou zkušenost a nakoupí v něm. To vnímám jako velmi dobrou zprávu pro obchodníky – zákazníci se v případě pozitivních zkušeností s nákupem znovu vrátí. 14 % pak volí podle uživatelských recenzí internetových obchodů,“ doplňuje Vetyška.

Vše se ale odvíjí od druhu kupovaného zboží. Pokud nakupujeme počítače, bílou a černou elektroniku, tak je pro 30 % z nás prvním faktorem nízká cena. Ověřený obchod volí 15 % dotazovaných. V případě bot a oblečení je rozhodující dobrá zkušenost. Do oblíbených e-shopů se vrací 27 % nakupujících, podle ceny hledá 18 %.

Prohlédneme si zboží nejdříve v kamenných obchodech?

Stále více věříme e-shopům. V roce 2012 si zboží v kamenném obchodě nejdříve vyzkoušelo a následně objednalo na e-shopu 66 % lidí, v roce 2015 už to bylo jen 53 %.                                                      

„Zákazníci i ve výsledku našeho průzkumu potvrdili, že českým internetovým obchodům důvěřují. Stále více se řídí pozitivní zkušeností či kladnými uživatelskými recenzemi. Samozřejmě, vždy se ohlíží také na cenu. Zcela rozhodující ale není. Tento trend tak jen potvrzuje rekordní výsledky české e-komerce v uplynulém roce,“ uzavírá Jan Vetyška.

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  5

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více